Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 03:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

har lige spawnet en masse koloniseret rugkorn (albino A+ hvis nogen skulle være interesseret) til et bulk grow. og imens jeg står i køkkenet og er igang med at sprede rugkornene/myceliet til mit substrat slår det mig hvor kraftigt sådan en gang koloniseret rugkorn egentligt lugter? og nu her godt 45 minutter senere synes jeg at mit syn driller mig lidt. dette kan dog skyldes at jeg kun har sovet 7 timer i løbet af de sidste to døgn. anyways har før lagt mærke til en meget lille effekt efter at have håndteret koloniseret rugkorn uden latexhandsker på så jeg sidder lidt og fundere over om det mon er muligt at få en effekt ud af at indhalere støv/spore/dampe/lugten fra svampe/mycelium? altså der må jo være partikler i luften når man står og arbejder med det men om det kan optages igennem lunger eller fingre ved jeg ikke? det kan jo også bare være en gang placebo :P nogen der kan bekræfte/afkræfte disse teorier?

Bill Hicks

Dedikeret medlem

Helt klart er årsagen at du kun har sovet 7 timer de sidste 48 timer.

Det damper ikke af myceliet på nogen måde, og du kan slet ikke inhalere nok støv til en effekt (du ville i hvert fald hoste helt ukontrolleret i så fald), der er svjv ikke aktive stoffer i sporene - og samtidig er der ingen spore før der er padehatte - så det er heller ikke en mulighed.

Man kan måske optage lidt (virkelig, virkelig lidt) psilocin gennem huden, men hænderne er det dårligste sted, da huden er relativt tyk der. Samtidig er psilocin ofte tilstede i ret lave koncentrationer i svampen versus psilocybin, som næppe bevæger sig let gennem huden, med sin store polære phosphat-gruppe.
Heller ikke her er der altså andledning til noget der burde give effekt. :)

Udover det, synes jeg nu lugten af mycelium er virkelig lækker. Sådan lidt af frisk skovbund blandet med champignon og lugten af substratet. Rug med lidt rigeligt vand i, kan dog godt få en lidt fed/sød "klistret" lugt. I min erfaring.

Medlem

jeg mærkede heller ikke noget. jeg kom bare til at fundere over det fordi jeg kan huske alle de gange hvor jeg har pillet ved mycelium uden handsker/samlet sn i store mængder uden handsker. jeg har tit mærket noget blot ved at håndtere svampe. jeg har bare aldrig rigtigt kunne finde ud af om det er placebo eller en rigtigt effekt af psilocybin. jeg bør nok også nævne at jeg ikke har de vilde håndværker fingre og har generelt en meget lav tolerence overfor alt lige fra alkohol til coke osv.

btw kan slet ikke fordrage lugten af mycelium svampe. prøver altid at holde vejret i starten men giver altid op når jeg arbejder med det.

men tak for svaret Randomname ;)

Bill Hicks

Dedikeret medlem

Forventningen om en effekt kan nok også gøre meget i den henseende. :)

Som regel fylder jeg cellulose kapsler med blendede svampe til når jeg tripper, og jeg laver gerne en del når jeg er i gang. Men selvom jeg sidder og fedter rundt i 30 - 40 g næsten pulveriserede svampe med fingrene, for at stoppe kapslerne, mærker jeg aldrig noget specielt.. Andet end den utroligt ringe lugt af tørrede svampe - forstærket hundrede gange.

Hvis du synes lugten af mycelium er virkeligt slem, kan man for i omegnen af 500,- sagtens anskaffe sig et åndedrætsværn med kulfilter af anstændig kvalitet. Jeg har selv en dräger halv-maske, med et 'ABEK2-HG P3' filter tager den alt, ind til ret høje koncentrationer. Det vigtige er egentligt 'ABEK2'-delen. 'HG P3' betyder bare at det tager kviksølv og at støvfilteret er det fineste.

Medlem

HA HA :D lugten er dog ikke så slem at jeg vil bruge penge på at få den væk :P men god ide!

men det er for det meste når jeg samler, høster eller roder med mycelium uden handsker at jeg synes jeg kan mærke noget. altså når det er friske svampe jeg har mellem fingrende. og mange af dem! ikke for at spille smart men jeg dyrker kun stort da jeg har en god omgangskreds der støtter min økonomi en lille smule ;) så det kan sjældent betale sig at dyrke småt for mig. så når jeg høster er det altid mange svampe der skal høstes og jeg bruger som sagt sjældent handsker :)

Bill Hicks

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]