Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 06:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2004 01:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2002 01:01
Indlæg: 2
Geografisk sted: Denmark, Copenhagen
Lad mig starte med at sige jeg stort set aldrig har besøgt siden her, men fik I dag lyst til at kigge forbi fordi jeg engang havde registreret mig (tilsyneladende i maj 2002).

Jeg begyndte at læse i "Værste oplevelse"-threadet og læste dette:
Citat:
axia skrev:
Der gik 5-10 minutter hvor jeg bare blev svimmel.. Så begyndte jeg at få en hyletone i hovedet og en slags sindssyg hård distortet Thunderdome bass begyndte at hamre i mit hovede.. Virkelig ubehageligt. Samtidig begyndte det at flimre for mine øjne, mere og mere.. kunne flere gange knapt se de andre omkring mig pga. snevejr for øjnene. Jeg blev endnu mere svimmel og gik ud på toilettet for at knække mig, og her sad jeg i noget tid stadig med en bankelyd og sindssyg flimmer for øjnene.
Var på dette tidspunkt tæt på at bede de andre ringe efter en ambulance, havde aldrig oplevet noget lignende, og var bange for at falde bevistløs om. Vi blev dog enige om de intet kunne gøre ved mig og jeg blev slæbt ud til et åbent vindue.. sad så i køkkenet i noget der føltes som 1-2 timer, kiggede ned i jorden med fingrene i ørene.
Bankelyden i hovedet fortsatte, samme gjorde en smulle flimmer.. der aftog dog stille og rolig og forsvandt samtidig, hvorefter jeg havde det fint bortset fra lidt af et chok...

Da jeg læste dette kunne jeg kun nikke og jeg tænkte "Ja. Det var præcis hvad der skete første gang jeg røg hash...". Dette var for snart 2-3 år siden.

Og så slog det mig - når nu det bliver beskrevet så præcist og det passer så utrolig godt (ja, næsten perfekt) på beskrivelsen jeg ville give af min oplevelse, er der så en grund? Er det noget nogle kan komme ud for? Hvorfor sker det?

Hvis nogle af jer har nogle af disse svar vil jeg meget gerne hører dem.

Hvis det har nogen relevans så ryger jeg ikke hash fast.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2004 12:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Velkommen som aktiv bruger af forummet!

Det lyder spændende at du har haft samme oplevelse, men det er vigtigt at du læser Axias tråd rigtigt, så der ikke opstår forkerte fordomme omkring hash. Han skrev dette, før dit ovenstående citat:

Citat:
Hændelsen skete for nylig, den 1. januar. Efter at have været til technofest hele natten under påvirkelse af en del amfetamin, og én enkelt pille (smed resten væk ).
Vi sad til efterfest og sugede en god omgang cola, og havde spist endnu en pille som lige var begyndt at virke. Der blev så sendt en 'philly' (sådan et cigarfilter fyldt med mix) rundt.. Jeg ryger meget meget sjældent og havde også hoppet over alle de andre gange, da dem jeg var sammen med røg rimelig tæt. Jeg tog dog et par sug, sendte videre fik den i hånden kort tid efter og gentog.


Det er jo ret vigtigt at vide hvilke substanser han ellers havde fylt sig med, før han røg hash. Du får det til at fremstå som om det kun var hashen som forårsagede denne banken i hovedet, men en kombination af amf, coke og et par "piller" (ikke særlig specifik, men jeg går ud fra at der er tale om mdma!), kan alt sammen have været medvirkende til at han blev dårlig. Hvorvidt han også havde drukket alkohol fremgår ikke, men hvis han havde, er det endnu en faktor som kan fremprovokere kvalme og banken i hovedet.

Men prøv at fortælle lidt mere specifikt om din egen oplevelse. Var du kun pårvirket af hash, da du havde din negative oplevelse, eller havde du taget andre substanser?

Har aldrig selv oplevet et så intenst ubehag af hash, som Axia beskriver.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2004 16:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 maj 2003 01:01
Indlæg: 582
Geografisk sted: Østjylland
Hash virker typisk meget kraftigt på mig.. Og jeg er overbevist om at hele episoden skyldes at jeg var relativt afkræftet og havde indtaget flere andre ting tidligere på natten.

Jeg har siden nytår oplevet lignende hele to gange faktisk, den første var efter en hel weekend i et sommerhus hvor jeg røg noget pot søndag morgen, efter en hård weekend med amf, kix og 2C-I.. her troede jeg faktisk at tiden gik baglæng i 2-3 timer.. det var ret ekstremt og har skrevet en triprapport om dette: http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=639

Anden gang var til VooV hvor jeg havde røget en del på et par omgangsjoints, og jeg faktisk oplevede stort set det samme som beskrevet i ovenstående triprapport, dog kunne jeg styre det, da jeg havde oplevet det før, og vidste at det ville gå væk igen, så her var det ikke nær så ubehageligt.

Jeg ryger stadig sjældent, og passer gerne på med ikke at ryge for meget af gangen, da jeg ofte får uventet kraftig effekt. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team