Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 okt 2021 18:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2021 17:45
Indlæg: 2
Hej Psychedelia. Som titlen siger så kommer jeg snart til at mærke oxycodone abstinenser. Har taget 20-30mg hver dag i ca 10 måneder og jeg har længe gerne ville stoppe dem, så nu er det nu. Det er svært ikke bare at tage min telefon frem også skrive til min kontakt at jeg har brug for nogen flere, men må være stærk.
Jeg vil gerne lige spørge om nogen har erfaring med lyrica til opiat abstinenser? Jeg har fået 14x 75mg kapsler fra lægen til at klare abstinenserne men vil gerne høre hvis folk har nogen erfaring med dem. Jeg kan også godt få noget gabapentin, men da lyrica er stærkere valgte jeg det.

Lægen var ikke helt glad for min ide men havde læst mig frem til at lyrica skulle være et mirakel middel imod det. Håber nogen vil dele deres historie omkring hvordan lyrica virkede for dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2021 16:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Lyrica kan give lidt beroligelse imod angsten og kriblen i benene der opstår men du vil helt sikkert kunne mærke det i noget tid alligevel. Bacopa er det bedste middel til at trappe ud af opiater med da det forstærker virkningen, mindsker cravings og faktisk stimulerer opiodreceptorerene i mild nok grad til at give bedre søvn, og berolige og tage angsten. Hvis du kan skaffe et par hundrede gram kratom vil dette være godt også selvom det også er afhængighedskabende så kan du trappe hurtigere ud af da det virker som både antagonist + agonist dvs. det giver opiodvirkning og virker lidt som en mild naloxone/narcan samtidigt og mindsker oxycodonens greb om din receptorer. Bacopa forstærker kratom også så du kan nok klare dig på få gram om dagen og langsomt tage mindre fra eks.3g til 2 til 1 til 0.5 over en måned til to og så fortsætte med bacopaen så er du ude smertefrit. Abstinenser kan være ødelæggende for psyke og krop så generelt anbefaler jeg ikke at man tager en kold tyrker medmindre man føler at man vil straffe sig selv og mener at man lærer af det og ikke frygter abstinenser for meget til næste gang slet ikke at blive clean men metadonafængig i årevis f.eks

I nød er der kodimagnyler som også vil give en vis lindring,
Immodium (er faktisk en fentanyl analog som ikke krydser BB-barrier dog stadig er større doser nok til at fjerne abstinenser) men kun til nøds kan være hjerteskadeligt.
Uvaskede birkes-te
Bacopa + Grapefrugtjuice


Lyrica er generelt det værste du kan blive afhængig af og det tager folk årevis at komme ud af læser nogle gange tråden reddit/gabagoodness og der rates det altid som det værste middel over benzoer/GHB/Alkohol og lignende så hold dig hellere væk fra en recept fra dette da lægerne i dag udskriver det til højre og venstre ligesom de gjorde med benzodiazepiner engang og påstår at det ikke er vanedannende eller gør skade på systemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2021 16:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2021 16:15
Indlæg: 12
Lyrica er det værste stof til dato.

Abstinenserne er forfærdelige, og hvis du i forvejen har en misbruger adfærd og har svært ved at styre doserne
Kan du rigtig nemt få noget der minder epileptisk anfald hvis du overdosere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2022 18:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Jeg er med på, at dette er en tråd af ældre dato. Ikke desto mindre er tips, råd og HR på sin plads uanset.

I modsætning til de to andre svar, så har jeg været rigtig glad for pregabalin (Lyrica) mod opioid abstinenser.

Hvor stor en effekt midlet har på en injektionsbruger, der er på 1g om dagen, skal jeg ikke kunne sige. Det vil sikkert hjælpe på symptomer som RLS, angst mv. Men i mindre grad og naturligvis afhængig af dosering.

Personligt har mine abstinenser aldrig været i den grove ende, dog helt klart nok til, at jeg har haft det rigtig skidt fysisk og mentalt. Mit syn på en almindelig omfang influenza er for evigt ændret, og vil altid virke som vand grundet mine mange abstinensture.

Efter at have prøvet at bruge pregabalin i de første 4-5 dage, må jeg sige, at jeg tilslutter mig gruppen af folk, som ser det som lidt af et mirakelmiddel.

Angst og nedtur nærmest neutraliseres.
Ingen RLS.
Stabil kropstemperatur.
Søvn!
Kan faktisk slappe af - i kroppen samt i hovedet.
Et symptom på opioid abstinenser, jeg finder forfærdeligt, er, at alting stinker. Jeg kan ikke forklarer det, men det er som om, at jeg kan lugte "salte". En krydret lugt bedst beskrevet som en blanding af sved, benzin og eddike. Dette symptom synes også at forsvinde.
Til trods for at mine doseringer af pregabalin har ført til lettere bedøvelse, så har jeg faktisk oplevet at have haft mere energi, end hvis jeg gik igennem abstinenser uden.

14 x 75 mg er ikke nok til at gøre dig afhængig. Vi er selvfølgelig forskellige, men det tror jeg simpelthen ikke på.

Jeg har typisk stacket doserne 75-150 mg ad gangen med 1-1,5 times mellemrum op til 500-800 mg pr. døgn. Tolerance stiger hurtigt, så på tredjedagen skal der mere til end på førstedagen. Efter 3. dag er det værste da som oftest ovre, og her kan man begynde at overveje, hvor meget, det er nødvendigt - mærk efter og lad være med at chase / udskifte ét misbrug med et andet. Seponér evt. fra 3-4. dag og brug stoffet i maksimum en uge.

Tl;dr
Jeg har været glad for pregabalin til formålet. Langt mere effektivt en benzodiazepiner. Stack doserne. Brug efter behov (max 900 mg pr. døgn i højest en uge). Pas på ikke at udskifte ét misbrug med et andet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team