Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har spist sådan ca 10-12 tørrede SN i dag og ville egentlig bare vide om det er nok til at få tolerance, så jeg skal vente med mit næste trip?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Det er altid godt at vente mindst en måned i mellem svampe og trip generelt!!.. men 10-12 tørrede er jo ikke mange!! hva vejede de??
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Og er det SN du har spist?

Junior medlem

Ja, det er SN. Det var en meget lille dose, men det var bare for lige at se, hvad det var først. Men ved sådan en lille dosis, har jeg så opbygget tolerance eller vil jeg kunne spise igen her til aften?

Medlem
Brugeravatar

ok estimate.. har lige vejet 10-12 sn i forskellig størrelse. svarende til omkring 0.5 +.- 0.02-03 max
en lille god suser.. ;) og alligevel måske overvældende, alt efter karakter!!! :)

Junior medlem

ok estimate.. har lige vejet 10-12 sn i forskellig størrelse. svarende til omkring 0.5 +.- 0.02-03 max
en lille god suser.. ;) og alligevel måske overvældende, alt efter karakter!!! :)

Tror du jeg har opbygget tolerance eller vil jeg kunne spise sådan 20 her i aften?

Medlem

@ Troldemand jeg sad selv med problemet her forleden! jeg havde lørdag indtaget måske også 10-12 stykker tror jeg (første gang med SN nogensinde) og det var ikke så vildt men der var også mange dårlige faktorere inde over det som ødelagde meget, om tirsdagen da jeg er alene hjemme indtager jeg så måske omkring 3-4 gram tørret! det var den fedeste dag nogensinde og det var langt vildere end første gang! 2 dages mellemrum og klar klar virkning! Så nej jeg tror ikke du har opbygget en tolerance over for det men om det er en god ide at gøre det ofte, er en hel anden diskussion :)

Medlem
Brugeravatar

ville ikke gøre det personligt.. !! ville vente mindst 2 uger. ved den dose der. et til to g tørre SN gir det der ska til. med mindre du er meget stor og andre følelses og hurmør mæssige faktore. vejer personligt lige omkring de 92.
At booste svampe er ikke det fedeste som andre stimulanser.

Junior medlem

Jeg vejer kun 50 og da jeg i dag ikke rigtig fik det vildeste trip, men blot stærke farver, glad og det der tunnelsyn, bare lidt stærkere, som når man er høj på hash.

Medlem
Brugeravatar

råd... vent med at at øge dosen et par uger.

Medlem
Brugeravatar

Hvor længe man skal vente pga tolerance, og hvor længe man skal vente pga at psyken skal følge med, er to helt forskellige ting. Pga tolerance vil jeg mene, at et par dage er nok, men af hensyn til psyken vil det være smart at vente længere mellem rejserne. Men det giver jo sig selv, for hvem gider være på svampe hver dag i lang tid, hvis man samtidig skal have et fungerende liv i den "virkelige/fysiske" verden..

En lille bemærkning @Buzzhat: Hvis du kun har prøvet 10-12 svampe én gang, vil jeg ikke råde dig til at tage 3-4g, når du er alene. Som newbie ved du ikke, hvad du kan forvente af en dosis. Et godt råd til en anden gang er at være sammen med en god ven, som du stoler på og som kan være der for dig, hvis du får brug for lidt support eller simpelthen bare brug for lidt kontakt med den "virkelige" verden, hvis du flyver lidt for højt. Selvom det var fedt de første gange, så tro mig, der vil være gange, hvor du tænker "fuuuuck hvad har jeg gjort, jeg vil af, jeg vil hjem, jeg ud...væk....STOOOP!" Og så er det fedt at have en god ven ved sin side :)

Efter lang pause fra forummet er jeg ikke længere træt af at minde om HR - Harm reduction - set & settings..
Svampene forstørrer din mentale/psykiske tilstand, så lad være med at tage dem for at blive glad hvis du er deprimenret osv.. Men vent hellere til en anden dag, hvor du kan møde svampene med et lyst sind.
Hav et formål med at tage dem - fx noget du gerne vil udforske inden i dig selv - et spørgsmål eller en problemstilling, ideer til mulig udvikling osv..
Trip med folk du stoler på og har det godt med, for man kommer meget tæt på hinanden i situationer, som man på forhånd ikke kan forestille sig. Gerne en erfaren psychonaut som tripsitter, til at passe på dig og din psyke.
Sørg for sikre og lækre omgivelser - dvs sluk telefonen og lås døren (så moar eller naboen ikke lige pludselig står i stuen). Aftal at I bliver sammen til trippet er slut, så ingen pludselig er væk og evt kommer til skade, mens de andre fucker up på trippet af frygt for, hvad der er sket med den forsvundne.
Masser af frugt, lækre ikke-alkoholske drikke, blomster, fed musik og hvad der ellers skaber hygge for dig...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Buzzhat. Virkeligt dumt at tage så høj en dosis, du ender med at komme til at afsky svampe. Svampe er ikke vægtløftning hvor det gælder om at tage så meget som muligt. Det er meget mere hyggeligt at tage et lille gram hver og gå en tur i det fri med sine venner. I får jeres livs fedeste oplevelser på den måde og kan hjælpe hinanden med at tænke på noget nyt hvis en af jer begynder at få det små skidt.
Jeg holder også af at trippe alene og kun have lidt sprut og tjald som selvskab. Men igen små doser, du har ikke trippet så længe og du har ikke prøvet et trip der er rigtigt hårdt. Det kommer ikke an på dose, men det er lettere at styre hvor mindre du har taget. Ikke at det er bad trips og de kan ofte være meget lærerige, det er bare en del af det at trippe.
Ang. Sitter, så har jeg været sitter til mange trips og mange forskellige slags trip så mange jeg ikke længer har tal på dem. Men når jeg selv tripper bruger jeg ikke sitter, da jeg ikke føler de kan hjælpe mig. For andre er de stor hjælp.

Til UP: Jeg har prøvet at spise svampe hver dag i længer tid og så vidt jeg husker kan man tage det et par dage i træk og så forsvinder virkningen. Hvis man så venter en lille uge kan du trippe igen. Man kan også trippe med et par dages mellemrum, men man skal nok hæve dosen hen af vejen. MEN det er dumt at gøre af alle mulige grunde.
Lige en anden ting, hvis i opdager at i bare sider og ser tv eller fifler på computer efter i har taget svampe, så er det tid til at holde en lang pause for så er magien forsvunden. Ikke at man ikke kan prøve tv og pc når man trippe, men hvis det er det eneste man gør gang efter gang så stop.

Senest rettet af bindegal 14 okt 2012 11:12, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Caapi velkommen tilbage jeg har savnet dine gode kompetente indlæg :)

Medlem
Brugeravatar

Thx Fso ;)

Junior medlem

hvad ville en god dosis være til en der prøver første gang? :) har ikke en vægt men havde tænkt mig at tage omkring 20-25 svampe ville det være for meget?

Medlem
Brugeravatar

tørre eller friske??

Junior medlem

friske

Medlem
Brugeravatar

har lige tjekket op på en vægt. 20 friske i forskellige str.. svare til ca et g tørre. jeg ville ikke tage mere end max 1g (tør) og slet ikke alene da.. husk at ha en god ven du er tryg ved med dig. De svampe kan være meget utilregnlige nemlig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]