Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 06:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey kunne godt tænke mig og dyrke spis nøjhatte men ved sq ikke så meget om det da jeg er nu inden for om rådet :D så tænket på om der var nogen der ville hjælpe mig igang med det og måske kendet nogen hjemme sider man kunne finde de ting man skulle bruge til det :peace:

Medlem

Tror ikke det kan betale sig at dyrke spids nøgehat, men hvorfor kigger du ikke lidt rundt i nogle af de tråde der ligge i svampe afdelingen, der skulle være rigeligt af tage af ?

Du kunne blandt andet kigge under:

Spørgsmål og svar.
Spørgsmål til growkits/growbox
Samlet viden/guldkorn
Svampedyrkning generelt.

stampe(: skrev:
så tænket på om der var nogen der ville hjælpe mig igang med det og måske kendet nogen hjemme sider man kunne finde de ting man skulle bruge til det :peace:

Det skulle ikke være så svært at finde, søg på nettet. Men forhandler links er ikke tilladt.

Junior medlem

okey prøver jeg da så og tak for hjælpen (:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Sats på et Psilocybe Cubensis growkit, hvis du vil igang med svampedyrkning og ikke blot vil læse om det :)

Junior medlem

lyder sq spængen vil jeg prøv :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Dyrkning af Spids Nøgenhat er en ret kompliceret affære som ikke kan anbefales til en nybegynder i svampegroningens verden.
Selv folk med erfaring har ikke let ved at gro dem, de kræver ret specielle forhold i forhold til fx. Psilocybe Cubensis (som kaldes for meksikanske svampe).
Derfor vil jeg anbefale dig at læse lidt om groningen af den svamp istedet, det er også den som de fleste tråde i dette forum omhandler.
I sticky-trådende i toppen af svampe-forummet vil du kunne finde nogen ret relevante tråde, både med detaljeret information (med billeder) af hvordan man selv laver sine svampekager, om hvordan man behandler en færdigkøbt growbox og en maaaasse andet - se at komme i gang. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LarmerFyr skrev:
... i forhold til fx. Psilocybe Cubensis (som kaldes for meksikanske svampe).

Er det ikke forkert at kalde P. Cubensis for udelukkende mexicanske? Mexicanske er jo blot en Cubensis-sort ud af mange.

Insane psychedelia user!

Det er rigtigt at der OGSÅ er en cubensis sort der hedder det, men "slang-navnet" for cubensis er stadig "meksikanske svampe".
Spørg mig ikke hvorfor, men det var også det som de konsekvent blev solgt som på Christiania i gamle dage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nok bare fordi den mest gængse Cubensis-sort er mexicanske svampe. Synes bare det er forkert at bruge det navn om alle P. Cubensis-svampe, man kan da lige så godt kalde svampen for det den nu engang hedder.

Insane psychedelia user!

Jeg er 100% enig med dig, jeg skriver det bare fordi en utrolig stor del af brugere kalder cubensis af forskellige arter for "meksier" lige meget hvad.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er massere af cubensis sorter fra rundt omrking i verden, jeg har set fra thailand, mexico, og enda vietnamesiske cubensis.
Tror bare de mexikanske er en del mere udbredte og kendte, muligvis fordi de måske er lettest at dyrke ? mildheden har nok også lidt at sige,
læste på en side at mexi - cubensis var ret mild, imens en fra thailand var lidt stærkere, og svampene svingede lidt i potens fra svamp til svamp.
Tror det er fordi at de fleste mexi cubensis har en ret stabil og mild virkning ( for det meste ) og er lette at dosere med.

Men.. det kunne da være ret sjovt at gro spids nøgenhat hjemme :)
Den er jo nem at finde til efteråret, og så kunne man ligeså godt tage nogle spore - prints, det er jo ikke det sværeste i verdenen.
Men hvorfor er den så svær at gro siger i ? jeg vil selvfølgelig selv kigge lidt herinde, men det kunne da være en fin lille svamp at dyrke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]