Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2023 18:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 feb 2021 17:03
Indlæg: 2
Hej psy!

Jeg har været misbruger i 13 år, og har været afhængig af alt fra oxynorm, benzodiazepiner, kokain, amfetamin, ketamin og hash. I 2021 og 2022 trappede jeg ud af benzoerne, men tog amfetamin hver dag samtidigt. Det er nu 303 dage siden jeg kom ud af mit benzomisbrug, og det er 248 dage siden jeg kom ud af mit amfetaminmisbrug. Jeg havde et slip i august 2022, hvor jeg tog ritalin i et døgn - men jeg har været stoffri siden. Det er nu 181 dage jeg har været stoffri - på onsdag er det et halvt år! :D

Jeg vil gerne sætte hallucinationer og stemmehøring op for jer som et skræmmeeksempel og måske bryde et tabu omkring det. Jeg har haft mange skizofreniforme symptomer i 2022, og har siden maj 2022 hørt stemmer hver dag. De er der fra jeg står op til jeg går i seng. I samme periode er jeg blevet stoffri, og har fået styr på mit liv igen efter flere frygtelige år. Jeg blev skilt i januar 2022 efter en overdosis benzodiazepiner. Det jeg vil frem til er, at hallucinationer er et meget undervurderet aspekt af amfetamin imo. Jeg skriver det her som en advarsel, og fordi jeg har brug for at komme ud med det og mine overvejelser omkring det. Det paradokse i min lille case om mig selv er, at mit liv er gået stærkt fremad i denne periode hvor jeg har hørt stemmer. De kan tilmed være opmuntrende - de opmuntrer mig til fx at passe min daglige struktur og passe min træning. Sjovt, ikke?

Hallucinationer er en meget grim ting at opleve. For mig udmøntede det sig i, at jeg bla. har følt mig forfulgt, set indvandrere der ville skade mig i min entré, troet nogle kunne læse mine tanker på afstand, hallucineret en schæferhund og en meget grim oplevelse, der endte med betjente med skarpladte våben, håndjern og en kort tur på psykiatrisk afdeling. Jeg har set søer funkle og troet sensorer kunne overvåge mig. Ja, det lyder ikke rart. Jeg har selv mistænkt skizofreni - men igen, dét der får mig til at tænke stofinduceret psykose er, at det hele er gået væk nu. På nær stemmerne, de er der stadigvæk. Hverken min psykolog eller psykoseteamet i lokalpsyk mener at det er skizofreni. Ind til videre hedder diagnosen "psykoselidelde UNS (uden nærmere specifikation)". Jeg oplever svjv heller ikke de såkaldte negative symptomer, som ofte præger et skizofrenibillede. Min vrangforestilling om, at nogle kunne læse mine tanker er desuden helt væk.

Jeg vil naturligvis gerne have stemmerne væk, selvom de faktisk kan være opmuntrende. Det kan være frygteligt at høre på, og det gør det meget svært at være til stede i nuet. Det gør det svært for mig at slappe af. Det er en konstant samtale i mit sind, som altså er tovejs. Normalt er det en indre monolog - min er en dialog "med andre". En auditiv verbal hallucination. De er med i samtlige livssituationer - prøv om i kan forestille jer nogle, hvor det er ubehageligt at høre "noget" tale til jer.. :shock: Jeg er derfor startet på Abilify, og er i gang med at trappe op. Jeg er nu på 20 mg., og håber stemmerne går helt væk når jeg kommer op på 30 mg. Kryds lige fingre.

Det jeg vil frem til er; tænk jer om, inden i begynder at tage amfetamin på daglig basis. Hvis du er afhængig af amfetamin, så søg hjælp hurtigst muligt og kom ud af det. Det er muligt, og dit liv bliver bedre på kort tid. Jeg var nede og veje omkring 55 kg., hvilket er sygeligt for en mand på 179 cm. Jeg har næsten taget 20 kg. på siden som sidder rigtig pænt.

I må gerne stille spørgsmål hvis i vil vide mere.

Peace out :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2023 23:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Hej og velkommen til og tillykke med dit snarligt halve år clean! :rocking:
Amfetamin og benzoer er også en hård kombo, og en af dem som oftest giver problemer med stemmehøring. Noget med GABA-systemet og noradrenalin som fucker en op ret hurtigt. Folk der har været på GHB vil kunne genkende den med stemmerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2023 00:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Først gik op for mig at stemmerne jeg kunne høre ikke var andre menneskers tanker.
Så blev de til de gode, de onde og de fjerne (rumvæsner jordemoderen) sidst nævnte hviskede alle universet hemmeligheder til mig desværre så lavt at det var umuligt at få det hele med.
Jeg holdt mig fra amfen 6-8 år men hashen boostede det i den periode men jeg var klar over at det bare var mine egne tanker jeg kunne høre så betydningen ebbede ud.
Guidet meditation og visualisering hjalp mig med at slukke for stemmerne til søvn - var jo ret svært at sover når der car gang i et skænderi i hovedet.
Tillykke med din clean tid og fortsæt den gode stil.

Kh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2023 16:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2022 16:21
Indlæg: 37
Har du prøvet Clozapin, har mødt nogen som hørte stemmer, siger at det hjælper meget. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bandit420 og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team