Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 06:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Hej Jeg har kigget på nettet om svampen men syntes ikke man får afvide om den skal spises med eller uden stilk.
Eller hvornår det præcis bedste tidspunkt de kan plukkes og hvor lang tid er man under påvirkning og hvor mange skal en ny begynder have for og få trip :tnx:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Æd det hele.

De gror i Danmark om efteråret - det er vist noget med at det starter omkring september/oktober og slutter når første natte-frost sætter ind.

Du er påvirket i 4-6 timer hvorefter der er en længere periode, hvor du er "ved siden af dig selv", lidt som at være skæv på hash.

Du skal spise 0,75-1 g tørret spids nøgenhat for at få et (ordentligt) trip. Såvidt jeg husker svarer det til 30 friske svampe, men hæng mig ikke op på det.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
:utfse:

Medlem
Brugeravatar

Okay mange tak. Men har du nogle gode råd til hvad jeg ska lave under trippet min papfar gjorde det da han var ung og så edderkopper osv. men vis jeg ikke har lyst til og sidde i et hjørne og krige af skræk hvad skal jeg så.
Ps. Min kammarat har også gjordt mens han så disney sjov og så kom mikey mouse ud af fjern synet og dansede. Hva er sjovest ??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Må jeg spørge hvor gammel du er?

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes ikke at du skal gøre det.

Der var engang en klog fyr der om trips citerede Rolling Stones og skrev: "You don't always get what you want - you get what you need".

Hvis du ikke er parat til hverken edderkopper eller det du har brug for, så skal du holde dig væk fra det.

Dine spørgsmål tyder på at du er ung og ivrig og det er dårlige forudsætninger for at trippe. Du skal hellere være gammel og kedelig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Flyttet til Psilocybin svampe forummet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at brug søgemaskinen. Der er faktisk utroligt mange tråde om at tage svampe første gang, og du kunne lære en del af at surfe lidt.

Som andre brugere har sagt, så er der ingen garanti for at du ikke får en dårlig oplevelse, specielt hvis du ikke er ordentligt rustet til at prøve et psykedelisk stof. Jeg ville anbefale dig at vente et par år til du ikke har så meget følelsesmæssig bagage og vokseværk at slås med, og så gøre det da. Hvis du er stålsat på at gøre det alligevel, så læs "råd til den første psykoaktive oplevelse" i generelt forummet, og den kan findes her: brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

jeg er 15 år men over vejer det kun lidt er stati lidt bange for det tror jeg
men vis der er noget jeg er vild med så er det og se ting der ikk er der men tror sku det her går over stregen er der andre mulig heder der er knap så vilde har hørt om et frimærke eller noget som også skulle være en svamp

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, hør her vneo - Jeg har ti års erfaring med de her stoffer, og jeg skriver kun det her fordi jeg vil dig det bedste: Lad være, både med frimærker og svampe. Vent nogle år, så du er moden nok til at håndtere de svære sider af stofferne, ellers kan du risikere at skade dit sind, og det er der ingen der fortjener.

Verden er fuld af oplevelser, og du har hele livet foran dig! Dyrk en sport, tag ud at rejse, mød nogle søde piger eller fyre - Hvis du er fast besluttet på at udforske euforiserende stoffer ville jeg anbefale dig at starte langt blødere. Alkohol har f.eks. meget at byde på, hvis man bruger det fornuftigt og i sociale sitautioner - Husk at du skal gøre de ting du selv er klar til, og har rigtigt lyst til, istedet for at lade dig presse af folk der siger det er spændende, eller vil have dig til at prøve et eller andet du ikke har lyst til.

Medlem
Brugeravatar

okay men forstår ikke hvordan kan der ødelægge ens sind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

vneo skrev:

Lav noget research og find ud af hvad ordet psykedelisk betyder. Så kan det være du forstår. Jeg tror ikke svampe rusen er noget nær det du forventer. Du kommer ikke til at se edderkopper og hvad du nu tror. Du kommer til at opleve en masse følelser og tanker du aldrig har tænkt før. Jeg tror enlig ikke det er noget du gider, men jeg kender dig heller ikke.

Medlem
Brugeravatar

Jamen det for mig til og over veje det endnu mere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Arthur Spooner skrev:
vneo skrev:

Lav noget research og find ud af hvad ordet psykedelisk betyder. Så kan det være du forstår. Jeg tror ikke svampe rusen er noget nær det du forventer. Du kommer ikke til at se edderkopper og hvad du nu tror. Du kommer til at opleve en masse følelser og tanker du aldrig har tænkt før. Jeg tror enlig ikke det er noget du gider, men jeg kender dig heller ikke.

Det kan han da godt? Jeg har da både set en kæmpe edderkop og underlige skygger på svampe

Medlem
Brugeravatar

Ninjamel skrev:
Arthur Spooner skrev:
vneo skrev:

Det kan han da godt? Jeg har da både set en kæmpe edderkop og underlige skygger på svampe

Ja det kan godt være at man kan se det, men har lagt mærke til at når man tripper er der tit nogle der spørger (specielt dem der ikke har prøvet at trippe før): "Hvad kan du se lige nu?", "Har du nogle fede visuals?".
Men visuals for mig er en meget lille del af at psychedelisk trip. Nærmest bare en slags bonus. Selvfølgeligt er det fedt at have visuals, men IMO der er så meget andet der fylder mere i et trip som foreksempel ens tanker, følelser, body-load og sanseforvrængninger osv

Foreksempel før jeg trippede allerførste gang, var det jeg glædte mig allermest til var at få visuals. Men efter trippet opdagede jeg at der var så meget andet end visuals ved et trip. Nemlig en helt anden sindstilstand end den man er vant til.

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
vneo skrev:
Jamen det for mig til og over veje det endnu mere

Tro mig når jeg siger, at du virkelig burde vente med de psykedeliske stoffer... Både din hjerne og krop er langt fra færdig udviklet og jeg er overbevist om at du ikke vil kunne kreperer et bad trip på svampe. Grunden til at jeg nævner bad trippet er at mange nybegynder fuldstændig undervurdere et bad trip, og de undervurdere også hvor lidt der egentlig skal til at lede én ud på et sidespor. Hvis du virkelig er så opsat på at rode med stoffer, så ryg en slap pot joint (dårlig HR) men det bekymre mig også at du siger at du er lidt bange for det. Hvis du guffer 1 gr spids nøgenhat, sammen med en god potion uvidenhed og nervøsitet, så er der sku dømt bad trip, min kære ven. Er selv 18 år, og har hverken rodet med svampe eller LSD af den grund at jeg simpelthen ikke føler mig parat til det endnu.

Cannabis entusiast

Junior medlem

hej lige et hurtigt lille spørgsmål: om man får et bad trip er det afhængigt af om man fx er depri eller hvad kan ellers påvirke det? :)

Dedikeret medlem

Det er afhængigt af dit generelle psykiske velbefindende, dit umiddelbare humør og, i meget høj grad, den situation du befinder dig i.
Læs evt. om Set og Setting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er sku ik altid sjovt at se edderkopper, den eneste gang jeg har set dem var på 13 xtc piller der helt sikkert var noget andet i end mdma

de væltede ud af nogle huller i væggen og der var fler tusind, er du sindsyg et bad trip jeg fik mig over det, kan ik fordrage edderkopper

det lyder ik som om du er specielt klar til det her, jeg er selv 20 og har har hverken prøvet lsd eller svampe inu og jeg har ellers ik holdt mig tilbage med andre ting men man skal sku ik fucke med dem, specielt ik i en alder af 15 og så uviden omkring det

hvis jeg var dig og jeg absolut ville prøve noget psychedelisk ville jeg nok starte med nogle gode bonghoveder af noget godt sativa skunk, det kan være ret så psychedelisk og langt fra lige så farligt som det du er igang med nu

held og lykke hva end du vælger at gøre

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Du virker ret uvidende omkring emnet, synes du skal vente lidt, og læse godt op på det før du foretager dig noget. Søg! der er "overdrevet meget" omkring SN.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]