Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Hey forum.

Jeg har købt nogle svampe, men jeg er ikke helt sikker på hvilke det er, selvom jeg umiddelbart ville tro at det er cubensis.

Billede

Billede

Er der nogle er jer, der kan fortælle mig hvad det er? :D

Jeg er også blevet fortalt at der skulle være 5-6 gram, men jeg er ikke helt sikker på dette er sandt, og jeg har heller ikke nogen vægt til at veje det med. Ville I mene at der kunne være så mange gram?

På forhånd tak
/Grace

Dedikeret medlem

Nu er billedkvaliteten godt nok ikke ret god, men de ser lidt mærkelige ud. De har dog de rigtige karakteristika, såvidt jeg kan se ud fra billedet (den orange-brune hat og hvide stok). Stokkene ser noget misfarvede ud, men det kan ske under tørringen.

Det er helt umuligt for os at bedømme, hvor mange gram der er, da der ikke er noget at sammenligne med på billedet. Bunken kunne jo være på størrelse med en lillefinger eller en hel håndfuld - det er ikke til at se.

Junior medlem

Jeg har haft dem liggende i et par uger, kan det betyde noget for det? De lugter også af lort.
Men tak, så antager jeg at det er cubensis. :)

Billede

Her er der et nyt billede med noget at sammenligne med. :D

Og mht. til at indtage svampene. Jeg har meget lidt erfaring indenfor psykedelika, så hvor meget vil I mene at jeg cirka skal tage? Jeg vejer 55-60 kilo og er ca. 175 cm høj. Jeg vil gerne have et lidt vildt trip. :D

Dedikeret medlem

Der kunne i princippet godt være 5-6 gram, og da du ikke har en vægt må du hellere for en sikkerheds skyld antage at der er 6 gram. Hvis de er korrekt tørret (så de føles knastørre, lidt som chips) så er 2-3 gram en rimelig kraftig dosis. Men du bør virkelig anskaffe dig en vægt, eller i hvert fald låne en. Psykedelika er ikke legetøj, og du skal have styr på dosen!

Har du nogensinde trippet på svampe før? Du skal vide, at det ikke er "vildt" på samme måde, som andre stoffer er det. Du kan risikere at komme op at kæmpe med nogle af de mørkeste, mest undertrykte sider af din egen psyke når du tripper. Det er ikke noget jeg siger for at skræmme dig fra psykedelika, for jeg synes bestemt at psykedelika er både fantastiske, nyttige og tit også behagelige, men du bør bare have gjort dig nogle grundlæggende overvejelser før du kaster dig ud i det :)

Junior medlem

Okay, så vil jeg se om jeg kan anskaffe mig en vægt. :)
Det er ret bløde. Skal jeg så tage en højere dosis? Skal jeg prøve at ligge dem til at tøre lidt? :)

Nej, jeg har ikke prøvet det før og jeg er godt klar over at de ikke er som andre stoffer. Jeg har selvfølgelig lavet noget research. Men med vildt mener jeg at komme dybere ned. :)

Medlem
Brugeravatar

Ved ikke om det er generalt for svampe, eller om det kun er for cubensis eller mexicanske, men den gang jeg havde nogen, der lugtede de af nakkeost :P
Så er der nogen, der kan sige mig om den grimme lugt er en indikator eller ej?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Wuschhead skrev:
Ved ikke om det er generalt for svampe, eller om det kun er for cubensis eller mexicanske, men den gang jeg havde nogen, der lugtede de af nakkeost :P
Så er der nogen, der kan sige mig om den grimme lugt er en indikator eller ej?

Det har sikkert nok været nakkeost så :P

Grace: Det at de lugter er ret typisk for svampe og så smager de meget bedre :D

Mht mængde og dosis så følg de andres råd, nemlig at få fat i en vægt. Du behøver ikke at kunne måle 0,001 på dem som mange vægte til disse formål kan.

Hvis du f.eks kan veje 3 gram(bare for at tage et tal) efter bedste evne, så spis evt 3/4 af den afvejede mængde og redoser efter 30-45 min hvis der ikke rigtigt sker noget. Hvor meget du skal spise af lige præcis den her kan jeg ikke svare på da jeg ikke selv har prøvet dem.

Se om du eventuelt kan finde et par triprapporter der omhandler netop denne svamp. De fleste skriver gerne hvor stor dosis de har taget og hvor erfarrene de er sammenlignet med :)

Junior medlem

Okay, det vil jeg så gøre. Tak for svarene. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]