Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.
Jeg har mange gange før lavet grow kits og har altid haft stor succes med det.

Men de kits jeg har kørende lige pt har et problem.
For det første vokser der ikke særlig mange shrooms op, og når de når ca halv størrelse hvor paddehatten stadig ikke er sprunget ud stopper de simpelthen.
Jeg lader dem så stå, hvilket bare resultere i at de bliver bløde, selve stammen mister sin kraft. der lugter desuden tørt og ulækkert fra posen, hvis jeg lader dem stå som jeg gjorde med første flush begynder der at komme lidt mug op af stilken.
Er der nogen som ved hvad der kan være galt? Skal siges at jeg har prøvet at lave det her mange gange før.

Det er Mexikanske
De står på gulvet i en 1.værelses lejlighed.
Lys får de fra lampen i loftet som kører ca halvdelen af dagen.
Har termometer i dem som siger ca 20. grader.

Nogen ideer til hvad der kan være galt. Håber virkelig på noget hjælp da det drejer sig om en del kits.
og et ekstra spørgsmål, virker de stadig de "små" som endelig kommer i posen, eller skal jeg ikke regne med noget kraft i dem?

og god weekend til jer alle :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg kunne forestille mig du skal et par grader højere op og måske lige tjekke efter engang om der er forandring i den metode du har brugt, eller om det evt. er andre kits end du kender. Det kan også bare være en dårlig bestilling du har fået, men det lyder underligt at de gror lidt op men så stopper.

De 20 grader, er det bare i selve posen? Husk, der hvor myceliet gror, skal der jo være samme temperatur. Så hvis gulvet f.eks er lidt koldere for tiden end hvad det plejer, så påvirker det også temperaturen i mediet.

Omkring mug, så kan det også tænkes de er blevet angrebet af fremmede bakterier som har sat deres vækst i stop.
Kom lige til at tænke på en sidste ting: abort. Hvorvidt dette skyldes bestemte faktorer kan jeg ikke lige huske, desværre.
Håber jeg kunne være behjælpelig. Er ikke ekspert omkring dette, giver bare svar ud fra alt det info jeg har taget til mig + lidt erfarring :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]