Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2022 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Tak for svarene! Mh, tror dsv ike jeg kommer til at skylde mit amf ud, selvom det ville være smartest. Virkeligt. Jeg føler hele tiden jeg gentager mig selv med at jeg stopper snart, og det vil jeg også. Meeeeen, jeg har lige opdaget noget nyt. Man kan rense amf? Det prøvede jeg lige og tog en streg. Men nu bliver jeg i tvivl om det var klogt. Det er ligesom jeg slet ikke kan læse længere. Det er vildt mærkeligt. Og så har jeg bare sådan en angst fornemmelse i kroppen. Ved ikke om jeg lige har opfundet et nyt stof, men hold da op. Eller det kandakrisk ogs bare være fordi jeg har været vågen i 2 døgn i streg. Det håber jeg virkeligt. Men jeg læste at det fakrisk var bedre for en at rense det, og det ville give en meget mildere nedtur (som jeg ikkr engang har prøvet endnu). Jeg bliver fakrisk lidt bekymret nu. Kan nærmest ik huske hvad jeg lige har skrevet. Tror virkelig bare jeg har brug for søvn, mad og vand. Men kan sgu ik holde en pause imorhen. Skal til fest. Men søndag vil jeg begynde at trappe ned, og så blive ved med det resten af ugen, til jeg kan klare mig uden. Det kræver virkelig bare at jeg ikke lytter til djævlen på min skulder. Men tror jeg kan. Det hjælper sgu en del at opdatere herinde, fordi så føler jeg mig lidt presset til at stoppe for ikke at skuffe jer. Time will show. Måske skulle man også bare begynde at drikke igen? Men det er kedeligt nu føler jeg. Hold kæft jeg snakker og snakker. Snakkede lige med min mor før ig jeg kunne slet ik finde ordene. Men som sagt er jeg træt, eller min krop er. U get the point:) :eyes: tak for støtten igen <33

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2022 20:49 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Har du tørre acetone ordentlig ud ellers gir det lige et svirp af stærk opløsnings middel til hjernen.
Efter et par døgn vågen begynder hjerne og fungere dårligere så ka os være det.
Jeg har skrevet en pb til tig.
Står oppe i venstre hjørne (besked) hvis du scroller op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2022 22:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Din oplevelse afspejler i den grad søvnmangel.
Søvn er noget af det mest essentielle for os mennesker og bare efter at være vågen i 1 døgn, vil du have mærkbare negative symptomer.
Sover du ikke i længere tid, vil du begynde at opleve hallucinationer og vrangforestillinger.

Din selvreflektion er første vej ud af dit begyndende misbrug.
Oplys dig selv om konsekvenserne af et misbrug og overvej derefter om det er værd at fortsætte.
Brug dette som motivation for at stoppe eller kraftig reducere dit indtag.
Det er ikke for sent, men det kommer heller ikke til at blive nemt, som du allerede har opdaget.

Sørg for at få noget kvalitetssøvn, det er altafgørende for din daglige recovery. Du kan lige få et par effektive måder at forbedre din søvn:
- Kom udenfor og få direkte lys i øjnene i 10-30 min. Det er en super effektiv måde at regulere din naturlige døgnrytme
- Brug kroppen i løbet af dagen for at opnå fysisk træthed, gåture, træning, yoga eller anden aktivitet
- Undgå koffein eller andre stimulanser 8-10 timer inden sengetid
- Dæmp belysningen i timerne inden sengetid
- Undgå eller minimer brug af skærm 30-60 min inden sengetid. Hvis brug slå flux eller nighshift til
- Lav udstræk eller åndedrætsøvelser kort inden sengetid

Se rådende som inspiration for, hvad der kan være optimalt at gøre og ikke en nødvendighed.

Håber du kommer ud på den anden side og kan se og lære af de fejl du begik dig. Hver en fejl er mulighed for læring,
Alt det bedste herfra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 00:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
De gange jeg har haft fingrene i gabapentin, har jeg været lidt skuffet over virkningen - men hvis det bruges til at tage eller mildne psykiske abstinenser, kunne det nok godt bruges, men gør det kun de første 2-3 dage når du har det lidt skidt og vil føle dig slidt. At du føler dig syg, hvis du holder pause et par dage, vil jeg klart mene er psykisk symptomer der giver fysiske udslag, så du har en 4-5 dage du skal igennem før det bliver godt igen, men altså, det er klart det værd og du er klart det værd. Du har udsat din krop og psyke for en overbelastning i et godt stykke tid - det koster altså og du skal give dig selv lov til at restituere. Amfetaminens magi er forsvundet og der er ingen reel grund til at fortsætte - det vil gå hurtigt ned af bakke for dig desværre.. Du bliver nødt til at skille da af med du har liggende, bare gør det, lige nu, når du læser dette!! =)

God vind til dig! <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 02:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Hej igen. Ja jeg sidder igså lidt og overvejer hvad jeg skal. Planen er at trappe ned på søndag. Jeg plejer normalt at tage morgen, middag (nogle gange 2 gange der) og eftermiddag. Men mine doser er så små, sådan ca 0,1-0,3 pr streg og maks 0,6-0,7g men mest hvis jeg skal noget. Jeg stopper med eftermiddag, og begynder at skære helt ned til at jeg slet ik har brug for det. Tusinde tak for jeres kære ord igen igen igen. Det var alligevel en god beslutning at skrive ind her (gjorde det dig ogs kun fordi det er anonymt) men det hjælper sgu mig med ikke at blive overtaget af den stemme der siger det er helt okay. Jeg tænker jeg skal få lidt på øjet nu. Men gabapentin kunne godt Overvejes hvis det hjælper mig igennem de første par dage, eller bare med at sove.
Ja igen, alt godt i verden ud til jer<333333

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 08:22 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Ja prøv og tag den sidste streg til middag og lad vær med at lade den vokse fordi den nu og lige skal dække for den om eftermiddagen.
Søvn er alfa og omega i det her.
Håber du har fået +4 timer i nat og helst at du sover til middag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 09:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er nogle ordentlige streger du opererer med, det kunne godt tyde på et ret cuttet produkt, og det kan jo være hvad som helst der er blandet i..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 09:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Ja men jeg rensede noget af det igår, lavede dog en fejl med at acetonen skulle være mega kold, og ved ik lige om der skal låg over acetonen med amfen i? Men anyways den gik fra ca 1 g til 0,3 eller spdan. Men det er krid hvidt nu, og tænker jeg tager den sidste bane ved en 15 tiden-16 tiden? Ville det ik være fint, fordi jeg skal ogsp drikke om aftenen og det bliver man jo døsig af

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 12:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Fra et harmreduction projekt jeg lavede for ca. et år siden kaldet RIHNSE (reduce inflicted harm, no side effects)

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 17:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Natefs jeg har skrevet til dig pb:))
Men i forhold til rensning, så ved jeg ik hvor meget jeg skal tage. Noget meget lidt, og ventede 1 time og noget måske 0,1-0,2. Ventede og tog 0,3 der ik var renset men kan stadig ik rigtigt mærke noget? Skal i byen her senere så ved ikke lige om jeg bare skal fyre igennem til den rammer, eller hvad jeh skal. Jeg går kold hvis jeg ik kan mærke det, og tror jeg bliver deprimeret af alkoholen

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 18:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Stop der hvor du er drik nogle redbull i stedet for alkohol.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 18:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Mhhhh, ville det skade med alkohol ?

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2022 18:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Ja, de skadelige effekter af begge stoffer vil forstærkes.
Derudover vil du ikke kunne mærke den sløvende effekt af alkohol, hvis du samtidig indtager amfetamin - overhovedet - hvilket får de fleste til at drikke markant mere.
Mere alkohol i blodet forårsager dårligere dømmekraft og beslutninger, som meget muligt får dig til at drikke endnu mere, tage mere amfetamin og generelt bare være dum som en dør.

Derudover vil dine tømmermænd være værre end normalt, og med din dårlige dømmekraft, vil du helt sikkert fortsætte amfetaminen igen i morgen. SMID DET NU FOR FANDEN UD, KVINDEMENNESKE!!!!!

Men du virker allerede ret fast besluttet på at tage til fest, så pas på dig selv. Hold dig fra stærk spiritus! INGEN SHOTS og hold igen med stregerne. Jeg vil også fraråde dig at drikke Red Bull eller lignende. Koffein og amfetamin er et no go, der giver mig brystspændinger bare ved tanken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2022 09:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Sygt nok du lige havde ret i alt der, og jeg gjorde lige præcis hvad du ville fraråde. Meeen jeg havde ik set beskeden inden jeg tog afsted. Det endte med, Holy shit det er lige gået op for mig jeg har drukket 0,5l vodka :| javel, og 2 streger og en halv pink pille? Amf pille? Men fik snakket med en der faktisk havde været i et misbrug, og jeg kan virkelig mærke jeg har fået motivation til at stoppe nu. Inden det er for sent
Skriv gerne hvis i har nogle gode råd til når man stopper, og hvad der kan hjælpe på nedturen. Eller bare motivationen <3

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2022 10:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
For at hjælpe nedturen, skal du sørge for at få noget nærende mad. Hvis du har svært ved at spise, så køb noget du kan drikke. Det kunne være smoothies.
Kom udenfor i lyset og bevæg dig. Hvis du ikke har energi til at få pulsen op, så er gåture meget bedre end ingenting.
Prioriter din søvn og følg evt. nogle af de råd længere oppe for at gavne kvaliteten.

Ift. til motivationen skal du være klar på at gå op og ned. Hvis den er høj lige nu, så tag handling og smid evt. rester du har liggende ud. Det er måske den sværeste handling, men formår du at gøre det, beviser du overfor dig selv, at du vil det her og dit commitment vokser.

Hold os endelig opdateret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2022 11:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Okay det vil jeg prøve! Men lige nu ligger jeg bare og summer. Jeg har btw også den raynauds syndrom med blodomløbet. Ved sgu ik lige om den er helt god med amfen. Lige nu er mine fingre helt blå og lilla, og i fredags slog jeg min hånd ind i et bord, og 3 fingre mistede HELT farven. Det oplever jeg sgu kun når det er meget koldt udenfor.
Men ja, som sagt ligger jeg sgu bare og kigger ud i luften. Har det egentligt fint, men nok fordi jeg stadig har det i blodet. Ved når tømmermændene fra 0,5 l vodka og alt amf rammer så bliver det hårdt. Især når man vitterligt er nede ig veje 45 kg, så har jeg nok overdrevet med alkoholen og det.

Jeg vil gøre mit bedste

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2022 23:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Amfetamin (og meget andet) skaber i den grad vasokonstriktion, det vil sige at dine blodkar trækker sig (yderligere) sammen - det lover ikke godt! :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2022 18:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 mar 2022 20:49
Indlæg: 51
Geografisk sted: Tabt bag en vogn
Den er ik helt god så. Jeg har snakket med en, her fra tråden. Vi snakkede om at jeg måske kunne have Damp eller sådan. Fordi jeg vil selv sige jeg er meget fornuftig, og det undre mig hvorfor jeg er begyndt. Det var nemlig ligesom om der var en tåge der forsvandt fra mit hoved når jeg tog det. Er der nogen der har add eller adhd der ved noget om det?

_________________
stoffer er min eneste ven og det der slår mig ihjel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2022 08:51 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Det var evnen til at kunne ligge sig til at sove oven på en streg renset amfetamin som startede min tanker mht dette.
Så ka vi snakke kvalitet og den slags, men de eneste folk jeg har kendt som mestrede dette har været folk med en af de forskellige damp typer. Nogle med diagnose og andre uden, men hvor det var tydeligt ud fra adfærd og samtale at det var her skoen trykkede.
Sådan virker amfetamin ikke på folk uden damp vi blir rastløse og lettere forvirrede (os et doserings spørgsmål) fra start imo nu er det snart så lang tid siden at oplevelsens små elementer fortaber sig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2022 02:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Pas på med at forsøge at rationalisere dit misbrug og bilde dig selv ind, at du selvmedicinerer en eventuel psykiatrisk diagnose.
Hvis du er bekymret for AD(H)D, så må du udredes gennem psykiatrien, men det forudsætter, at du er helt og aldeles clean.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team