Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej psy:)
Jeg er i dyrehaven i Lyngby for at plukke svampe, dette er første gang jeg er her ude, og første gang jeg plukker svampe i dk.
Nu har jeg gået rundt i 2 timer uden held. Jeg har kigget frem ved Raadvadvej, men også ude i langt græs.
Men har i et godt fif til hvor de gode spots er?
Vokser de i langt græs, eller skal jeg ind på golfbanen?
Der hvor jeg kommer fra, har vi kun kort græs, og de ses meget godt, og vokser for det meste frem ved vejene.
Hvordan er det her?
Vær nu søde kære svampe elskere og del lidt af jeres erfaring med mig:)

Vh Ø Tripperen!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-21-psyk ... -dyrehaven
Ifølge TV2 så skal du ind på golfbanen. :lol:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Fedt at både greenkeeperen og politiet er fløjtende ligeglade!

Hehe ja men jeg blev vinket væk fra golf banen af spillerne:D Er det virkelig der jeg skal lede? De slår græsset tit på banen, så jeg gik ud fra, at det ikke var der jeg skulle lede:) Jeg kiggede eller ind på banen uden held.

Men jeg endte med at finde 10 eksemplarer i løbet af 5 timers søgen. Det er ikke en fangst jeg er vandt til, men jeg er bare glad for at se de små sataner igen:D
Hvor finder i dem?

Vh Ø !

Medlem
Brugeravatar

Ko og fåre marker er sagen
Jeg fandt ca 50 på en halv time idag, på en ko mark her i Jylland :-D

Så vidt jeg ved, er der ikke nogle marker i nærheden, her hvor jeg bor.
Dyrehaven er det eneste sted hvor jeg har fået oplyst, at jeg kan finde SN:D

Vh Ø !

Medlem
Brugeravatar

Ud på landet med dig ;-)

Hehe det er fandeme langt Soft parade, og tiden er sgu svær at finde i disse tider, hvor skolen presser på:D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ø Tripperen! skrev:
Hehe ja men jeg blev vinket væk fra golf banen af spillerne:D

Hvis du går og stener og ikke følger med i omgivelserne, så tror det sig da fanden at de vinker dig væk fra GOLFbanen :-) Alle skal kunne være der - og det plejer der heldigvis aldrig at være problemer med - men det er immervæk en gofbane og ikke en svampeplukke-eng, som du betræder.

Samme dag, som den ellers så rigtig fine artikel optrådte i medierne, var jeg derude for at inspicere sæsonens beskaffenhed og der blev jeg mødt af ca. 20 personer, som alle gik og stenede ned i græsset.
Ud fra deres adfærd, er jeg positivt overrasket over golfspillernes tålmodighed, idet en del "plukkere" gav helvede i golfspillerne - om det var provokation eller ubevidst adfærd ved jeg ikke - men på sigt fordrer det ikke et godt forhold mellem golfspillere og svampeplukkere, hvis det fortsætter.

Jeg snakkede med en gruppe unge gutter og gutinder, som troede at de havde fundet guld, men måtte desværre skuffe dem og vise dem nogle af de få rigtige, jeg selv havde fundet.
Om de så efterfølgende har taget ved lære og ribbet hvad der var, skal jeg ikke kunne sige, men da jeg efterfølgende har været derude en enkelt gang sidste uge, var jeg noget skuffet over, at der ikke var flere svampe at finde ...

Jeg tror at Dyrehaven og i særdeleshed golfbanerne, har været så tilstrækkeligt besøgt de sidste 10-12 dage efter de famøse artikler, at der ikke er meget at komme efter - bevares - der er mange flushes at hente på en sæson på samme lokalitet, men jeg lyster ikke længere at tage derud, lidt af "frygt" for at blive sat i bås med det klientel, som færdes derude i disse dage :-D

Edit: Jeg er altså ikke så snobbet, som indlægget kunne antyde, når jeg nu efterfølgende læser det igennem igen :-) Og fordi du tilfældigvis blev vinket væk af golfspillere, Ø-Tripperen, så er min mening om "klientellet" altså ikke møntet på dig! ;-)
Peace, knæk og bræk til Alle

CannaChem
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du i virkeligheden ikke er så snobbet som indlægget antyder, da jeg ikke kender dig, men hvis du i virkeligheden ikke er, ja så burde du bare skrive anderledes.
Og hvis du selv har været der ude, så er du hermed sat i samme bås som det "klientel", som færdes derude:-)
På lørdag så jeg ingen andre plukke svampe, end mig selv. Og for engang skyld, gik jeg ikke og stenede på joints, da jeg er på pause. Men det er ligemeget, jeg blev vinket væk af en spiller den ene gang, og sådan var det. Ellers mener jeg selv, at jeg altid viser respekt overfor mine medmennesker, golfspillere eller ej.
Men måske du passer bedre ind derude imellem de golfspillere, end alle os andre svampeplukkere. Hvis du laver en kategori, som du kalder "klientellet", kan du ikke vide, om ikke jeg passer ind i det, da du ikke kender mig, så det kan sagtens, være møntet på mig:D
Edit: jeg er heller ikke så snobbet som indlægget ellers kan antyde:)
Peace, knæk og bræk i lige måde

Btw. Jeg er selv golfspiller på fritidsplan.

Vh Ø Tripperen!

Medlem
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Hehe det er fandeme langt Soft parade, og tiden er sgu svær at finde i disse tider, hvor skolen presser på:D

Kan godt se problemet :-D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ø Tripperen! skrev:
CannaChem
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du i virkeligheden ikke er så snobbet som indlægget antyder, da jeg ikke kender dig, men hvis du i virkeligheden ikke er, ja så burde du bare skrive anderledes.
Og hvis du selv har været der ude, så er du hermed sat i samme bås som det "klientel", som færdes derude:-)
På lørdag så jeg ingen andre plukke svampe, end mig selv. Og for engang skyld, gik jeg ikke og stenede på joints, da jeg er på pause. Men det er ligemeget, jeg blev vinket væk af en spiller den ene gang, og sådan var det. Ellers mener jeg selv, at jeg altid viser respekt overfor mine medmennesker, golfspillere eller ej.
Men måske du passer bedre ind derude imellem de golfspillere, end alle os andre svampeplukkere. Hvis du laver en kategori, som du kalder "klientellet", kan du ikke vide, om ikke jeg passer ind i det, da du ikke kender mig, så det kan sagtens, være møntet på mig:D
Edit: jeg er heller ikke så snobbet som indlægget ellers kan antyde:)
Peace, knæk og bræk i lige måde

Btw. Jeg er selv golfspiller på fritidsplan.

Vh Ø Tripperen!

Ahr, nu ikke så nærtagende - det var seriøst ikke møntet på dig. Du lyder iøvrigt fornuftig nok, men det var de andre altså ikke.
Havde du set dem, tror jeg bestemt du ville give mig ret...
Men ja, jeg må nok indrømme, at mit misantropiske ego er gået hen og blevet en del af det snobbede klientel her på mine ældre dage...
Fortsat knæk og bræk med håb om at vi mødes på jagtmarkerne til en lille sludder om golf og svampe :)

Mvh CannaChem

CannaChem
Det er helt i orden ven, mit ego er også lidt for højt til tider:D
Ja det ville være sjovt hvis vi gjorde, jeg elsker at snakke med andre svampe elskere og psykonauter. Det er ikke så tit, at jeg får muligheden:)

Vh Ø !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]