Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey folkens

Findes der entlige målbare forskelle i mellem sorter af svampe/trøfler ? jeg er klar over at alle typer deler de 2 stoffer psilocybin og psilocin hvor af psilocybin nebrydes i kroppen til det psy-aktive psilocin.

Jeg forestiller mig at hvis en sort indeholder meget psilocin vil virkningen indtræde hurtigere ind hvis kroppen først skal nedbryde psilocybin til psilocin ?

men kan der være noget andet en mængeden af de 2 stoffer der afgøre om man får kraftige el. mindre kraftige OEV og CEV ?

og umiddelbart har jeg lagt mærke til at sener i film med højt tempo fx. musik og hurtige billeder sætter extra gang i trippet..

Jeg er er faktisk begyndt at tænke på Shrooms som en "Katalysator" der forstærker den sindstilstand hvis du er i: negativ og/el. ked af det får men et negativt tip
og da jeg for et par mnd. siden kom hjem fra forholdsvist udfordrene AMU-kursus og havde bestået men "0 fejl" i både teoretisk og den praktiske prøve og var PAVE STOLT og så trippede 4gr. Thai havde jeg "The trip of my life" og stod fx. og "psykkede" mig selv i spejlet på badeværelset.. MEGA FED OPLEVELSE :rocking:

men disse faktore har jo intet at gøre med typen at svampe/trøfler.. :hm:

pt. køber jeg bare den type jeg har købt i årevis og ved hvad jeg får ud af en hvis mængde..
men jeg har mange gange overvejet andre varianter men, når jeg får rabat når jeg køber 10x 4g af samme slags så ender det altid med at jeg bestiller dem jeg kender.

Bright..

PS: Jeg læste at der var nogen der mente at Cubensis sorter fra forskkellige lande var den samme sort, men jeg er ummidelbart ikke enig, de er muligvis i "familie" men de gror ikke "frutgter/svampe" i samme form/udsene uanset hvor og hvordan de dyrkes, ergo kan de ikke have identisk DNA..

Senest rettet af BrightShadowDK 12 dec 2013 13:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Svampene har også et indhold af baeocystin, som også er psykoaktivt, og dermed også har noget at sige iforhold til virkningen. Jeg ved dog ikke hvad! :D

PS: Jeg læste at der var nogen der mente at Cubensis sorter fra forskkellige lande var den samme sort, men jeg er ummidelbart ikke enig, de er muligvis i "familie" men de gror ikke "frutgter/svampe" i samme form/udsene uanset hvor og hvordan de dyrkes, ergo kan de ikke have identisk DNA..

Det kan du kun være uenig i fordi din definition af sorter er forskellig fra alle andres. :wink: Det kræver ikke identisk DNA at være samme sort. Det er vidst noget med at de skal være tilpas forskellige(?), men stadig væk skal kunne få afkom sammen med andre sorter af samme art. Dette afkom skal desuden være istand til selv at reproducere. Så vidt jeg har læst mig til er det indenfor cubensis sorter mest svampens udformning og dens vækstbetingelser der svinger mellem sorterne, og ikke psilocin/psilocybin/baeocystin indholdet der varierer.

Medlem
Brugeravatar

Fair nok BON(E)HEAD :wink:

Billede

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Der har engang været en chart her på sitet, over en ca. procentdel af hhv. baeocystin, psilocin og psylocybin i de forskellige svampearter. Så kunne man nemt se forskellen. Jeg kan ikke lige finde den, men den findes nok også andre steder på nettet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er den lille liste.

Jeg ved ikke med Cubensis' DNA :D Men Cubensis arterne er stort set lige stærke.

http://www.hallucinogen.dk/rusmidler/svampe/svampe.asp

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]