Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej Gone
Jeg har haft held med ingefærthe et kvarter før jeg spiser svampene. :) det hjælper hvert fald på maven for mig.
Har ikke nogle fifs mod nervøsiteten, den synes jeg altid jeg har på comeuppet, når jeg tager noget psykedelisk..

:peace:

Moderator

Ja, jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke. :P go tur

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg plejer som regel at spise en enkelt banan og drikke 2-3 øl inden og under comeup, når jeg tager svampe.
Sidste år havde jeg store problemer med maveonde på et tidspunkt, og jeg tror dette kunne skyldes, at jeg indtog dem for ofte. I år har jeg kun haft et enkelt trip, og det var uden nogle problemer. Det var i mandags. Perfekt lille trip til at runde sommeren af med :)

Dedikeret medlem

Gelatine kapsler er den bedst kur mod mavepinen, så kommer svampene lidt længere ned i systemet. Nogle er også bare hårdere ramt end andre. Jeg har aldrig kastet op af svampe eller andet psykedelisk, det værste ubehag er lidt luft i maven, hvor andre jeg kender kan være sengelagt i flere timer.

Min ydmyge teori er generelt, at jo mere nervøse og usikre folk er, jo mere påvirker svampene deres mave. Dels fordi de måske sidder og spænder og stresser, hvilket klart påvirker maven og dels fordi følelser som angst og frygt, som er forbundet med dette, også ændre fordøjelsen markant.
Selvfølgelig har nogle måske også bare et mikrobiome er gør, at de håndterer svampene meget dårligt..

Den med alkoholen er helt klart rigtig. For længe siden gik et mønster op for mig; at jeg altid under come-up, uafhængig af dosis fik sådan en 'uneasy', "the fuck did I jusy do!?!"-følelse, som efter en halv times tid altid erstattes af en et ønske om at have taget lidt mere. Hvilket på sigt har ledt til, at jeg ikke rigtig tager notits af den følelse mere, men kun de subtile tidlige påvirkninger af psilocinen.

Med dit 'ego', mener du så dig? Du har svært ved at give slip. :P Jeg vil ikke mene, at du skal give slip på traditionelle tanker eller følelser, men bare give slip på styringen. Prøv med en tilgang som passager, og lad trippet være hvad det er, uden at søge at påvirke det efter specielle tanker eller følelser. Men hvis ikke man tripper stationært og kontrolleret, er det selvfølgelig ikke en tilrådelig tilgang.

Moderator

Det er hele kunsten i at trippe du taler om, Randonname. :) At tillade tingene, som de er. Alle der har trippet i et stykke tid, har haft oplevelsen af at være helt rastløse, fordi de ikke kan finde ro. En af mine kammerater beskrev det engang vi var på LSD som 'ikke at kunne finde tilrette i øjeblikket'. Men tror det er lidt anderledes end nervøsitet på comeup. Tror det hænger sammen med, at hele ens nervesystem langsomt bliver påvirket og man mærker, hvordan det hele ændrer sig. Og så får man følelsen af 'holy shit, what did I do?'. Det føles lidt som turen op til den første bakke på rutsjebanen. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
svjv så er det svampen og ikke psilocybinen der giver mave problemer, så det meste kan undgås ved at trække psilocybinen ud i ren form, det bliver solgt mange steder som piller/pulver eller blandet op i et par ml væske

tror ikke det er så svært selv at lave udtrækket, og det skulle efter sigende være meget bedre for maven og comeup da man ikke skal fordøje alle mulige ligegyldige ting fra svampen, har selv tænkt mig at prøve det af på næste trip da jeg ikke kan fordrage smagen / konsistensen

Tørrede svampe får jeg også ondt i maven af og kan ikke fordrage smagen af det. Derimod hvis jeg spiser nyplukkede svampe er der ingen problemer, jeg synes også at smagen, eller konsistensen er bedre.

Crime

Da jeg laver svampe the så drikker jeg ikke svampene, men jeg kan stadig få mave prolemer, så tror nu også at psilocybinen kan give mave problemer. Ellers er det fint at smide lidt citron i the´en, det er godt for smagen:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kan ikke finde tråden igen, mener det var shroomery jeg så det for et års tid siden, der diskuterede de også det med maven på comeup og der var mange der havde gode erfaringer med ren psilocybin

kan ikke huske det helt præcist, mener det var noget med at sporene eller lign ikke var gode for maven, + alle de små svampe dele og bakterier der også kommer med når man laver the, men ja hvis man har en sart mave eller følelsen måske er psykisk så slipper man nok aldrig 100 %

Dedikeret medlem

Plejadestjerne skrev:
Det er hele kunsten i at trippe du taler om, Randonname. :) At tillade tingene, som de er. Alle der har trippet i et stykke tid, har haft oplevelsen af at være helt rastløse, fordi de ikke kan finde ro. En af mine kammerater beskrev det engang vi var på LSD som 'ikke at kunne finde tilrette i øjeblikket'. Men tror det er lidt anderledes end nervøsitet på comeup. Tror det hænger sammen med, at hele ens nervesystem langsomt bliver påvirket og man mærker, hvordan det hele ændrer sig. Og så får man følelsen af 'holy shit, what did I do?'. Det føles lidt som turen op til den første bakke på rutsjebanen. :lol:

Jeg synes faktisk meget sjældent jeg har oplevet rastløshed i forbindelse med svampe. Kun sådan lyst til at bevæge mig og komme ud i verden. Det er dog oftest 1 - 2 timer efter indtagelse, og ikke i forbindelse med come-up. Eller måske 1 times tid efter peaket, når det alligevel godt kan være lidt for meget, at være i hoved med sig selv..

Helt klart! Det er en meget snedig evolutionær finte, at blive agtpågivende og lidt passiv, når man mærker en uspecifik påvirkning af nervesystemet. Meget normalt symptom på et væld af plantegifte. Min pointe er også bare, at som den kloge menneskeabe man nu engang er, lære man at det ikke betyder noget og de negative 'tanker' om effekten flyder ud i baggrunden. :)
Mr. Gone skrev:
Den følelse jeg snakker om minder mig ufattelig meget om når jeg tager MDMA, i starten var det vildt fedt men jeg får irritation / rastløshed i mine ben og i mit hovede hvis jeg tager det nu. det er bare træls :D

Det skal siges at jeg tit ryger en joint 10-20 min efter at have drukket/spist svampene, og jeg føler ofte at det accelererer comeup.
Men jeg vil prøve med lidt alkohol og se om det ikke lige kan tage toppen, og ellers går det jo nok. Det er altid det hele værd, når man når til peaket :P

Hmm, jeg tror jeg forstår nu - den der uspecifikke utilpashed, hvor man ikke rigtig ved om man ligger godt eller skidt eller om man skal pisse eller ej. Sådan en generel uro, drevet af at man er lidt utilpas i alle stationære stillinger?

Personligt kan jeg ikke lide alkohol og svampe, andet end en enkelt genstand. Efter det føler man sig lidt som en ædru person, tvunget til at snakke med en stiv person - og begge er på svampe..
Crime skrev:
svjv så er det svampen og ikke psilocybinen der giver mave problemer, så det meste kan undgås ved at trække psilocybinen ud i ren form, det bliver solgt mange steder som piller/pulver eller blandet op i et par ml væske

tror ikke det er så svært selv at lave udtrækket, og det skulle efter sigende være meget bedre for maven og comeup da man ikke skal fordøje alle mulige ligegyldige ting fra svampen, har selv tænkt mig at prøve det af på næste trip da jeg ikke kan fordrage smagen / konsistensen

Helt klart, min pointe er også mere, at det måske i høj grad er psykiske ting, der leder til at nogle slipper ret let omkring mave generne, hvor andre bliver ramt hårdt. Jeg har selv prøvet med både the mange gange og også ekstraktion af psilocin, men det er ikke den samme effekt som ved at spise svampene. Og besværet taget i betragtning, specielt med ekstraktion, er det slet ikke det værd i forhold til gelatine kapsler.

Grunden til mave generne er dannelse af gas i tarmene, fordi svampe indeholder nogle sukker-agtige stoffer, som mennesker ikke har enzymer til at nedbryde. Længere nede i tarmen lever dog bakterier der kan fermentere sukkerstofferne, hvilket ledet til dannelse af fx CO2 og CH4. Trykket fra gassen giver smerterne og min tanke er, at hvis man spænder og generelt ikke er afslappet, passerer danne gas langsommere og danner derved større og mere smertefulde ansamlinger.

Som jeg nævnte er mikrobiomet en anden oplagt mistænkt, hvilke og hvor mange af givne bakterie typer vil helt klart også spille ind i en eller anden grad.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Randomname skrev:

Helt klart, min pointe er også mere, at det måske i høj grad er psykiske ting, der leder til at nogle slipper ret let omkring mave generne, hvor andre bliver ramt hårdt. Jeg har selv prøvet med både the mange gange og også ekstraktion af psilocin, men det er ikke den samme effekt som ved at spise svampene. Og besværet taget i betragtning, specielt med ekstraktion, er det slet ikke det værd i forhold til gelatine kapsler.

Grunden til mave generne er dannelse af gas i tarmene, fordi svampe indeholder nogle sukker-agtige stoffer, som mennesker ikke har enzymer til at nedbryde. Længere nede i tarmen lever dog bakterier der kan fermentere sukkerstofferne, hvilket ledet til dannelse af fx CO2 og CH4. Trykket fra gassen giver smerterne og min tanke er, at hvis man spænder og generelt ikke er afslappet, passerer danne gas langsommere og danner derved større og mere smertefulde ansamlinger.

Som jeg nævnte er mikrobiomet en anden oplagt mistænkt, hvilke og hvor mange af givne bakterie typer vil helt klart også spille ind i en eller anden grad.

det var overhovedet ikke for at modsige det du sagde, du har nok mere styr på det end jeg har, :) mindes bare at have læst noget i den dur

synes også jeg har hørt noget om at sporene er lavet sådan at de kan tåle en tur igennem systemet uden at de nedbrydes og det også er lidt hårdt for maven, kan der være noget om det?

men ja, alle maver og sind reagere forskelligt, har aldrig haft problemer på comeup eller noget, men har haft et badtrip hvor jeg følte at mine organer slog knuder, der var jeg sikker på at jeg skulle dø, så meget af det er nok også psykisk

når du siger at psilocybin/psilocin ikke virker på samme måde rent, er det så af egen erfaring eller er der en god grund? hvis jeg mister noget af oplevelsen ved at tage det rent så kan det godt være jeg dropper den ide

Dedikeret medlem

Mr. Gone skrev:
præhcish :)

Det har jeg godt prøvet nogle gange, synes egentligt man kan mærke det på mange slags stoffer. Aner dog ikke hvad eller hvorfor, men det virker psykisk i natur (for mig i hvert fald).
Crime skrev:
det var overhovedet ikke for at modsige det du sagde, du har nok mere styr på det end jeg har, :) mindes bare at have læst noget i den dur

synes også jeg har hørt noget om at sporene er lavet sådan at de kan tåle en tur igennem systemet uden at de nedbrydes og det også er lidt hårdt for maven, kan der være noget om det?

når du siger at psilocybin/psilocin ikke virker på samme måde rent, er det så af egen erfaring eller er der en god grund? hvis jeg mister noget af oplevelsen ved at tage det rent så kan det godt være jeg dropper den ide

Nej nej, man må ellers meget gerne modsige. Jeg kan selv ikke fordrage, når folk forklarer mig noget halvt og går ud fra at jeg bare accepterer hvad de fortæller mig, fordi "de nok ved bedre". Jeg uddyber kun lidt, for at give mulighed for at lære mere - frem for at skulle tage påstande for gode vare. :) (Og fortælle mig, at jeg ikke aner hvad jeg snakker om, når det er tilfældet.)

Den med sporene er vist bare en dårlig forklaring, måske opstået fordi nogle svampes spore er giftige. Det eneste sted de spore kan være til gene, er hvis de indåndes. Selvom det da kunne være sjovt at have en P. Cubensis boende på samme måde som S. Cerevisiae gør ved Auto-Brewery Syndrome. :lol:

Forskellen på ekstraheret salt og den "ægte svamp" er lidt svær at kvantificere. Hvis man har taget svampe nok gange, ved man er der er en del subtile forskelle mellem forskellige slags svampe: ændringer i de geometriske former der går igen, forskelle i hvor visuelt og hvor kognitivt ('tosset') et trip er osv. Det er i sig selv måske ikke en dårlig ting, da man altid ved hvad man får med X mg dosis, det tiltalte bare ikke mig.

En anden ting er, at psilocin har en langt hurtigere effekt end psilocybin, hvilket jeg heller ikke bryder mig om. Det kan man selvfølgelig godt omgå, men det er mere besværligt så. Det samme sker også i the, hvis man tilsætter godt med citronsaft og lader det stå og simre lidt. Så hydrolyseres psilocybinen til psilocin, som er den aktive form af stoffet. Der af den hurtigere effekt, da stoffet så at sige er "good to go" ved indtagelse. Effekten bliver, for mig i hvert fald, et trip med meget lidt come-up, kort men kraftig peak og kortere come-down.

Det du anskaffer er dog nok et salt af psilocybin og ikke psilocin, så lad være med at lade mine oplevelser ligge til grund for din beslutning. Men del gerne erfaringen med det. ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har aldrig rigtig haft de store mavegener, har spist store mængder og ligget ned uden at røre mig under et helt trip. Jeg har tit gået en tur for at tage noget af rastløsheden og fordøje svampene hurtigere, det kan jeg klart anbefale.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]