Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Solotrip?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hey folkens.

Jeg ligger nu inde med lidt SN fra den seneste uges tid og overvejer at prøve dem af en af de kommende weekender.

Sn er nyt for mig som middel, har dog et par trips bag mig, dog stadig som begynder.

Grunden til jeg skriver her er at jeg er lidt nysgerrig at høre fra de mere erfarne om der er noget at være ekstra opmærksom på hvis jeg er selv. Jeg overvejer at høre en god kammerat af om han vil trip-sitte da jeg kender ham godt og stoler på ham. Han har selv for nyligt givet udtryk for at et trip måske var noget der skulle prøves (engang).

Har dog ikke nævnt et solo-trip med ham som sitter for ham endnu.
Jeg har ellers ret godt styr på mig selv efter egen mening, der er dog nogle ting i livet der halter, men alle ting jeg mener jeg er afklaret med.

Grunden til mit "ønske" om et solotrip er i et ønske om at opleve et dybere trip i modsætning til de andre jeg har oplevet som har været mere underholdende :)

Jeg takker på forhånd for enhvert svar der måtte komme :)

Titel: Re: Solotrip?
Medlem
Brugeravatar

Hvis du fortiden har nogle ting du bumler med, tror jeg trip er en dårlig ting. Medmindre det bare er sådan hverdags ting, som ikke betyder det store. Dog undgår manet dårligt trip ved at tage stoffer når man ar det psykisk godt og når man er i godt humør.

Ellers kan jeg ikke se det store i et solotrip, især hvis du har en tripsitter.

Dedikeret medlem

Personligt ville jeg ikke bryde mig specielt om at have en trip-sitter til stede - særligt hvis denne aldrig selv har prøvet at trippe og derfor eventuelt fejlfortolker situationer det opstår under trippet.
Solotrips kan jeg dog kun anbefale. Trippet er, som du siger, meget dybere når der ingen distraktioner er.

Men egentlig tror jeg det store spørgsmål er: Kan du lide at være alene?
Hvis du har det behageligt med at være i dit eget selskab i længere tid i ædru tilstand, og ikke føler dig ensom eller rastløs, så tror jeg at der er en god chance for at du vil synes om at solotrippe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det med at føle sig alene og rastløs gør jeg af og til men ikke så tit mere. Nok fordi jeg nærmest har vænnet mig til det :)

Mht uerfarren sitter, så tror jeg du har ret og nu hvor jeg er klar over dette, tror jeg at det vil komme til at sidde i baghovedet under trippet hvis jeg har en uerfarren sitter på :)

Culpepers: Gør du noget særligt/anderledes når du solo-tripper? eller gør du tingene på samme måde?

Medlem

Citat:
Jeg ligger nu inde med lidt SN fra den seneste uges tid og overvejer at prøve dem af en af de kommende weekender.

Er du nu sikker på det er SN du ligger inde med? Syntes nemlig ikke der er nogle af dine svampefund der ligner hvis man går tilbage og kigger :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det endte med det ikke var sn, men var så heldig at få en lille håndfuld af en ven gennem mine brødre, så nu er det bare same thing but different.

Planen holder ved :)

Medlem

Visual Mind skrev:
Det endte med det ikke var sn, men var så heldig at få en lille håndfuld af en ven gennem mine brødre, så nu er det bare same thing but different.

Planen holder ved :)

okay det var godt at høre :D

Junior medlem

Solotrips kan varmt anbefales, dog skal du være opmærksom på hvordan du har det, hvilket sted du befinder dig i, og hvor tryg du er i den nuværende situation. Det er derfor osse vigtigt hvor stor en dosis, det er. Er dosisen for stærk og man ikke er vant til at trippe, så skal man nok regne med kraftige, og dog skræmmende visuals.
Udover det, så gør det endelig :) .. Bare find et tidspunkt, hvor du ikke bliver forstyrret af påtrængende familiemedlemmer, venner eller andre mennesker der dukker op.
Hvis man stadig bor hjemme, bør man nok gøre det om natten, når folk er gået til køjs, så man kan få lov til at være i fred. Mit fjerde trip var jo et solotrip, og jeg fik nogen dybe, spirituelle oplevelser, samtidig fantastiske visuals. So, go for it!

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg holder også af at trippe alene. Og har også prøvet at gøre det, når der var noget jeg ville tumle med (som da min kæreste var skredet). Det var nok ikke det rigtige tidspunkt. Jeg brugte hovedparten af trippet på at bearbejde tabet af hende (læs: flæbe øjnene ud af hovedet). Men jeg var alligevel ikke klar til at bearbejde hende så tidligt. Så det var bare en hård omgang (som jeg dog sagde til mig selv var sund).
Men jeg tror godt det kan bruges til at gruble over sit liv. Og det er muligvis bedst at gøre alene. Og hvis du vil tage en høj dosis, så hav da endelig en sitter. Men optimalt kan du have ham i et tilstødende lokale, så du kan kalde på ham eller gå ind til ham, men så du ikke bliver for påvirket af hans tilstedeværelse. Du kan evt. aftale med ham, at han kigger ind en gang i timen eller hver halve time, for at se om du ligner én der er i vild panik. Og husk så i øvrigt at have forberedt jer begge to på lidt psykedelisk førstehjælp. Der er vist nogle råd til det på maps.org og erowid.
Hvis I kun har ét rum, så sørg for at han har en bog eller en laptop (med hovedtelefoner) eller et eller andet, så han har noget at lave. Ellers blir det for underligt at have en fyr til at sidde og kigge på sig.
En sitter kan være god at have til det formål at fortælle ting til. Altså man kan godt tænke de vildeste ting og have behov for én at fortælle det til. Sørg gerne for at han har en lydoptager. Det kan være ret gavnligt at høre bagefter, hvad det var man mente at man havde fundet ud af.
God tur

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for de fine svar :)

Jeg afholdte mit trip i lørdags og startede op et par kilometer hjemmefra hos nogle gode venner, hvorefter jeg tog hjem en 1½ times tid efter indtagelse. Jeg fik vejet ca 11 gram friske af og spiste 3/4 ret hurtigt og redoserede efter 40 min. som anbefalet af en ven, hvilket gjorde udfaldet.
Var helt selv men det gik rigtigt godt. Havde taget mine forholdsregler ang. sikkerhed og havde lavet mit set & setting så godt som overhovedet muligt :)
Jeg fik alt hvad jeg havde forventet og er nu på vej til at være 100% weed fri :P

Skriver en rapport i løbet af ugen.

Tak for opbakningen og rådene :)

Medlem

Visual Mind skrev:
Tak for de fine svar :)

Jeg fik alt hvad jeg havde forventet og er nu på vej til at være 100% weed fri :P
:)

WEED FRI? But why? :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mere eller mindre, Cheese. Jeg vil da ryge en bønne når jeg er på besøg hos venner jeg sjældent ser eller hvis der skal ske noget særligt, for eksempel til at varme op til et trip eller hvis jeg skal til en psychedelic festival :)

I forhold til det forbrug jeg har haft indtil nu som har været at være skæv hver eneste dag, hele dagen. Det gider jeg ikke mere da det også har haft indflydelse på min uddannelse og økonomi. Det er tid til at vågne op igen og begynde mit liv for alvor :)

Junior medlem

Elsker at læse triprapporter, så ser frem til rapporten. En dosis på 3-4 gram, lyder også som et ret godt trip. :D
Mht. weed, så kan jeg kun være helt enig. Hash er meget sjovere, når man holder pauser ind i mellem, istedet for ryge sig skæv hver dag. :)
Hvis hverdagen var en fest, hvad skal man så foretage sig fredag aften? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Absurdisten, dosen var på ca 11 gram friske. ;)

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
lyder fornuftigt. Og lyder som om du har fået noget godt ud af det. Jeg tror ikke jeg kender nogen, der ikke har fået det bedre af at droppe daglige bønner. Husk at gøre alvor af det. Jeg har også haft psykedeliske oplevelser der har motiveret mig til at ryge mindre. Men der kan godt være lidt vej fra indsigt over vilje og så helt til handling for mit vedkomne.

Dedikeret medlem

Jep, tillykke med trippet.
Det var faktisk også et halvkraftigt LSD-trip der inspirerede mig til at stoppe den daglige hashrygning. Dagen efter trippet røg jeg ikke, og så holdt jeg halvanden måneds pause derefter :)

edit: Og jeg ryger stadig ikke dagligt, her halvandet år efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ras: Jeg er helt enig i at der kan være lang vej fra indsigt til handling og indtil nu går det da udemærket syntes jeg selv. Har ikke haft noget træng/lyst der har sendt mig på jagt efter røg. Der er da blevet tændt op i nogle pinde siden da med de venner jeg startede hos, i forbindelse med de skulle høre hvordan det gik og så også når vi har jagtet flere svampe. Er desuden også meget mere oplagt på at passe uddannelsen og møde op når jeg ikke er stoned hele tiden og ikke har røg liggende der kan friste til en pjæk-dag :)

Culpepers: Det syntes jeg er stærkt gået. Det er tit svært at skære ned på et forbrug, uanset hvad det er og uanset hvad folk siger, da det ændrer den daglige rutine/rytme ( i de fleste tilfælde) :)

Solotrip kan klart anbefales, men vil også anbefale at hvis man prøver svampe (eller andet) så gør det med andre folk de første par gange. Det er jeg mega glad for jeg gjorde. Man bliver ikke helt så overvældet over effekten. Jeg kan forestille mig det er ret voldsomt hvis man springer ud i et solo-trip første gang man prøver en psykedelisk substans :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Nice du havde dig en god oplevelse, hvor du kom lidt dybere eller meget dybere :?: end når man er flere om trippet - hvor det sjove tager fokuset :)

Medlem
Brugeravatar

Visual Mind skrev:
Var helt selv men det gik rigtigt godt. Havde taget mine forholdsregler ang. sikkerhed og havde lavet mit set & setting så godt som overhovedet muligt :)

Hvor cool! :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]