Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej folkens.
Har sgu lige bestilt et svampekit :D
Jeg har prøvet en meget lille dosis svampe for nogle år siden, jeg kunne godt mærke det, men det var ikke det helt vilde trip.
Jeg føler mig egentlig rimelig godt rustet og sådan til et ordentligt trip, men der er bare lige et lille spørgsmål der trænger sig på: Kan man lave en form for ægthedstest fra tripsitters side i tilfælde af badtrip, så jeg lige som forstår, at de bare er et trip?... eller er jeg bare blevet lidt for glad for Inception xD
På forhånd tak :)

/Wuschhead

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En ide er måske at bestemme et "safe object". Det vil sige at vælge fx en vandpibe på bordet, som et trygt godt objekt. Det gør at når man tripper, altid kan fokusere på vandpiben. Og så længe den er der, er alt godt.

(Baudelaire 1860).

Medlem

Geografisk sted: hulen
haha surt hvis ens ven så kommer til at vælte den og den smadre :D havde nu ikke valgt noget af glas :D

JUST KIDDING :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Jack Pot skrev:
En ide er måske at bestemme et "safe object". Det vil sige at vælge fx en vandpibe på bordet, som et trygt godt objekt. Det gør at når man tripper, altid kan fokusere på vandpiben. Og så længe den er der, er alt godt.

hmm... omvendt lucid dreaming, smart ide, men nok en fordel at man bruger noget som ikke kan gå i stykker, fx. en dvd-kasse el. lignende

Medlem
Brugeravatar

objekter der påvirker dig følelses- eller samvittighedsmæssigt skal, i tilfælde af badtrip, øjeblikket fjernes/slukkes. Mobiltelefon, musik, film. Tænd lyset, få noget frisk luft ind. Dine følelser og din fantasi skal afledes. Bed din tripsitter om f.eks. at snakke om random ting du har et godt forhold til. Banankage eller mallorca.

Medlem
Brugeravatar

Hehe okay tak for det alle sammen.
Så kom jeg også lige til at tænke på noget andet:
Virker alle psilocybin svampe ens? altså jeg er med på ikke alle er lige kraftige, men da det aktive stof er det samme, så virker de vel ens?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psilocybin svampe indeholder, udover psilocybin, også forskellige mængder af andre alkaloider så derfor burde de i teorien godt kunne virke lidt anderledes. F.eks. siger folk at philophers stone giver mere tanketrip end andre svampe. Jeg ved ikke om dette passer.

Medlem
Brugeravatar

Nej okay. Tak for svaret.
Der må da næsten være nogle svampehoveder herinde på forummet, der kan svare?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Den eneste forskel i effekt jeg har oplevet er at jeg på de almindelige Cubensis bliver ret opstemt, glad hvorimod Hawaii-svampene (kan ikke huske det latinske navn :oops:) gør mig mere intens og oplever verden i et mere... Raoul Duke'sk lys, hvis nogen overhovedet forstår det....hehe... Lidt mere kaotisk tilgang og hvor de førstnævnte svampe gør mig ret paranoid overfor den omgivende verden, så fungerer jeg bedre i et offentlig rum på sidsnævnte fordi jeg forholder mig til mennesker på en mere nysgerrig måde, men om denne forskel skyldes svampene eller min sindstilstand kan jeg ikke sige...

Medlem
Brugeravatar

Interessant.
Det er Cubensis jeg har købt (under navnet Mexicanske), og havde nu os tænkt mig at lukke mig inde i min lejlighed med få nære venner. Så hvis det virker ligeledes på mig, er det nok de rigtige jeg har valgt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Ingen tvivl. 2 forskellige naturlige produkter virker ikke på samme måde.

Men hvorvidt det er godt, skidt eller bare ligegyldigt kommer 100% an på dig selv med psychedeliske stoffer. Den oplevelse du får er overskygget af din egen indstilling. - Så gæt selv hvorfor folk bliver mere filosofiske på philosophers stone end mexican mushroom? :)

Medlem
Brugeravatar

Jamen det må vel være folks indstillingen og opfattelse inden de går igang, og så selvfølgelig andre aktive stoffer, som tidligere nævnt :P

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Wuschhead skrev:
Kan man lave en form for ægthedstest fra tripsitters side i tilfælde af badtrip, så jeg lige som forstår, at de bare er et trip?... eller er jeg bare blevet lidt for glad for Inception xD
På forhånd tak :)

/Wuschhead

Jeg er selv blevet besat af den film. Specielt fordi jeg oplevede hele filmens handling på et syretrip- uden at have set filmen og fik et ''flashback'' inde i biografen. Under det trip - havde jeg en gul plastisk and som min ''amulet''. Det var på en festival i tyskland jjeg havde trippet - og hver gang jeg blev i tvivl om nogle ting, så tog jeg anden frem - og så kunne jeg igen nyde mit trip. Når jeg skulle ud på ''oplevelse'' med en jeg havde trippet med, tog vi hinandens hænder, og hver gang vi kom i tvivl eller fik det ubehageligt, klemte vi hånden, og hvis der kom et klem tilbage, så var det hele okay igen :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Vi tog også anden frem hvis vi ikke vidste hvilken vej vi skulle gå - og så fortalte den os hvorhen vi skulle gå, og utroligt nok endte vi altid det rigtige sted! :) En fantastisk and vi havde med os der ;)

Medlem
Brugeravatar

Haha grinern nok...
Jeg må ud og købe mig en and xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]