Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Har læst en del om rød fluesvamp på det sidste, men har nogle spørgsmål som jeg ikke umiddelbart kan finde svar på.

Jeg har læst om folk der har haft et relativt mildt trip på 10-15 gram tørrede svampe, men hvis det var muligt, ville jeg sgu egentligt gerne finde nogle her i weekenden og bare spise dem som de er. Kunne forestille mig at man skulle spise en del mere, pga. væskeindholdet, men er der nogle der kender noget til en dose der ville være passende? Vil egentligt gerne tage en halv-stor dose, uden at blive slået helt ihjel af svampene, haha. For har læst lidt om at det vidst ikke skulle være en mega vild oplevelse, men at det mere skulle ændre meget på hvordan ens tankegang er samt ens sanser. Så mon ikke en lidt højere dose ville kunne sætte det lidt mere i gang? Har planer om at prøve en lidt mildere dose inden, for lige at finde ud af om jeg overhovedet kan tåle dem.

En anden ting er at jeg har læst lidt om at ved tørring bliver nogle af giftstofferne omdannet til muscimol, som er det aktive stof i svampene. Men ville høre om det var muligt at få omdannet nogle af disse giftstoffer lidt hurtigere ved at varme svampene lidt i ovnen? Altså I løbet af en time eller to?

Og jeg ved udmærket godt at man kan få det virkeligt dårligt af dem, men det er jo så en risiko man må tage.

Dedikeret medlem

viewtopic.php?f=2&t=38358&p=523233&hilit=Rød+fluesvamp+tørring#p523233

Søg og du vil finde

Medlem
Brugeravatar

Det hjalp da lidt på vej med et af spørgsmålene i hvert falde :) Tak for det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Er der nogle af de de røde fluesvampe man skal holde sig fra herhjemme, eller er de generelt "sikre" allesammen?
Jeg har læst, at der findes mange forskellige der ligner hinanden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En rød fluesvamp er en rød fluesvamp. De skal bare gennemtørres, men jeg er da ikke sikker på at de er "sikre".
Har kun 2 andenshåndberetninger og ikke prøvet den selv.
Den ene person spiste kl 11 om formiddagen 2 store friske som han stødte på tilfældigt, og spiste dem spontant (dvs ingen SET og SETTING) Han kastede op efter et kvarter og syntes det føltes som en dårlig brandert.
Den anden kogte te på 15 tørrede( det var hvad han sagde, men samtidig var han lidt af en pralhals, så tag dosen med et gran salt), gik på værtshus og følte han vidste hvad folk ville sige før de sagde det. Men han sagde osse at spids Nøgenhat da så sandelig var 100 gange bedre. Jeg tror ikke det er godt i forhold til rigtige psykedeliske svampe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
kridp: En Rød Fluesvamp er svampen Amanita muscaria. Det er en art af svampe og kan ikke være nogen anden art. Derimod findes der en del svampe indenfor slægten Amanita (Fluesvamp), som nogle måske ville forveksle med Rød Fluesvamp. Dette kan være fatalt (du kan dø), da visse af arterne er meget(!) giftige. Desuden er Rød Fluesvamp selv dødelig i for store doser, dog ligger dødelig dose alligevel et stykke over den effektive, hvorfor man kan indtage svampen relativt sikkert, i de rette doser. Her vil jeg dog påpege at der er tale om organiske produkter af naturen, og mængde af indholdsstoffer kan variere osv. osv. så man risikerer altså altid noget, både ift. stoffet og også ens egen krops reaktion på dette. Svampen Amanita phalloides er f.eks. dødelig giftig. De fleste burde ikke være til at forveksle med Rød Fluesvamp hvis blot man har lidt fornuft, men det er da sket igennem tiden at folk har indtaget sådan en fætter. Et andet eksempel er Amanita pantherina (igen, ikke en man vil spise) som jeg nemmere kunne forestille mig man ville forveksle med Rød Fluesvamp. Denne svamp ligner Rød Fluesvamp men er dog brunlig (hatten) i stedet for rødlig. Naturen er firnurlig, så indimellem kan man støde på svampe hvor det er svært at afgøre om den er mere brunlig eller rødlig, og her skal man holde sig fra svampen. Hvis du vil rode med Rød Fluesvamp (eller nogen anden svamp for den sags skyld), så gør dig sikker på du har fat i den rigtige art, med de rigtig kendetegn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]