Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 05:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Selv om 2C-B kan virke som det indlysende valg for en første gangs tripper, synes jeg det er en dårlig idé. Personligt for jeg et ekstremt bodyload og desuden mangler de dybe mentale effekter (som burde være grunden til at give sig i kast med psykedelika), hvilket kan give jomfruen et forkert mind-set hvis han går videre til nogen af de mere traditionelle substancer.

Ja, jeg er også altid lidt i tvivl om hvorvidt det er en god idé at anbefale et "mildere" psykedelikum til nybegyndere. Jeg har dog ikke været ude for at det gav "bagslag" endnu, men kan godt følge dit ræsonnement.

Dog vil jeg ikke kalde 2C-B meget mildt, men f.eks ting som 2C-C kan godt give et lidt fordrejet billede af hvad psykedelika er.

Alt Ædende Ateist skrev:
Til at starte med synes jeg det er på sin plads at spørge hvor gammel du er?

Det er lidt underordnet, for jeg vil prøve et psykedelika, om i vil mig det eller ej. Ellers er spørgsmålet jo bare, om det er med eller uden jeres rådgivning. Desuden vil jeg nu påstå, at jeg er "gammel nok", og ikke bare en eller anden tilfældig 13-årig, der synes det lyder sejt, at æde svampe eller sådan noget... Jeg sætter mig ind i stoffet, virkningerne, bivirkningerne osv :mrgreen:
Men nu vi er på emnet, hvad mener i da så at "kriterierne" og alderen for at bruge psykedelikaer er? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg er udemærket klar over at du vil eksperimentere selv om jeg skulle fraråde det og det er ikke for at give en moral-prædike jeg spørger til din alder, men for at få dig til at tænke over det.
Jeg synes selv jeg var gammel nok da jeg startede, men var det langt fra.

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg er udemærket klar over at du vil eksperimentere selv om jeg skulle fraråde det og det er ikke for at give en moral-prædike jeg spørger til din alder, men for at få dig til at tænke over det.
Jeg synes selv jeg var gammel nok da jeg startede, men var det langt fra.

Well, jeg er 16... Men jeg vil tillade mig at sige, at jeg er veludviklet både psykisk og fysisk ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Nu spørger jeg halvdumt. Hvorfor man bedre ville kunne håndtere et psykedelisk stof, hvis man er ældre? No hate :(

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det vil du forstå når du bliver ældre.

Medlem

Geografisk sted: hulen
hvor er det jeg skrev? :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Krimse skrev:
Nu spørger jeg halvdumt. Hvorfor man bedre ville kunne håndtere et psykedelisk stof, hvis man er ældre? No hate :(

Det er heller ikke sikkert at man ville kunne det, men oftest får man med alderen også en vis erfaring, som for eks, hvad det vil sige at miste, både sig selv og andre, at tage valg, at bo for sig selv og have ansvaret for sig selv. Synes man først man har udemærket fat i de ting, som jeg lige nævnte, vil jeg mene at man er bedre rustet til en psykedelisk oplevelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
det vil du forstå når du bliver ældre.

Kan du ikke bare svare ordenligt, i stedet for at komme med et halvflabet svar? Jeez.

Dedikeret medlem

Der er jo en vis sandhed i det Halugenlampe skriver - hvis erfaring bare kunne forklares i en lille, kort post, så ville den ikke være meget værd :wink: .

Men jeg er dog helt enig i, at alder ikke nødvendigvis er lig modenhed. Ofte er man dog selv enormt dårlig til at vurdere sin egen modenhed.
Personligt trippede jeg første gang på LSD da jeg var en 16 år, og det har jeg aldrig fortrudt. Det var nogle fantastiske trips, og jeg synes ærlig talt kun at de har ført gode ting med sig - men ikke dermed sagt at det vil være en god idé for alle...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men den siger jo stadig ikke noget om, hvorfor det er bedst at være ældre. Jeg har aldrig selv prøvet et psykedelisk stof udover cannabis, så jeg kan ikke rigtig bruge hans svar til noget, medmindre nogen lige vil prøve at forklare hvad han mener.

Medlem
Brugeravatar

Man er nu en gang mere moen når man runder de 20, man er vand til at tage være på sig selv og er vand til sitautioner langt bedre, man er også blevet vand til at mor og far ikke konstant kan hjælpe en. Nan er mere selvstændig og er i bedre stand til at tage være på sig, hvilket er godt, hvis noget skulle gå galt i påvirket tilstand.
Man har ikke travlt med stoffer, der findes masser af tid i tyverne (man har endda råd til mere) hvor man kan prøve stoffer og hvor man har mere livserfaring og den opnår man ved at blive ældre. Selvfølglige giver det ikke livserfaring at leve bag fire vægge, men lever man et normalt liv, vil man generelt have mere erfaring og være bedre i stand til at tage stoffer når man er over20 end når man er 16.
Jeg mener personligt man skal have lagt alt teenage oprør bag sig med forældre kunne være selvstændig og være selvstændig før man leger for meget med psyken.

Hvis svampe nogensinde bliver lovligt ville det imo være uforsvarligt at selve svampe til 16 åriig. Hjerne er ikke færdig udviklet før man er i tyverne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Vil bare lige berette om mig selv. Var 18 da jeg havde min første oplevelse med psykedelika (lsd) og der endte med at gå tolv år før jeg havde lyst til det igen.

Bare mine 25 øre :wink:

Dedikeret medlem

rubberlizard; Har du lyst til at uddybe det?
Havde du en dårlig oplevelse med LSD, eller følte du bare at du havde fået det ud af det som du søgte, og at der derfor ikke var nogen grund til at opsøge oplevelsen igen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg havde lyst til at prøve noget der var lidt stærkere og anderledes end det "almindelige" (hash og alkohol) og havde en lidt ugennemtænkt tur på lsd, som jeg dog kom nogenlunde helskindet igennem. Konklusionen på det var, at alt for meget der kørte rundt i mit allerede forvirrede hoved, og jeg tænkte i land tid efter, "det her gør jeg ALDRIG igen". Men efter at jeg er blevet ældre og faldet lidt mere til ro er lysten, og ikke mindst evnen for at benytte stoffer til noget konstruktivt, lige så stille begyndt at dukke op.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]