Hvor længe man skal vente pga tolerance, og hvor længe man skal vente pga at psyken skal følge med, er to helt forskellige ting. Pga tolerance vil jeg mene, at et par dage er nok, men af hensyn til psyken vil det være smart at vente længere mellem rejserne. Men det giver jo sig selv, for hvem gider være på svampe hver dag i lang tid, hvis man samtidig skal have et fungerende liv i den "virkelige/fysiske" verden..
En lille bemærkning @Buzzhat: Hvis du kun har prøvet 10-12 svampe én gang, vil jeg ikke råde dig til at tage 3-4g, når du er alene. Som newbie ved du ikke, hvad du kan forvente af en dosis. Et godt råd til en anden gang er at være sammen med en god ven, som du stoler på og som kan være der for dig, hvis du får brug for lidt support eller simpelthen bare brug for lidt kontakt med den "virkelige" verden, hvis du flyver lidt for højt. Selvom det var fedt de første gange, så tro mig, der vil være gange, hvor du tænker "fuuuuck hvad har jeg gjort, jeg vil af, jeg vil hjem, jeg ud...væk....STOOOP!" Og så er det fedt at have en god ven ved sin side

Efter lang pause fra forummet er jeg ikke længere træt af at minde om HR - Harm reduction - set & settings..
Svampene forstørrer din mentale/psykiske tilstand, så lad være med at tage dem for at blive glad hvis du er deprimenret osv.. Men vent hellere til en anden dag, hvor du kan møde svampene med et lyst sind.
Hav et formål med at tage dem - fx noget du gerne vil udforske inden i dig selv - et spørgsmål eller en problemstilling, ideer til mulig udvikling osv..
Trip med folk du stoler på og har det godt med, for man kommer meget tæt på hinanden i situationer, som man på forhånd ikke kan forestille sig. Gerne en erfaren psychonaut som tripsitter, til at passe på dig og din psyke.
Sørg for sikre og lækre omgivelser - dvs sluk telefonen og lås døren (så moar eller naboen ikke lige pludselig står i stuen). Aftal at I bliver sammen til trippet er slut, så ingen pludselig er væk og evt kommer til skade, mens de andre fucker up på trippet af frygt for, hvad der er sket med den forsvundne.
Masser af frugt, lækre ikke-alkoholske drikke, blomster, fed musik og hvad der ellers skaber hygge for dig...