Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 17:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hey psy,
nu er det tid til jeg igen søger råd hos jer, så håber i kan hjælpe mig, så jeg kan trippe godt igen.

Første gang jeg prøvede svampe blev trippet en rigtig ubehagelig oplevelse.
Jeg åd ca 2.gram svampe og er glad for det ikke var mere.
Har så trippet en gang siden med en mindre dosis, hvor det gik som det skulle.

Men.
Før jeg skal trippe får jeg en ubehag i kroppen.
Jeg har på en måde ikke lyst til at trippe svampe, selvom jeg på en anden måde gerne vil?
Nogen der har nogle måder jeg kan undgå det?

jeg har på ingen måde travlt, men mig og min trip-ven overvejer lidt at oppe dosen næste gang.. 3,5 gram? efter 2 måneder uden svampe.

Tror i jeg skal tage en mindre dose, eller kan jeg også tage en dose med ham?

Jeg ryger også en del tjald, kunne det være jeg skulle stoppe med det? For når jeg ryger tjald får jeg den samme uro i kroppen.

På forhånd tak.

Junior medlem

haha manze, nu svarer jeg lige dig os :)

Jeg havde det på præcis samme måde de første par gange jeg prøvede svampe, første gang var jeg helt opstemt på at gøre det, men var bange af helveds til og turde ikke ligge mig til at sove, og det var virkelig ubehageligt, tror ikke man forstår trippet før man har prøvet det et par gange.

første gang hældte jeg 3g svampe op i en kop med kogende vand og lod det stå at trække, og blev helt sendt afsted, alt var ligepludselig helt klart, men sad og gjorde det alene mens min kammerat sad og røg på bongen lige ved siden af, så det var nok derfor det var ubehageligt, de første gange skal man nok tage dem med nogle man virkelig stoler på og har det godt sammen med, og som tager dem med dig og ikke bare sidder og griner af dig når du får nøjeren på som min kammerat gjorde (snakker ikke med ham mere)

men det vigtigste når du tripper er nok at du føler dig godt tilpas fordi det er meget humør forstærkende, så hvis du føler ubehag ved at tag dem, så vent med at gøre det til engang du føler er helt rigtig for dig, men som sagt så lære man efterhånden og forstå trippet og ikke blive bange for det men nyde det istedet, men sørg for du er et sted hvor du har det godt, det er meget meget vigtigt for ikke og få et såkaldt (Bad trip)

held og lykke med det :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Føler du ubehag inden du har spist svampene, eller er det i fasen lige op til at trippet rigtigt begynder?

Jeg føler ofte ubehag når trippet skal til at begynde, hvilket jeg tror er meget normalt. Ud over det ret hurtige bevidsthedsskift man bliver udsat for reagere kroppen jo også kraftigt på svampene med kvalme osv. Det tror jeg nemt kan gøre at man ikke føler sig helt klar på at trippe. Du kan eventuelt brygge en svampe te for at undgå noget af kvalmen. Ellers tror jeg ikke der er så meget at gøre ved det. Jeg synes selv det er blevet nemmere da jeg ved at utilpasheden forsvinder inden for en 30min.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan også til tider være lidt nervøs inden et trip. Nogle gange får man helt lyst til at lade være med at trippe, men når de andre er så opstemt på det, og man ved hvor god en oplevelse man kan få ud af det, så får man lyst alligevel. Det er bestemt ikke unormalt for en nybegynder at være lidt nervøs og anspændt inden trippet. Men, hvorfor i alverden vil i oppe dosen? Du havde en dårlig oplevelse på 2g første gang, anden gang du trippede var dosen en smule mindre og her gik det glimrende. Hvorfor så ikke holde dig til under 2g denne gang? Jeg kan slet ikke se logikken i at øge dosen med 1,5g når du kun har trippet 2 gange, hvor du en af gangene havde et bad trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Der kan være mange årsager til dit ubehag - en fysisk og psykisk reaktion. Den fysiske er der ikke så meget at gøre ved, din krop reagerer som den gør.
Dog tror jeg mere det er psykisk og fremkaldt af (u)bevidst usikkerhed eller nervøsitet omkring rusen. Det er også klart, nu hvor dit første trip ikke gik godt. Prøv at overbevis dig selv om, at det er okay og at der er styr på det. Gennemgå en liste for at overbevise dig selv om, at alt er ordnet og du bare kan læne dig tilbage og nyde det. Husk på hvad du (forhåbentlig) har lært af dit første trip, hvad det var der gik galt, og overbevis dig selv om, at dette er ordnet. Du kan også prøve en kognitiv øvelse der er fantastisk til mange ting; fokuser på kun én ting, såsom din vejrtrækning. Sæt al fokus på din næsetip og mærk luften komme ind ad den. Kommer der tanker skal du venligt skubbe dem til side - indtil du ikke længere kan pga. svampene, naturligvis. :lol:

Jeg synes ikke I skal sætte dosen op, det gør kun én ekstra nervøs.

- And

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror at meget af den uro og nervøsitet, som du føler i krop og sind lige før et trip er forbundet med en vis portion sund og helt almindelig angst for at skulle prøve en ret grænseoverskridende ting, som svampe og psykedelika generelt jo er. Det kan måske være medvirkende til at du har svært ved at skulle "give slip" på dig, og derved påvirke trippet i en anden retning, end du havde i sinde.

Jeg har selv prøvet det, især på lidt stærkere psykedelika eller større doser. Det kræver simpelthen at man kan få sit indre jeg til at "give slip" og stole på at man kommer helskindet igennem oplevelsen. Kognitive øvelser, meditation som And også nævner er efter min mening en fantastisk ting i forbindelse med psykedelika.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Som de andre siger, det er helt normalt - jeg har det sågar stadigvæk selvom jeg har trippet jævnligt i 3 år nu, men mest på mine højdosis solo trip. Når jeg er sammen med venner, er der ikke rigtig andet ubehag, end det ved comeup. Men når jeg tager en dose for mig selv, er jeg mentalt opsat på "at give slip", men jeg kan mærke i kroppen, længe før indtagelse, at den har det et ambivalent forhold til den handling jeg har tænkt mig at udsætte den for - hvis du forstår...

Når du siger, at "det gik som det skulle" så bliver jeg nysgerrig, hvordan skal et psykedelisk trip foregå? Tænk meget over alle de ting du forventer af et trip, og smid dem derefter væk - det eneste du kan forvente af trippet er, at det bliver unik oplevelse i forhold til alle dine andre trips. Der kan være ting der går igen, og når man begynder at genkende dem, udvikler man sig og kan navigere mere sikkert i den psykedeliske rus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Okay, lyder til at være meget normalt.
Jeg synes bare det er ret ubehageligt, og man kommer ikke ind i trippet med en god følelse, og derfor er jeg bange for doserne.

Men også når man har spist svampene. Så ryster min krop nærmest, som om den fryser? hvis i forstår. :P
Men ja, næste gang skal jeg måske bare holde dosen nede :)
Og lære mig selv og "give slip"

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeps, hold dig til en bestemt dosis, til du føler dig tryg ved den, så kan du hæve med halvt eller et helt gram. Alt kan jo ske på sådan et trip, så det er klart at det ubehageligt/utrygt at gå ind til sådan en oplevelse, også for kroppen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]