Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 16:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 15:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Hey
Jeg har igennem de sidste 6 måneder taget 20 mg x4 om dagen. Jeg tog min sidste pille for ca 24 timer siden og nu har jeg det godt nok skidt og er lidt i tvivl om det er det rigtige med en kold tyrker.
Hvorlænge skal jeg regne med at have det så skidt....jeg ryster...fryser/sveder....tynd mave og ingen energi...ingen appetit.
Håber nogen kan hjælpe som har været igennem det her helvede.
Fuck jeg har det skidt


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 15:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
3-5 dage så begynder det og gå den anden vej.
Det er en grim omgang, men opiater koster og bruge/misbruge.
Held og lykke med det.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 16:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Har lige taget et laaaaangt varmt bad og det hjalp en smule... andre der har forslag til at holde de værste abstinenser ud?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 17:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Betablokkere, men det kræver recept - men burde ikke være noget problem.. Det kan give din krop noget ro, men vil ikke gøre noget synderligt ved dine abstinenser..
Du må bide i det sure æble og lade være med at sidde og kukkelure og have ondt af dig selv, gå lange ture og brug tiden til at mærke dig selv igen, det er heldigvis relativt hurtigt overstået sammenlignet med benzoer..

Har du brugt oxycodone rekreativt eller til smertelindring?

Alt godt ønskes til dig og din familie!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 18:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Oxy-abstinenser er satme trælse.

Hvis det lykkes, kan du klare alt her i livet. Jeg prøvede selv at stoppe på 80mg dose i juni måned. Det lykkes desværre ilkle.

Håber det lykkes for dig - det kunne da give mig håb næste gang jeg skal prøve.

Men varme bade og evt et elektrisk varmetæppe er godt. Prøv varm mælk med honning når du skal sove. Huden bliver tør, brug fugtighedscreme. Det kunne også være godt at have nogle stesolider (i meget få dage) de kan tage de værste abstinenser og få dig til at sove - de bruges ofte hvis man er i døgnbehandling.

Hvis det ikke lykkes, så tag på misbrugscenteret på kommunen. Det er jeg faktisk blevet helt tilfreds med.

Det du har gang i lykkes ikke for så mange mennesker uden at man får hjælp. Så hvis du "chrasher" er det ikke nogen skam at bede om hjælp.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 18:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Tak for råd og omsorg
Startede som smertestillende men blev hurtigt rekreativt, startede på 2x10mg men kom hurtigt op på de 4x20mg.
Jeg elsker rusen ved Oxy. Begyndte ret hurtigt at knuse depotpillerne så jeg havde bedre effekt, men det fortryder jeg godt nok nu. Det her er på ingen måde sjovt.
Lange gå turer :roll: Jeg er totalt energi forladt og kan knap nok gå 500m.
Det er sgu svært ikke at have ondt af sig selv...svært at overskue de næste 3-5 dage. Det er som om tiden står stille. Jeg prøver at fokusere på at det bliver bedre og at efter weekenden er det værste forhåbentlig overstået.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 18:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
- iøvrigt... hvis du bor i det nordlige Jylland, så vil jeg gerne hjælpe dig gennem et par trælse dage.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 18:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Tak...men jeg bor i Århus...har lagt det hele åbent for min Kone som prøver at hjælpe men selvfølgelig er super ked af det og nervøs for at jeg ikke klare det. Har nogen ellers erfaring med at få hjælp fra kommunen? Jeg har desværre ikke økonomi til selv at betale for behandling.
Godt jeg ikke har flere piller....ellers var jeg faldet i.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Har kommunen tilbudt behandling ??

Og hvis du kommer helt på skideren, så bor jeg ikke så langt fra Aarhus og kommer gerne og støtter og giver gode råd.

Hvis man gerne vil have et laaaaangt liv skal man bare få opiat abstinenser..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 18:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Tak det er virkelig sødt af dig...jeg skal nok skrive hvis jeg får brug for hjælp.
Jeg har slet ikke været i kontakt med kommunen....jeg har hele tiden troet at jeg nok skal klare en kold tyrker uden hjælp, men det er godt nok vildt så dårligt man har det....vildt at tænke på at det bare er en lille dosis jeg stopper fra iforhold til andre herinde. Dem der klarer den er godt nok seje... det er sindssygt så laaaangsomt tiden går. Gid det snart var søndag


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 18:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Trappen...Hvorlænge har du været på Oxy? Hvordan hjælper kommunen dig? Håber sgu ikke at det bliver meget værre end det her for så bliver jeg nød til at få hjælp uden af falde i....


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 sep 2017 22:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Jeg har taget 80mg i ca 2-3 år og derudover moret mig med div. opiater i ca 7-8 år - men har også røget hash siden jeg var ung (er dog stoppet med hash for 15 år siden) - er 50 nu.

Puha hvis ikke du har en aftale med kommunens misbrugscenter, så når du ikke at få hjælp. Inden du får en tid, går der måske 14 dage.

Inden du får en tid, har du fået det godt igen. Men hvis du kommer i behandling får man bubrenophine - som faktisk gør dig "normal" og som sagt, kan du komme igang med at bearbejde din misbrugsadfærd. Du skal huske på at det er umådelig svært at forblive clean. Dog har du måske en chance fordi det er relativt kort tid du har været på en pæn dose. Men der er mindst lige så hårdt at komme af burprenophine. Men i og med burprenopine er mere stabilt og lang tidsvirkende, skulle det være nemmere at trappe ud af.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 07:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Tak for din åbenhed...jeg er selv 48 og har osse røget hash i mange år indtil for 2 år siden....for et halvt år siden fik jeg lidt problemer med ryggen og fik hurtigt snydt mig til at få Oxy, selvom det slet ikke var nødvendigt.
Jeg har fået sovet en smule i nat og er faktisk ved ret godt mod....i søndags tog jeg 4x20 mg.....mandag 1x20mg og tirsdag 2x20mg den sidste kl 13 tirsdag...igår var ret slem syntes jeg....men Idag en smule bedre....jeg vil se om jeg kan spise lidt i dag og få mig slæbt afsted på en gåtur....jeg krydser fingre for at det går uden kommunens hjælp. Jeg har for mange år siden gået til NA møder, tror det bliver nødvendigt igen for at forblive clean på den lange bane....


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 07:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Fedt at det allerede går lidt bedre :)
Støtten fra NA kan være god for en tid eller for altid alt efter hvem man er, men bare det at have et forum hvor man bliver forstået og der er plads til at læsse af er guld værd.
Deres clean/beskidt tankegang og gudstro gir jeg så ikke så meget for i og med vi alle er mennesker.
Godt at du holder ud.

Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 09:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Har lige været ude at gå en tur.....det var sgu hårdt....men har en fornemmelse af st det kan fremskynde processen at få rørt sig lidt...
Men fuck tiden går langsomt...Jeg skal bare klare den..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 09:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Fandme ja du skal! Du virker til at være en sej mand, der ikke gider mere pillepis og du er allerede et godt stykke! Klap dig selv på skulderen! Hver gang du føler trang eller din smarte hjerne prøver at overtale dig, så husk på hvad du gennemgår lige nu.. der er ingen nemme løsninger og personligt syntes jeg at du skal fortsætte med den kolde tyrker og undlade at begynde på substitutionsmedicin..

Du har en enorm fordel ved at du har et reelt liv ved siden af, hvor narko ikke er omdrejningspunktet - det skal du udnytte! Ved dine omgivelser det udover din kone? Ellers kan det være en ide at fortælle åbent om det, det er jo trods alt virkeligheden og smart ikke at skulle løbe om hjørner og finde på undskyldninger osv, det er kun stressende, hvilket du ikke har brug for, tværtimod.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 09:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Helt enig med FSO... og godt du kæmper videre. Tro endeligt ikke der er nogen frihed i at være klient i et misbrugscenter og skal hente Subutex engang om ugen.

Når engang jeg vil ud af "opiat-antabus" (Subutex) tror jeg også at jeg vil (mis)bruge NA i en periode.

Hvis du har er godt forhold til din læge, kunne det være han/hun ville give et par stesolider eller lign. de kunne tage toppen af dine abstinenser.

Iøvrigt er det vildt befriende hvis dine omgivelser ved hvad der sker. Jeg har desværre kun fortalt kone/børn hvad jeg roder med. Subutex gør mig normal, men på et tidspunkt skal jeg tage røvturen. Når man for alvor er stofsyg som du er nu, så hjælper al hjælp. Jeg SKAL have snakket med mine omgivelser.

Og som dig; gid jeg ikke havde udviklet dette misbrug.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 09:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Iøvrigt: chili con carne og suppe med kød og melboller var jeg vild med da jeg prøvede at blive clean.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 09:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Jeg har fortalt det på arbejde og der er fuld forståelse. Jeg kan blive hjemme så længe det er nødvendigt....men håber at være nogenlunde klar en gang i næste uge....bare det stykke tid jeg har klaret mig uden piller gir mig mod til at fortsætte...forsøger at fortælle mig selv at de sidste døgn i helvede er spildte hvis jeg tager noget igen
Men fuck min hjerne prøver på alle mulige måder at overtale mig til at skaffe flere piller....
Jeg har dolol 50 og 100 mg, klorzoxazon DAK 250 mg, saroten amitriptylin 10mg liggende....men har aldrig spist det så aner ikke om det vil tage det værste...jeg har nu osse mest lyst til at forsætte uden piller men det er sgu svært når det er værst....


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 07 sep 2017 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
klorzoxazon vil give dig en kropslig ro, det er muskelafslappende og ikke rekreativt - umiddelbart kunne det være en lille lettelse for dig uden at du pludselig hænger i et nyt misbrug.. Drop tanken med benzodiazepiner (diazepam osv), der har krogen altså også modhager, måske endda dobbelte modhager i forhold til opioider.

Dolol kunne også tage toppen, men er også vanedannende, men hvis du er helt ude at skide så er de bedre, end hvis du går ud og skaffer andet mere reelt morfika. dolol har også en vis antideprissiv effekt, så en smule metalt overskud er jo heller ikke at kimse af.

Saroten er et antidepressivt middel du godt kan droppe i lokummet, medmindre du følger et program udstedt af fx en psykiater - der er ingen her og nu lindring, du skal tilvænnes og så derefter seponeres, endnu engang - plus du bliver fyldt med væske og et hav af lorte bivirkninger..

Endnu engang, hatten af for dig! Hold dig på sporet, lindring er lige om hjørnet, selvom det kan se kulsort ud til tider... =)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team