Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens. Vi er et par gutter, der på lørdag, for første gang skal prøve svampe i form af Mckenaii. Er der nogle gode begyndertips som i føler ville kunne gavne os, samt at være med til at give os et bedre trip, så må i hjertens gerne smide dem i kommentarfeltet.

Ydermere, hvad vil så være nogle gode tips at have i sinde, hvis det uheldige skulle ske at vi får bad trip? Mit sidste spørgsmål er følgende, hvor potente er sorten Mckenaii og hvor stor en dosis vil det være godt at starte med som nybegynder? :) Fortsat god torsdag :)

Medlem
Brugeravatar

Ved ikke med dosering det må andre svare på...

Men et total plus på svampe er natur/godt vejr altså solskind og lidt tjald til come uppet! Og hvis man ryger normalt så også lidt røg til når man "lander" igen..

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hmm... jeg kender ikke denne strain, og den var forbavsende svær at finde info om. Dog fremgår der en dosisvejledning på denne side: https://drugs-forum.com/forum/showwiki.php?title=Category:Magic_Mushrooms.

Hvis I er fuldstændig uprøvede og ikke har en erfaren tripsitter med, så vær konservativ med doserne. Men ellers kan det godt være lidt et antiklimaks, at spise for få, da man kan blive noget rastløs ved bare at vente på et gennembrud, der muligvis aldrig kommer. I forhold til gode tips, så se her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=85&t=9540

Hyg jer og pas på jer selv og hinanden. Den psykedeliske oplevelse har mange ansigter, men hvis I oplever at blive utrygge omkring, hvad der sker, så prøv at minde jer selv om, at alle oplevelser - sjove som triste, lyse som mørke - er valide, hvis man tillader sig selv at gå ind i dem. Angst er en proces og bliver kun problematisk, hvis man underkender den og forsøger at flygte fra den. Fanny har for efterhånden mange år siden skrevet en fantastisk god introduktionstekst til dette emne, som måske kan tjene som inspiration: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=6850

Junior medlem

Jeg kender ikke den specifikke svampesort, men det er psylicybin som er det aktive stof i svampen, og alt efter dens potens at dømme vil jeg slynge en god begynderdosis ud på 1g eller 1,2g tørrede, og kun efter tommelfingerregel gælder der at det er omkring 10x den dosis hvis svampene er friske, da svampene består af ca 90% vand, alt efter sort. Men husk for guds skyld set og setting, det kan ikke stresses nok for betydningen af dit trip. Du skal føle dig naturlig afslappet og tryg/sikker med dine kammerater, ikke have nogen psykiske lidelser og så husk at nyde det :). Og hvis det er din første psykedeliske oplevelse, så forvent noget meget anderledes og bliv ikke skræmt.
Desuden er det jo altid godt at have nummeret på giftlinien, du ved, better safe than sorry.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er P. cubensis.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Tusinde tak for alle jeres svar! Håber lidt på at en der evetuelt har være på Mckenaii kan hjælpe. Hvordan laver man en god setting? Har hørt at stearinlys er godt

Dedikeret medlem

Hej!
jeg har taget en del svampe i min tid, og mckennaii rykkede mig godt rundt.. de er godt potente.. vi tog ca. 1,5g hver mener jeg og det var sku i overkanten.. de virkede meget lige på i rusen og seriøse, ift. mexicanske der IMO mere kommer i bølger.. -det var et af de slags trip hvor respekten for naturens kraft hurtigt blev genskabt, de vi simpelthen undervurderede styrken..
i Andrusha's råd er 0.4g tørret et meget godt sted at starte hvis det ikk ska være helt vildt og intenst!
nogle siger Cubensis-svampe virker ens, og det må jeg da lige understrege at de ikke gør.. :-)
happy trippin

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Gad vide hvordan de har frembragt så potent en Cubensissvamp :)

0,4 gram er efter min mening lige konservativt nok. Men det kommer selvfølgelig også meget an på, hvor "klar" man føler sig til oplevelsen. Hvis det at tage en mild begynderdose fx kan være med til at gøre jer mere trygge ved at trippe fremadrettet, er det selvfølgelig en fin idé. Men så skal I jo også bare skrue jeres forventninger lidt ned i forhold til, hvor påvirkede I kommer til at blive.

I forhold til setting: Sørg for at gøre jeres tripsted hyggeligt. Gerne madrasser, puder osv. Stearinlys er en fin idé, hvis I synes det er hyggeligt. Forbered en playliste med musik, som I alle kan lide - det kan være virkelig forstyrrende, hvis der pludselig er én, der får lyst til at lege DJ (men hvis det føles fedt, at én tager kontrollen med musikken, er det selvfølgelig fint). Skyl og rens (økologisk/biodynamisk) frugt og grønt, så der er gode og nærende snacks klar til de trippende kroppe. Mørk chokolade er ofte et hit. Det kan desuden være rigtig rart med en øl eller et glas vin på comedown. Hvis I har mulighed for det, kan det også være rigtig skønt at vide, at der er en hyggelig park/skov/naturområde i nærheden, hvis legemet trænger til at bevæge sig.

Tænk selv videre i samme baner. En god setting må I opbygge sammen, så I alle føler jer godt tilpas.

Junior medlem

Set og setting som Andrusha siger. Dog vil jeg ikke anbefale at gå udenfor på sit første psykedeliske trip. Der er chancer for at alt bliver for meget og at man ikke kan finde rundt, især i skove. Det kommer selvfølgelig også an på hvor meget man tripper :)

Junior medlem

@stopthewarondrugs tusinde tak for dit input. Vi har hver bestilt 1.5 g mckenaii. Siden du har erfaring så tror jeg at vi følger dit råd og starter med 0.5 g :)

Junior medlem

Hvad hvis uheldet skulle være ude og man er på vej ind i et begyndende bad trip, hvad kan man da gøre? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Måske burde i vente lidt med at trippe hvis i er så bekymrede om at ende i et bad trip? Hvis i beslutter jer for at gå igennem med trippet, så har jeg hørt, at d-vitamin skulle hjælpe med at gøre det visuelle aspekt nemmere at håndtere, mens man stadig tripper mentalt. Har også hørt at sukker skulle gøre det samme :shock: Kan ikke sige om det er løgn og latin, men i kan prøve at google lidt omkring.
Har forresten også set et par smartshops det sælger 'bad trip stoppers', men ved sgu ikke om det virker da jeg ikke selv har prøvet dem.

Når jeg har et bad trip, synes jeg, at det hjælper at ligge ned og trække vejret dybt, og lade være med at kæmpe imod trippet. Jeg synes også, at det kan være afslappende at ryge en joint, men det kan godt ske det bare er mig :lol:

“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher

Medlem
Brugeravatar

1.5 g Mckenaii lyder fornuftigt :)

Jeg prøvede at spise 3 g hver med min kæreste. Jeg har aldrig oplevet et trip der var så visuelt overvældende. Jeg følte jeg var 2-3 forskellige steder på samme tid, det hele smeltet sammen, og rummene var ugenkendelige. De er uden tvivl de mest visuelle svampe jeg har prøvet :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]