Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jul 2022 00:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jul 2022 18:09
Indlæg: 5
Hej.

Jeg er relativ ny herinde men har haft succes med udtrapning af opiater både ved længerevarigt brug og doser helt op til 400 mg oxycontin dagligt.

Så jeg tænkte jeg ville starte denne tråd for at hjælpe folk med at komme så nemt igennem deres udtrapning så godt så muligt.

Håber folk vil byde ind med deres tips og tricks da jeg bestemt godt kunne bruge nogle da jeg er på oxycontin i måneder af gangen, trapper ud og tager en lang pause(måneder) og starter op igen (fordi jeg har lyst)

Tror alle der kender til det ved det er en bitch at komme ud af så lad mig høre jeres råd!

Skyd løs :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2022 00:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jul 2022 18:09
Indlæg: 5
Nogle af mine metoder omfatter evt.

Hvis jeg feks har spist 3-400mg dagligt i 4 måneder, så trapper jeg ud over 2 uger ca.
det kunne feks hedde:
3 dage med 20 mg 3 x dagligt
Derefter:
3 dage med 20 mg 2 x dagligt
Og til sidst 3 dage med 20 mg inden sengetid for at sikre søvnen som jeg syntes er det vigtigste.
Udover det er det for mig ekstremt vigtigt at konstant holde sig igang.

Andre tips:
-Sauna for at svede det ud
-minimum 3L vand dagligt
- evt overgang til tramadol i slutningen af udtrapningen da jeg personligt syntes det er langt nemmere at komme ud af og opfylder også kroppens behov for opiater da det bliver omdannet i leveren.
- spise en masse benzoer dagene efter din sidste oxycontin dose, for at tage det meste af de mentale udtrapnings symptomer.
- spise godt med melatonin inden sengetid for at sikre søvn.
- gå psykopat lange ture så man udmatter kroppen til det punkt at du tvinger dig selv til at sove.

Jeg har flere råd, men lad mig høre jeres.
(Specielt råd til svedture og kropsmerter + ekstremt rastløse ben(næsten den værste side-effect)
Håber i vil byde ind :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2022 21:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Pregabalin er et must for mig. Gennem mine seneste abstinensperioder har det alene været nok til at lægge låg på de fleste symptomer, hvor jeg særligt synes, det mentale aspekt er det værste. Udover det mentale bidrager stoffet til generel velvære og positivitet; lindrer RLS, temperaturudsving og ømhed i muskler samt led. Overordnet er det lidt af et mirakelmiddel (for mig).
Jeg tvivler dog på, at det alene kan redde en hardcore IVer fra fysisk og mental smerte, men det kan helt sikkert hjælpe og er så uendeligt mere anvendeligt end diverse benzodiazepiner.
Vær opmærksom på at pregabalin abstinenser skulle være ret så grove. Desuden stiger ens tolerance markant dag for dag. Jeg har som oftest brugt i max 5 dage. Min dosis topper på tredjedagen, hvorefter der seponeres en smule de to resterende dage og fuldt stop 6. dag.

Så er der de gængse og obligatoriske, imo:
- Hvis muligt så skær ned på opioiddoser inden fuldt stop. Det vil gøre abstinensperioden mere barmhjertig. Dette kræver en viljestyrke, som jeg sjældent har kunne finde.
- Multivitaminer inkl. mineraler
- Fiskeolie
- Diarréstillende
- Masser af vand
- Kan man få mad ned er det en fordel; sund kost er selvfølgelig at foretrække, men lad os være realistiske her, der bliver nok ikke kørt dampet broccoli i hovedet. Bananer, yoghurt, supper, proteinshakes osv. skulle de fleste nok kunne få ned før eller siden, og det vil uden tvivl gavne.
- Skær ned på nikotin og koffein, om muligt. CNS stimulanser gavner intet, dog vil man nødig have withdrawals heraf
- Når man så har bare en smule overskud vil jeg anbefale at begynde at gå ture. Det er død og pine at komme ud af døren, og det er egentlig heller ikke rart at gå, men det gør underværker. Jo højere man kan få pulsen op over længere tid, des bedre vil den gavnlige effekt være (duhh).
- Melatonin
- Badriandråber, kamillete, evt. urterne citronmelisse og passionsblomst. Massere af det.
- Ibuprofen ved ømhed i muskler og led. Brug varsomt
- Paracetamol til at regulere kropstemperatur
- Aminosyrerne L-tryptofan og særligt L-theanin er værd at kigge på og sætte sig lidt ind i

Som hjælp til at falde i søvn, såfremt man ikke bruger hypnotika, kan diphenhydramin (Benylan) bruges. Jeg vil anbefale blot at bide i det sure æble de første 2-4 dage, da man nok skal blive så drænet, at man før eller siden går kold. Søvnen under påvirkning af diphenhydramin er ikke just den bedste, og du vil formentlig vågne mange gange, snotforvirret og ilde til mode. Desuden kan stoffet forstærke RLS.
Og lad for himlens skyld være med at gå over styr (læs evt. om dph trips/overdose).




Det var lige mine umiddelbare tips baseret på mine erfaringer. Vil løbende tilføje, såfremt jeg kommer på mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2022 13:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Kratom gør det ganske smertefrit, se tidligere tråde.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team