Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ohøj folkens, så er man lige blevet oprettet som bruger, efter et års brug af siden.

Sagen er, at jeg lige er begyndt at udforske den psykedeliske verden i form af svampe, og har derfor også bestilt et growkit for at prøve at se om ikke jeg kan gro nogen af disse små vidundere. Så må jeg jo håbe at det er så nemt som de siger :)

Når jeg har fået kittet hjem, groet svampene ud og har fået tørret dem, har det så nogen effekt at jeg knuser de tørrede svampe og propper dem i gelkapsler? Eller er de bedst hvis de bliver tygget lidt på? Er ikke så glad ved smagen af dem nemlig. Og hvor mange gelkapsler, hvis det altså kan lade sig gøre, vil i tro der skulle til for at få et pænt trip?

De 2 gange jeg har prøvet svampe har de været friskplukket og der spiste jeg 3 styks, begge gange, og det synes jeg selv var en meget fornuftig dosis til mig, har bare ingen anelse om, hvor meget 3 svampe fylder når de er tørret eller om tørringen også forstærker effekten af svampene?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Du burde anskaffe dig en digitalvægt med 0.1 gr interval mindst, da svampe i tørret tilstand kan være svære at dosere. I bund og grund vil svampene have den samme effekt, onset vil dog højst sandsynligt komme hurtigere, hvis du hakker svampene meget fint og propper dem i gel caps, sammenlignet med hvis du havde spist dem tørrede. Gel capsene er skam en fornuftig idé, da nogle ikke bryder sig om smagen af tørrede cubensis, hvilket jeg går ud fra der er tale om? :) Gel caps har også forskellig størrelse, men tror du skal regne med 4 - 6 stk, hvis du skal have et kraftigt trip og bruger kapselstørrelse "00". (Dette skal ikke opfattes som dosis-forslag(!) - Skaf dig en vægt og tjek Erowid)

Cannabis entusiast

Senest rettet af Jaaz 29 feb 2012 12:04, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Det er cubensis ja, og har sat og læst op omkring doseringer rundt omkring mens jeg ventede svar her. Tror bare det er standard størrelse kapsler (fra Matas), hvis der er noget der hedder det, men kunne forestille mig at det blev til 4, måske 5 kapsler der er den rette dosis for mig. Men ja, må nok hellere skaffe en vægt så det kan blive gjort ordentligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
3 svampe er vel 3 svampe om de er tørrede eller ej. De blir dog lidt mindre når man tørrer dem, effekten er den samme om de er tørrede eller ej, dog skal du være opmærksom på at når du tørrer svampene reduceres vægten med 1000%, altså hvis du har 10 gram friske, har du kun 1 gram når du har tørret dem.

Skaf dig en vægt, og vej din dosis op(mellem 1 og 2 gram tørrede er fin begynder dosis) det er eneste måde du kan være sikker.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror bare det er standard størrelse kapsler (fra Matas)

Nu har jeg altid købt mine kapsler online, hvor der ofte veksles imellem størrelse "0" og "00" som er størst..

Sir Ian McKellen skrev:
3 svampe er vel 3 svampe om de er tørrede eller ej.

Det er rigtigt, men hvor store er 3 svampe helt præcist? Problemet ligger jo i at en svamp er en svamp uanset størrelsen, så den måde at dosere på er jo kort sagt hovedløs..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Sir Ian McKellen skrev:
3 svampe er vel 3 svampe om de er tørrede eller ej.

Det er rigtigt, men hvor store er 3 svampe helt præcist? Problemet ligger jo i at en svamp er en svamp uanset størrelsen, så den måde at dosere på er jo kort sagt hovedløs..

Har heller aldrig ment andet. Svampe bør efter min mening doseres med en rimelig præcis vægt, især når der er tale om tørrede.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dog skal du være opmærksom på at når du tørrer svampene reduceres vægten med 1000%, altså hvis du har 10 gram friske, har du kun 1 gram når du har tørret dem.

Vrøvl- Vægten reduceres med 90%. Allerede når den er reduceret med 100% er der intet tilbage, så med 1000%. ender du på -90g

Junior medlem

Tak for svarene, har lige fået growkittet hjem så det sætter jeg igang her til eftermiddag, så kan jeg jo pænt bruge dagen på at skaffe mig en vægt (mærkeligt at jeg ikke har gjort det endnu, har egentlig altid bare eyeball'et mine drugs, men det jo ikke så smart), og en ny kapsel 'trykker'. Den jeg havde er sku' forsvundet.

Hva' så når jeg har fået lavet mine vidunderpiller, kan de godt holde hvis jeg propper dem i en mørk kasse og ned i bunden af en skuffe? Der er ihvertfald tørt og mørkt. Eller skal de på køl? Håber lidt på at de kan holde til midt-sommer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Smid dem på køl, gerne frys!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så længe svampene er knas tørre kan de holde sig i flere måneder, hvis ikke år.. :)

Cannabis entusiast

Junior medlem

Nu kommer jeg helt i tvivl her, og undskyld hvis jeg skulle spørge om det her under en af de der spørgsmål/svar emner, men er det rent held at jeg har fået mit growkit igennem tolden? Bestilte fra en side hvor der var sådan en lille boks hvor der var en masse lande de ikke sendte til, der stod ikke Danmark, men det gør der på alle de sider jeg sidder og kigger igennem nu.

Hvad hvis de var blevet taget i tolden? Var jeg så blevet slæbt i retten og alt muligt fis? Eller nakker de bare pakken?
Troede growkits var fuldt lovlige, utroligt at der er så mange der ryger igennem, for har aldrig læst/hørt om nogen der er blevet konfiskeret.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Det sker heldigvis forholdsvist sjældent at growkits bliver konfiskeret i toldet (efter min erfaring). Højst sandsynligt vil du få et brev fra lægemiddelstyrelsen med en løftet pegefinger. Det kan også udløse bøde, da sporer står på listen over euforiserende stoffer (Liste B, nr. 208). Straffesag kommer der ikke ud af et lille growkit :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]