Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 03:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej allesammen.

Jeg håber i nyder ferien og den salige julefred rundtomkring i det frosne land.

Jeg står og skal agere sitter for et par venner, der skal kastes ud i deres første svampetrip/ psykedeliske oplevelse.
Jeg mindes at der engang var en god samlet post der opsummerede generelle ting omkring den psykedeliske oplevelse, set og setting, forberedelser mm.. Jeg har dog søgt frem og tilbage og kan ikke finde den. Jeg har en svag erindring om at det muligvis var Dr D der postede/ opdaterede den, men er ikke sikker. Kan i huske den?

Jeg tænker den ville være fin lige at give folk mulighed for at læse igennem, så der er lidt forståelse om hvad de har med at gøre.
Hvis i har lignende tekster, trip rapporter osv., må i også meget gerne poste/ linke dem.
Har i udover det nogle gode råd eller anbefalinger til hvorledes jeg kan være med til at sikre en god tur?

(Baudelaire 1860).

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Er det den her du tænker på?
viewtopic.php?t=9540

Mht. at agere som sitter, er det bedste at give folk plads til at trippe og have deres egen oplevelse, men være til rådighed hvis de har brug for det. Hvis man er medtripper er det lettere at interagere og have en aktiv rolle i oplevelsen. Men hvis man er ædru sitter er ens rolle en smule anderledes IMO.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja! Det var lige præcis den. Tak skal du have.

Ok, det vil jeg prøve at tage til efterretning. Jeg tænker dog jeg vil ryge mig helt ned - så jeg bliver ikke helt ædru dog...

(Baudelaire 1860).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvis du er vant til at ryge og de er relativt stabile individer du skal sitte for, kan jeg ikke se noget problem, forudsat at du ved med dig selv at du ville kunne håndtere en krisesituation i nødstilfælde. Mine sittere til de første trips var alle hammerskæve, og havde faktisk ingen psychedelisk erfaring. Men jeg tror det hjalp ham/dem til at leve sig mere ind i oplevelsen, og deraf give os et bedre trip da der ikke sad en snusfornuftig ædru person og "tog lidt af stemningen". Han beskrev faktisk senere at han selv havde det som om han trippede fordi vi opførte os så fjollet/mystisk og han lod sig rive helt med :) Kommer selvfølgelig også an på personen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]