Det er dig ikke mig, der kommer med en påstand der går i mod gængs viden og praksis, Så prøv lige at vise hvor anerkendte svampedyrkere erklærer at man kun kan bruge økologisk rug??? Og hvis du kan finde bare en enkelt der er enig med dig så prøv at tæl hvor mange andre, der ikke nævner et ord om at rugen skal være økologisk.
Det kan være at såsæd bliver kraftigt pesticidbehandlet så din påstand ville være sand for såsæd men at der skulle være så emget pesticid i rugkerner som bruges til menneskeføde i den vestlige verden, at cubensissporer ikke kan spire i det.... så synes jeg du skulle ringe og fortælle det til de økologiske landmænd med det samme, for det er sguda reklame der vil noget at svampeindustrien slet ikke kan bruge almindelige rugkerner fordi giftindholdet er så højt at det ikke bare forhindrer mugvækst når ruget såtr på marken men også når det er mættet med vand, steriliseret, behandlet med koncentreret sporeopløsning eller agar osv og står ved inkubationstemperatur. og jeg har spist mit sidste stykke ikke øko rugbrød

Hilsen
E