Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg vil sådan set bare spørge om det er muligt for et growkit at lægge ned istedet for at stå op eller om det har nogen inflydelse på høsten?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det lyder ikke som en smart idé. Jeg har ikke et videnskabeligt grundlag for at sige det, men alt andet end stående virker fjollet, synes jeg.

Medlem

Jeg kan godt forestille mig at det lyder fjollet. Men det skyldes at jeg ikke har så meget plads og gøre godt med så derfor ville det passe mig fint hvis det kunne ligge ned og det ikke ville have nogen effekt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Hvis det skal kunne lykkes bør du i hvert fald placere lyskilden(som de gror efter) så den ligger placeret sådan at svampene vil gro den ønskede retning lyskilden kan sagtens bare være en cykellygte. Uden lys gror svampene tilfældigt i alle retninger hvilket nok vil besværligøre projektet. Har selv forsøgt mig med at stille selve kagen på højkant uden problemer så burde kunne lade sig gøre. Men vil nok være en god ide med lys til at guide deres vækst. Om det vil påvirke udbyttet ved jeg ikke.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Okay, mange tak for svaret. Og havde selvfølgelig tænkt på at der skal være lys til at gro efter ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Held og lykke med projektet, og husk at opretholde den rigtige temperatur det gør en kæmpeforskel!

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]