Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Hej.

Vil snart have købt yderligere et growkit. Er vant til et strain fra Cambodia, men har nu lagt mærke til, at growkits også kan fås injiceret med bl.a. golden teacher, thai, ecuadorian, "McKennaii", columbian og selvfølgelig mexican.

På siden, hvor disse kan købes, er der lavet en skala, der angiver hvor kraftige de forskellige strains er mht. visuals.

Min teori er, at de laver denne skala udfra indholdet af de aktive stoffer i de givne strains, så det i sidste ende bare handler om at spise en lidt større eller mindre mængde for at opnå samme effekt.

Nu er mit spørgsmål så:

Er der noget hold i denne skala, eller er det bare noget kommercielt bullsh*t?
Psilocybin og psilocin er vel det samme, uanset hvilken svamp de to stoffer kommer fra - eller hvad?

Personlige erfaringer er velkomne.

Har du en favorit?

M.v.h.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Personligt tror jeg ikke på at der er nogen forskel, men levner plads til tvivl. Der er trods alt (mindst) forskellige 3 aktive stoffer i svampene. Men forventningerne om at et bestemt strain har bestemte effekter tror jeg kan have lige så stor indflydelse på oplevelsen som et evt. forkelligt forhold mellem de aktive stoffer. It's all in your mind...

Personligt er jeg glad for hawaii svampe, simpelthen fordi man skal spise mindre, og at jeg aldrig får maveproblemer af nogen art med dem. Cubensis svampe (de varianter jeg har prøvet) synes jeg godt kan give lidt mavepine. Danske spids nøgenhat er også ganske udemærkede. Jeg har dog ikke gnasket mig igennem så mange forskellige slags igen, og har aldrig dyrket selv, så måske er der andre der kan komme med et mere kvalificeret bud.

Medlem

Hvis du spørger mig er det komplet bullshit. jeg har dyrket mange forskellige Cubensis strains, og effekten af 1 g af den ene strain er som effekten af 1 g af en anden.
Det er som regl på hollandske hjemmesider denne pjattede skala dukker op, nogen af stederne er feks columbian strain sat til at være flere gange kraftigere end mexican strain.
Skalaen var meget brugt i amsterdam i smartshops hvor de solgte svampe. Overalt hvor man kiggede var de rated i forskellige kategorier fra 1 til 5 svampe. Jeg er sikker på at dette bare var en måde at sælge de samme svampe til en højere pris. Jeg kan ikke mærke om det er den ene eller anden cubensis svamp jeg æder.

Dog skal det siges at andre svampe end cubensis kan føles anderledes og skal doseres i andre doser.
Især er Cyanescens en voldsom satan i min verden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg synes ikke at der er nogen forskel på ens trip, de føles ens lige meget hvilken strain man indtager - doserne er til gengæld forskellige. Grunden til at nogle syntes at tripsene føles forskellige, kan jo afhænge af mange ting, f.eks. hvis man ikke har helt styr på doserne, og tager lidt mere end man plejer, så bliver det mere intenst, og nye elementer opstår som man måske ikke har følt før. Og så tror jeg også at set and sitting har meget indflydelse på det, som Drupe også påpeger.

Mvh. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Ud fra egen erfaring, vil jeg påstå, at der er forkel på de forskellige strains.
De varierer i styrken af bodyload, hvor stabilt trippet er og det visuelle

Ud fra dem jeg har prøvet (Cambodian, Golden Teacher, Thai, Ecuadorian, "McKennaii", mexican, SN), syntes jeg bedst om McKennaii. De er stabile i trippet, potente, og ikke så meget bodyload.

Den jeg syntes mindst om er Thai. De har stort bodyload og er ikke så visuelle. Det føltes mere som at være rigtig skæv.

Men Hey, hver sin smag!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
jeg kan også mærke forskel

Danske virker på deres måde - kaos og mindfuck med skumle syner...
Mexier er mere sådan naturlig xtc med en masse farver....
Hawaii er et stort alt er anderledes uden så meget skrald på.....

Og jeg kan sagtens mærke forskel i styrke på cubensis svampe, men ikke i trip... det sgu det samme...

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]