Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 08:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psy!
Jeg har her for et par dage siden høstet mine svampe fra mine to growkits, men efter de har lagt og tørret er der begyndt at vokse små hår på? Er det normalt under tørringen eller er der noget jeg kan gøre ved det?
Jeg har haft ét growkit før med Golden Teach som jeg ikke syntes var helt vellykket, derfor valgte jeg at prøve thailandske selvom de begge er Psilocybin cubensis så vidt jeg ved. Men mindes ikke at der kom hår på min Golden Teach under tørringen. Kan det være fordi det er nogle andre svampe?
Håber der er nogen derude der kan besvare mine spørgsmål :)
Peace out! :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
måske et billede af dem ville hjælpe folk til at komme med en god bedømmelse :) (jeg er ikke ekspert, men kunne forestille mig der var andre der var)

Junior medlem

Det var sgu egentlig en fremragende idé! Har bare ikke mulighed for det lige nu :b
Der kommer nogle ind senere på dagen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Cool! men jeg synes at have læst en anden tråd hvor der var et billede med svampe der havde hår, og det var fordi de var rådnet :/ er det alle svampene der har hår, eller kun et par stykker?

Junior medlem

Ja det er desværre på stortset alle :/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Som Hazer nævner ville et billede gøre underværker :)

har oplevet at se små hvide hår på svampene mens de voksede i grow kittet, men ikke hår på dem der lå til tørre. hvordan har du opbevaret sampene under tørring?

Junior medlem

Det er også små hvide hår der hovedsagligt sidder på stilken. De har lagt på noget papir oven på en træplade inden i en plastikpose, har lagt dem mellem nogle avispapir idag (Havde ikke mulighed for det den dag de skulle høstes) Kan det være derfor de ser sådan ud?
Kan ikke finde kablet til min mobil så kan ikke få overført billederne, men har en ven der har et jeg sikkert kan låne, men så kommer der nok først billeder ind i morgen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
der er er nok gået råd i dem, fordi du har tørret dem i en pose, altså fugtigheden har nok været for høj under tøringen.

Junior medlem

Ja det er jeg sgu bange for du har ret i.
Der er ikke mulighed for at de kan klare sig eller (blive gode igen) efter de har tørret i mellem nogle aviser?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er altid lidt et gamble at spise mugne ting. Klart du kan dræbe muggen, men der er risiko for at de har lavet kræftfremkaldende eller organskadelige stoffer, stoffer som ikke bliver nedbrudt ved opvarmning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
et tip til næste gang er at lade være med at prøve at tørre i en pose med mindre den er af papir. årsagen til dette er at fugten kan ikke slippe ud og derfor rådner svampene.

jeg ville ikke æde dem hvis jeg var dig.

Medlem

http://m.samvirke.dk/mad/brevkasse/kan- ... -vaek.html

Kommer an på din person; Hvis du ikke har noget imod at spise fordærvet mad (medmindre det er tilsigtet som med Danablu/gorgonzola), kan du roligt spise dine svampe.
Hører du derimod til de andre 99,9 %, der ikke spiser fordærvet mad, så skal du smide dem ud.

Hvad de ikke nævner i artiklen, jeg linker til, er, at svampe er som isbjerge: Det er kun toppen, der stikker op. Svampe laver et imponerende netværk af hyfer, som er meget tynde "rødder", der vokser ind i maden. Dette er mit personlige argument for aldrig at spise inficeret mad.

Som de andre skriver, har du opbevaret dine svampe for fugtigt under tørringen. Det er vigtigt, at de kan ånde for at komme af med vandet.

Men få lagt et billede herind så vi kan få slået fast, hvad det er for en behåring, du kan se på dine svampe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]