Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej allesammen.
jeg har før været igang med et svampe-projekt. det gik dog galt da kagerne kom ud og stå.
grunden hertil må nok kunne tilskrives at jeg måtte smadre mine glas med en hammer for at få kagerne ud.
så det gode spørgsmål lyder sådan set på, hvor får jeg fat i koniske glas med skruelåg.
jeg mener at ha' fundet det engang på en amerikansk side der sælger div. udstyr.
jeg har virkelig ledt vidt og bredt, håber på at komme helt i mål denne gang.
på forhånd tak derude :-)

her link til tidligere projekt der kontaminerede, dog nogle år siden, så skal vidst lige læse op på det igen:
viewtopic.php?t=16325

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
De kan fås fyldt med ribsgele i et supermarked nær dig. Til tider har Netto dem også fyldt med laksepaté.

Medlem

De billige ristede løg fra rema til en femmer, har perfekt konisk form og størrelse. Og de kan koges og genbruges igen og igen uden at frygte de springer da de er i plast.

Det gør desuden nemmere at lave hul i låget.

Moderator
Brugeravatar

Og ellers så brug et konisk drikkeglas og læg 4 lag sølvpapir over og en elastik om. Myceliet er vist ligeglad med om der er gevind på.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bruger alm. drikkeglas med tape eller/og elastik om. Man kan også bruge PP05 plastik "glas". Jeg kommer så glassene i 4 liters fryseposer, to i hver pose, som en ekstre sikkerhed. Det er sikkert ikke nødvendig men jeg har aldrig haft forurening i mine glas når jeg gør det på den måde.
Jeg plejer at bruge det glas til højre med dobbeltx2 sølvpapir som låg. Dem til venstre er nemmer at finde på supermarkedernes hylder med et eller andet snask i. Jeg kan huske nogle af mine første glas havde der været marineret hvidløg i, der var f..... umulige af få lugten til at forsvinde helt, men de virkede! Fordelen med de små er at de kolonisere hurtigere, men de giver så mindre udbytte i sidste ende.
Der er efter min mening ikke rigtig nogen grund til at bestille glas fra nettet.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Disse glas er perfekte til formålet.

Billede

Kan købes i alle supermarkeder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
De billige ristede løg fra rema til en femmer, har perfekt konisk form og størrelse. Og de kan koges og genbruges igen og igen uden at frygte de springer da de er i plast.

Det gør desuden nemmere at lave hul i låget.

Samme model somder bruges til honning, hvilket jeg foretrækker da de er gennemsigtige og det derfor er lettere at se hvor langt koloniseringen er nået, samt spotte kontamineringer.

Hvis du ikke lige brygger mjød (eller er meget glad for honning) kan du prøve at spørge en biavler, der er masser af lokale foreninger eller bare se efter dem der har en bod på vejen.

Ellers virker tricket med et helt almindeligt drikkeglas upåklageligt, som de ovenstående har nævnt.

Held og lykke med dyrkningen

Medlem

Geografisk sted: hasselager
ja jeg har os brugt en af de stor cafee glas til en af kagerne og den er da os helt fin :)

Medlem
Brugeravatar

tak for svar, jeg sætter gang i projektet inden længe... hvis det er noget jeg overskuer kunne man jo overveje en komplet billedguide. det er sgu altid så svært at finde rundt i div. tekster når man starter op uden baggrundsviden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Man kan altid bruge flere billeder, så skyd endeligt løs når du går i gang selv, ellers ligger der en ganske udemærket en af slagsen her på siden.

viewtopic.php?f=2&t=27789

Ellers er filmene "Mushroomgrowing made easy" og "Lets grow mushrooms" http://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]