Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
Halløjsa derude ! .. efter længere tid overvejelse og lidt snakken frem og tilbage blandt venner er jeg blevet overtalt til at gå i kast med at dyrke lidt dejlige shrooms igen men denne gang på et andet plan..

Først vil jeg fastslå at jeg bruger igen min "tøjskabs" metode blot lidt mere avanceret denne gang. Har boret hul igennem hele skabet, trukket en ledning bag min seng og op i en stikkontakt så det ikke er så åbenlyst at der sker "ting og sager" i mit tøj skab.

Jeg anskaffet mig en keramisk E27 fatning (stor fatning) til alm. spare pære, hængt temperatur måler op, klistret P-profil rundt i kanten (for at sørge for at der kommer mindst mulig lys ud og mindst mulig luft ind i skabet)

Har også anskaffet mig en timer der er indstillet til at starte med at lyse 16:30 til 22:00 (når jeg er hjemme) hvilket jeg synes passer glimrende efter sidste resultat.

MEN MEN MEN, har valgt at droppe at bruge trykkoger, vermiculit og alt det pis med at koge selv, synes fanme det er for tidskrævende og for stor en opgave når et/en Myceliumbox (@ grow kit, kald det hvad i vil) ikke koster en skid og bare skal "dunkes" i 12 timer, i posen med det og så ind i skabet.

Og nu til den sjove del, Billederne fra mit lille setup:

Billede
Billede
Billede
Billede

Vil lade det køre et døgns tid eller 2 for at se om det er optimalt, skal dog ha en 28 Watts varme måtte på 28x53 cm da den varmer bedre og så der plads til lidt mere.

Planen er at jeg vil prøve mig frem med noget B+ og McKennaii strains

Ris, Ros og forslag godtages, ENJOY !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ser eddermame genialt ud :) ville ønske jeg havde sådanne muligheder.

Medlem
Brugeravatar

hehe det er bare at have stort nok skab, så flytte lidt rundt så der er plads :) og næsten alt jeg har købt dertil er købt i jem og fix, lige pånær varmemåtten :) - men glæder mig virkelig til at få købt nogle grow kits til det :D skal nok blive godt :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Det ser rigtig godt ud, du skal nok få en masse svampe ud af det. Men jeg ville råde dig til ikke at ligge temperatur måleren oven på måtten, fordi så vil den ikke angive rummest temperatur, men i stedet for måttens temperatur. Synes endelig også det fungere bedst når ens growbox ikke står direkte på varmekilden, fordi ellers vil temperaturen være lidt højere i bunden af growboxen. Hvis du har mulighed og overskud til det vil det være en god ide, at isolere rummet, fordi det giver en mere jævn temperatur i rummet og vil resultere i mindre elforbrug, men som sagt er det ikke nødvendigt.

Held og lykke med growet.

Medlem
Brugeravatar

har ikke rigtig mulighed for at isolere rummet, eller retter sagt jeg gider ikke :D og energi forbruget er ikke så højt igen, den nye varmemåtte bruger kun 28 watt og bruger en 9 watt sparepære så det ikke fordi det tager så hårdt på elregningen :) - det med tempreturmåleren var også bare for at tjekke hvor varm selve måtten blev, omtrend 39 grader, så nu skal jeg bare ligge et stykke vinyl over og tjekke igen :) - men tak for dit råd :) !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Flot setup. Det skal nok give en masse afkast. ;)

Junior medlem

God ide. Må vi ikke se billeder af resultatet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]