Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 05:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen :-)
Har virkelig søgt nettet tyndt uden svar på mine spørgsmål.
Jeg står med dette svampekit
"MYCOMATE® Edible Mushroom Kit. The Mycomate® Fast Fungi Growkit is a brand new grow kit from Mondo Mycologicals. It is made as an improvement to any other grow kits on the market at this moment. Full colour illustrated instructions, special techniques and more substrate, will generate a yield twice as much as other grow kits do, excluding the possibility to make any ‘first time’ mistakes. With this kit you will have flush after flush, up to 10 flushes. One of the secrets for success is the use of the Mycomate® Liquid Culture Vial included into this grow kit. It makes spores germinate quicker and causes mycelium to colonize the growth substrate bag really fast. The Mycomate® Liquid Culture Vial will reduce the growing process at least with 2 weeks. Mycomate® Liquid Culture Vial is also available separate from the grow kit in 10ml vials. The Mycomate® Fast Fungi is designed for the use of Sporemate® Edible Mushroom Spore Suspension Vials or Syringes. This combination offers you the possibility to inject the spores at any given non-sterile place, without risking contamination and you can now choose for yourself which variety of mushrooms you want to grow."

Har så tænkt på at købe nogle Cubensis sporer fra england.

Mit problem er bare at jeg ingen ide' har om hvordan man komemr igan.
Ved heller ikke hvad sporer er eller hvordan man "får" dem.

Det er ikke sådan at da eer en flink sjæl herinde, som kunne lave en kort hurtig step-by-step guide til ligesom at komme igen når man har kit og sporer ? :-)
På forhånd tak for hjælpen :-)

Medlem
Brugeravatar

Der er massere intruktionsvideoer på tuben, for ikke at tale om tråde herinde, men med det der kit, mener jeg bare du skal bestille nogle spore på sprøjte, fordele dem i boksen, fylde boksen med vand og lade den stå i 12 timer.
Efter de tolv timer hælder du vandet ud og tager låget af, sætter posen over og lukker den i toppen.
Du stiller den på en hylde hvor der er ca. 20-25 grader celsius, den skal ikke stå i mørke, men alm dagslys, dog ikke direkte sollys.
Efter 14 dage vil der begynder der at komme bonus, ca. en uge senere er de fuldvoksne og det hele høstes.
Processen gentages så mange gange som det er muligt.

Husk at vaske hænder grundigt inden du begynder at rode med det og undgå helst berøring, åben låget så lidt som muligt når du fylder vand på etc.
Du skal være opmærksom på at der hvor du har lagt dine spore ud, at svampevæksten ikke bliver sort, men holder sig hvid. : )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]