Plejadestjerne skrev:
Det er hele kunsten i at trippe du taler om, Randonname.

At tillade tingene, som de er. Alle der har trippet i et stykke tid, har haft oplevelsen af at være helt rastløse, fordi de ikke kan finde ro. En af mine kammerater beskrev det engang vi var på LSD som 'ikke at kunne finde tilrette i øjeblikket'. Men tror det er lidt anderledes end nervøsitet på comeup. Tror det hænger sammen med, at hele ens nervesystem langsomt bliver påvirket og man mærker, hvordan det hele ændrer sig. Og så får man følelsen af 'holy shit, what did I do?'. Det føles lidt som turen op til den første bakke på rutsjebanen.

Jeg synes faktisk meget sjældent jeg har oplevet rastløshed i forbindelse med svampe. Kun sådan lyst til at bevæge mig og komme ud i verden. Det er dog oftest 1 - 2 timer efter indtagelse, og ikke i forbindelse med come-up. Eller måske 1 times tid efter peaket, når det alligevel godt kan være lidt for meget, at være i hoved med sig selv..
Helt klart! Det er en meget snedig evolutionær finte, at blive agtpågivende og lidt passiv, når man mærker en uspecifik påvirkning af nervesystemet. Meget normalt symptom på et væld af plantegifte. Min pointe er også bare, at som den kloge menneskeabe man nu engang er, lære man at det ikke betyder noget og de negative 'tanker' om effekten flyder ud i baggrunden.

Mr. Gone skrev:
Den følelse jeg snakker om minder mig ufattelig meget om når jeg tager MDMA, i starten var det vildt fedt men jeg får irritation / rastløshed i mine ben og i mit hovede hvis jeg tager det nu. det er bare træls
Det skal siges at jeg tit ryger en joint 10-20 min efter at have drukket/spist svampene, og jeg føler ofte at det accelererer comeup.
Men jeg vil prøve med lidt alkohol og se om det ikke lige kan tage toppen, og ellers går det jo nok. Det er altid det hele værd, når man når til peaket

Hmm, jeg tror jeg forstår nu - den der uspecifikke utilpashed, hvor man ikke rigtig ved om man ligger godt eller skidt eller om man skal pisse eller ej. Sådan en generel uro, drevet af at man er lidt utilpas i alle stationære stillinger?
Personligt kan jeg ikke lide alkohol og svampe, andet end en enkelt genstand. Efter det føler man sig lidt som en ædru person, tvunget til at snakke med en stiv person - og begge er på svampe..
Crime skrev:
svjv så er det svampen og ikke psilocybinen der giver mave problemer, så det meste kan undgås ved at trække psilocybinen ud i ren form, det bliver solgt mange steder som piller/pulver eller blandet op i et par ml væske
tror ikke det er så svært selv at lave udtrækket, og det skulle efter sigende være meget bedre for maven og comeup da man ikke skal fordøje alle mulige ligegyldige ting fra svampen, har selv tænkt mig at prøve det af på næste trip da jeg ikke kan fordrage smagen / konsistensen
Helt klart, min pointe er også mere, at det måske i høj grad er psykiske ting, der leder til at nogle slipper ret let omkring mave generne, hvor andre bliver ramt hårdt. Jeg har selv prøvet med både the mange gange og også ekstraktion af psilocin, men det er ikke den samme effekt som ved at spise svampene. Og besværet taget i betragtning, specielt med ekstraktion, er det slet ikke det værd i forhold til gelatine kapsler.
Grunden til mave generne er dannelse af gas i tarmene, fordi svampe indeholder nogle sukker-agtige stoffer, som mennesker ikke har enzymer til at nedbryde. Længere nede i tarmen lever dog bakterier der kan fermentere sukkerstofferne, hvilket ledet til dannelse af fx CO2 og CH4. Trykket fra gassen giver smerterne og min tanke er, at hvis man spænder og generelt ikke er afslappet, passerer danne gas langsommere og danner derved større og mere smertefulde ansamlinger.
Som jeg nævnte er mikrobiomet en anden oplagt mistænkt, hvilke og hvor mange af givne bakterie typer vil helt klart også spille ind i en eller anden grad.