Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er gået op for mig, den seneste tid, at uanset hvor jeg kigger hen, lander mine tanker på stofferne. Som da man var yngre og hele tiden tænkte SEX SEX SEX.
Her kommer en række eks.

En lighter, eller cigaretter: hash pot skunk etc.
En plante med takkedeblade: hash pot skunk etc.
Kondens efter et fly: streger af den ene eller anden slags
Frimærker: LSD (klart)
CD´er: Slang for hash når man handler pr. tlf
Cola: coke
Stranden: mit første syretrip
En grøn mark: "Er det snart er svampe tid?"
en mark med dyr: "Der skal jeg huske og kigge efter svampe"
Jeg har lige slettet en linie, og imens tænkte jeg på et sniffe
En plan overflade: "Der ku man godt cutte en bane"
Køre i bil : Coke - Første gang jeg var på cola, var jeg med i en, der kørte over en rundkørsel, og ind i et træ med 120km/t. Dette har haft denne efekt, at jeg kun kan slappe af i bil, på coke, og tænker derfor altid på coke når jeg sidder i en bil.

Osv osv. Der går ikke fem min mellem jeg tænker på et eller andet narkotika. Jeg ryger hash til hverdag, og de fleste weekender er jeg på noget. Hvad somhelst. dog ikke hver weekend, og ALDRIG til hverdag.
Er sgu nogen gange bange for det løber mod en afhængihed, dog har jeg ikke på nogen måde sat mit forbrug op. Tvært imod, har jeg efter jeg blev klar over dette, skåret ned på "De hårde", men sat hashen lidt op. Det beroliger lisoom tankerne og behovet.
Mon ikke der er nogen som kender det?
Hvad gør andre? accepterer i det, følger trangen, eller holder helt op?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har det nok på nogen lunde samme måde...
Jeg kan slet ikke tænke eller se ordet "fanta" uden at få lyst til at drikke ghb, hvilket jeg også gør ret tit.

Men Jeg tror bare at man skal affinde sig med de tanker man har. Det er jo nogle fede oplevelser, så længe man kan holde det til weekendforbruget. Jeg tror ikke at det er afhængighedsskabende, så længe man ikke siger til sig selv "Hmm, en enekelt en vil ikke skade min hverdag", eller "Jeg kan sagtens styre at tage blæst på arbejde/i skole".

Tænk over hvad du vil bruge dine stoffer til, og hvordan du vil bruge dem. Bliv afklaret, så hjælper det også på de daglige tanker... :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Syntes det lyder som om du skal have styr på dine værdier. Narkotika er IMO noget der skal nydes en gang imellem og ses som en form for "gave" eller belønning til en selv og ikke bare noget der skal ædes hver weekend for at kunne more sig.

Mit råd ville være at finde nogle andre hobbyer og også lægget hashen på hylden et stykke tid. Du har et helt liv foran dig, ingen grund til at "skynde" sig :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Sensemilla skrev:
Jeg har lige slettet en linie, og imens tænkte jeg på et sniffe

Ha ha! fed associationsrække!

Jeg tror det er helt naturligt at være "fikseret" på noget som interesserer en stærkt. Det hører til vores natur som mennesker, og jeg tror bestemt ikke det behøver at føre til stofmisbrug. Det er vores iboende nysgerrighed og lyst til at udforske som fikserer os.

Jeg har samme slags associationer som dig. En del af grunden til at de kommer, skyldes også mit sinds lyst til at provokerer / rykke på folks fordomme/grænser, fordi stoffer er ulovlige. Derfor kredser min opmærksomhed omkring emnet og udnytter en hver mulighed til at komme med humoristiske og provokerende associationer som jeg mere eller mindre indpakket serverer for folk.

Lige som da man var yngre, og gerne ville signalerer at man var et sexuelt væsen, ved at komme med sexuelle jokes/associationer, så er det også naturligt at have lyst til at signalere at man holder af visse stoffer, og synes det er iorden at bruge dem. Således formidles lyster og holdninger til andre, gennem humor.

Blot mine tanker...

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes faktisk det lyder meget reelt Fanny... :)

Spørgsmålet er nok mere om det er decideret til gene for dig eller om det bare er noget du sådan går og hygger dig med. Vi kan jo alle have vores små indforståede jokes, og det behøver jo ikke at man er på vej ud i et misbrug. Jeg tror dog stadig det er en god idé at lægge hash'en og de hårdere stoffer lidt på hylden en tid og så finde nogle andre hobby'er/interesser. Man kan godt være interesseret i noget, og så samtidig lade det balancere med den virkelige verden.

Titel:
lad være med at tænke sådan - det ender med at du ikke kun tænker på at gøre det, men faktisk bare indtager alle de dråx du kan komme i nærheden af, kender den der tankegang fra migselv (er det i et ord???)
og det kommer man sku ikke langt med, jo langt ud - men der bliver squ temmelig kedeligt og ensomt til sidst *lol*

men kender det godt....

tænker LSD hvergang jeg hører techno og det er tit *lol*

men jeg tager det så ikke tit

Titel:
fanny ... som den mere erfaren og voksen person jeg ved du er skal du altså passe lidt på hvadfor nogen værdinorme du putte ind i folks hoved ..det er lige prasist sådan nogen udtalse.der for mig hade gjordt det iorden og tage fler stoffe .....

syns lige du skal tænke over den! :)

jeg ved selvføldig ikke hvor du Sensemilla er i dit live. lyder det som om det kunne være svært og holde balangsen...

det er fedt og være nysgerrig og interesserer i stoffe.det har jeg også være i mange år ... men for mig blive min interesserer bare for farlig for mig ....

men håber du kan holde det hvor det er godt for dig og ikke blive til et farlig misbrug....

alt held og lykke her fra :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Trold> Mener du at folk herinde der er mere "erfarne og voksne" end gennemsnittet har en forpligtigelse til kun at sige hvad der er "politisk korrekt"??
I så fald må jeg hellere lave mig en ny profil og udgive mig for at være en 17-årig fucked-up knægt - for jeg vil sgu have lov til at give udtryk for min reélle mening, og ikke være tvunget til ytringer der er så "socialt acceptable" som muligt. Så længe det ikke drejer sig om potentielt farlig rådgivning omkring specifikke stoffer og doser, bør alle have lov til at mene - og give udtryk for - præcis det de mener!

...Tilbage til topic...: Min tankegang er selv meget optaget af stoffer; jeg kan sagtens genkende tankegangen i adskillige af de associationer som er blevet nævnt. Men det er ikke noget som foruroliger eller generer mig. Faktisk synes jeg det er meget naturligt at tankerne - i nogen perioder mere end andre - kredser om stoffer som emne. Mange substanser kan give dybe oplevelser som er RET svært opnåelige uden. Efter kraftige psykedeliske trips har sindet meget at tygge på; noget er nemmere at forstå end andet, men én ting man ved med sikkerhed, er hvilken "nøgle"/hvilket stof man anvendte for at opnå oplevelsen. Selv om man sikkert ikke har lyst til at tage disse stoffer hele tiden, vil stoffer finde en fremstående plads i associationsrækken. :) Man skal så bare lade være med at fejlfortolke det som en underbevidst trang til stoffer, men bare lade sig underholde af sindets opfindsomhed...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Selvfølgelig har han ret til at sige hvad han vil, trold siger også bare at han skal passe på hvad man går og tænker på ... Det gror sig fast, og i trolds eksempel gik det jo lidt for langt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Jeg tror heller ikke du skal være så urolig for det. Jeg vil betegne mig selv som 'clean' og jeg tænker også på de ting.
Et eksempel: Hali og jeg var ude på den jyske hede for nogle uger siden, og selv om vi godt vidste at det slet ikke var årstiden for det gik vi alligevel og kiggede ned i jorden efter svampe :D
Og der er da også utroligt mange stueplanter der har blade formet ligesom cannabis blade, så selvfølgelig tænker man på det :)
Og jeg har aldrig taget streger og tænker alligevel på det hvis jeg ser et bord med en glas plade eller noget i den retning, og CD covers (engang så jeg ikke der lå noget på og ville lige tjekke coveret ud, hvilket resulterede i en mindre 'snestorm' :lol: men jeg har lært min lektie!)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Har også noget lignende.. Mistænker alle folk for at være på kix.. Kigger også ALTID folk i øjnene for at se om pupillerne er store -hvis de er, går jeg med det samme ud fra at de er på stoffer.. Lidt morsomt..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Ser jeg flødeskum, så tænker jeg straks lattergas!

Og så når jeg spiser et rundstykke med birkes, så tænker jeg da også straks på opiater 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]