Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har nogle spidse nøgenhatte fra den første frost nat i nu jeg har været ud og plukke har 4 store kasser med den. Men har aldrig prøvet svampe før så ved ikke hvordan de skal tilberedes og vil de virke i nu efter så lang tid. Nogle af mine kammerater siger jeg bare kan spise dem, ellers skal jeg trække trådene ud og lave te ad dem. Hvad er jeres erfaringer, de plukkede for ca. 5-6mdr siden :)

Dedikeret medlem

Måske lidt sippet. Men kan du ikke lige lade være at plukke 4 kasser næste gang, når du nu ikke skal bruge så mange. Der er nogen der ikke finder nogle.

Hvor gammel er du? Og hvad forventer du i det hele taget af svampe?

Til dine spørgsmål, svampe kan holde sig i over 150 år (wiki), såfremt de er tørre, og start med at prøve 0.5 eller 1g, bare for at se hvad det er.

Medlem

Velkommen til! Du kan godt bare spise dem. Du kan også lave te på dem. Du burde læse en MASSE om Spids nøgenhat og lignende svampe, inden du indtager det. Du burde også læse om "Set og setting". Du kunne starte med at søge lidt på forummet her, bare søg på Spids nøgenhat. Udover det burde du læse en masse trip rapporter. Hvis du er god til engelsk, er http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml eller bluelight, også gode steder at finde info. Held og lykke med det!

Junior medlem

Svampene var på min ejendom da jeg bor på gård så kan ikke se problemet :) . Er 20 og kender nogle som har prøvet en masse andet af den slags, men ingen af dem siger det samme synes jeg så ville spørge nogle mere erfarne om hjælp. Har bare ikke så meget styr på det da jeg har været meget mere inde for cannabis og tænkte at jeg ville udforske verden noget mere :)

Takker mange gange skakspil :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Først ville jeg sikre mig, det overhovedet var de rigtige svampe!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

What KK said. Kunne du ikke poste et billede af dem, så du kan sikre dig, at det rent faktisk er Spids Nøgehat?

Medlem

I forlængelse af ovenstående: det kan være svært at identificere tørre svampe, så hvis du har et billede af dem fra dengang de var ny plukkede, ville det være at fortrække.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke Jylland
Hejsa, lige et hurtigt spørgsmål på sidelinjen - undskyld hijacket.
Jeg har lige fundet svampe i dag - nærmere faldet over dem i en park :?: :?: :?: og er usikker på hvorvidt det er SN. Jeg har været ude at lede efter dem et par gange før, dog i efteråret, uden meget held, så jeg har ikke den store erfaring med hvordan de ser ud og så ville jeg lige høre jer ad. Det er cirka 1-2 timer siden jeg plukkede dem, efterfølgende har jeg prøvet at identificere dem, men det er ikke så ligetil for mig. Håber i har tid til at svare.

Billede
Billede
Billede
Billede

go' dag og god karma

Børdguy

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er ikke SN. Du er langt udenfor sæsonen.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke Jylland
dør jeg hvis jeg spiser dem ? umiddelbart tænker jeg at hvis det ikke er sn så er det almindelig glanshat som også er hallucinogen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nej, du dør ikke af at spise glanshatte. Jeg ville nu holde mig til den ægte vare.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Se hvor forskellige de er der er en 3-4 forskellige arter og selv hvis en af dem er glanshatte er der slet ikke nok til der ville være en virkning... Den der " hvis det ikke er spids nøgenhat må det jo være glanshatte den holder ikke rigtigt" men jeg tror ikke du dør af at spise dem men jeg tror ikke du får nogen som helst virkning... Måske dårlig mave hvis du er heldig

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem

Børdguy: Brug den her tråd til identificering af svampe en anden gang: viewtopic.php?f=2&t=12045 Sæsonen starter for resten først til september-oktober, så du er lidt for tidligt ude.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]