Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Jeg har over længere tid gået med overvejelser om at prøve et psykedelisk ''stof'', som en slags behandling af min angst/depression. Det er noget jeg har været påvirket af i mange år efterhånden og har altid sagt nej til medicin da jeg ikke ser det som en løsning på mit problem.
Ved et tilfælde fandt jeg på Netflix dokumentaren 'DMT: A Spirit Molecule' som siden har medført at jeg har set mange klip på youtube og læst mange artikler vedrørende Ayahuasca, DMT, LSD og psilocybin svampe.
Jeg kan forstå at Ayahuasca ikke er et godt ''begynder'' psykedelia, så jeg overvejer muligheden for svampe. Jeg har prøvet at anskaffe svampe uden held, så jeg overvejer et growkit.

Artikler som denne; http://reset.me/story/howpsychedelicssavedmylife/
samt videoer som denne; https://www.youtube.com/watch?v=aVuTOl0Jtb8
giver mig håb for at min sygdom kan behandles med denne slags natur medicin. Men jeg kunne godt tænke mig at høre folks mening før jeg bare kaster mig ud i det, og om nogle har haft en positiv oplevelse rent psykisk efter et trip?

Udover det ved jeg at motion, meditation, søvnvaner, madvaner osv også har stor betydning for det psykiske helbred, men det er svært at komme i gang med eftersom jeg lider af et stort motivationsbesvær og generelt meget lidt energi. Det synes folk tit jeg kender lyder som en dårlig undskyldning, men det er desværre virkeligheden.

Vil også gøre det klart at jeg går til psykolog, samt undersøger andre muligheder for behandling før nogle spørger. Men når man siger nej til den medicin som lægen udskriver bliver tilbudene indskrænket og det hele går lidt langsommere.

Anyways, håber i har nogle gode råd. :)

Junior medlem

Det lyder som en fornuftig tilgang du har til psykedelika. Og ja psilocybin har i mange undersøgelser vist sig at virke mod depression og angst endda vedvarende. Mange sælger grokits til sindsyge priser, du kan i stedet købe glas der er klar til inokulering på ebay og selv finde sporer andre steder til billigere penge. Ellers kan du finde nogle guides til at bruge darknet og bitcoin og så kan du hurtigt finde nogle svampe til fornuftige priser sendt til din dør. Hold os gerne opdateret hvis du får tid.
Held og lykke med dit projekt. - Doctorjohn

Medlem
Brugeravatar

Hej LazyDazy

Jeg bliver nysgerrig i at høre mere om din angst. Jeg har selv haft gode resultater med fjerne angsten med svampe.

Engang da jeg røg hash på et dagligt basis, der var jeg blevet paranoid. Jeg var blevet bange for mørke(imod min logik) og jeg følte at nogen fulgte efter mig, på vej hjem fra min kammerat som jeg røg os. Efter et moderat svampetrip, der fjernede det angsten fra den ene dag til den anden. Jeg var ikke bange mere og ikke paranoid.

Nu når jeg tænker over det så jeg rigtig deprimeret i 1 1/2 år pga. for jævnlige MDMA trip. Jeg mener at et svampetrip fjernede det.

Junior medlem

Doctorjohn skrev:
Det lyder som en fornuftig tilgang du har til psykedelika. Og ja psilocybin har i mange undersøgelser vist sig at virke mod depression og angst endda vedvarende. Mange sælger grokits til sindsyge priser, du kan i stedet købe glas der er klar til inokulering på ebay og selv finde sporer andre steder til billigere penge. Ellers kan du finde nogle guides til at bruge darknet og bitcoin og så kan du hurtigt finde nogle svampe til fornuftige priser sendt til din dør. Hold os gerne opdateret hvis du får tid.
Held og lykke med dit projekt. - Doctorjohn

Hej John. Jeg ville undersøge mulighederne for darknet og bitcoins. Er det en ''sikker'' måde at handle på?
Og skal nok huske at opdatere fremskridt om det har hjulpet og den slags. :)

MrPlanter skrev:
Hej LazyDazy

Jeg bliver nysgerrig i at høre mere om din angst. Jeg har selv haft gode resultater med fjerne angsten med svampe.

Engang da jeg røg hash på et dagligt basis, der var jeg blevet paranoid. Jeg var blevet bange for mørke(imod min logik) og jeg følte at nogen fulgte efter mig, på vej hjem fra min kammerat som jeg røg os. Efter et moderat svampetrip, der fjernede det angsten fra den ene dag til den anden. Jeg var ikke bange mere og ikke paranoid.

Nu når jeg tænker over det så jeg rigtig deprimeret i 1 1/2 år pga. for jævnlige MDMA trip. Jeg mener at et svampetrip fjernede det.

Hej MrPlanter
Har social angst til en vis grad. Jeg kan fx sagtens tage i byen på diskoteker, danse osv og møde nye mennesker uden at det trigger angsten. Har jeg ikke kunne for nogle år tilbage, men er dog kommet dertil hvor jeg kan den slags. Blev nødt til at stoppe mit studie på lærerseminariet, eftersom det var meget angst provokerende. Min puls var meget høj i flere timer om dagen fra mandag til fredag indtil jeg kunne lade batteriet op i weekenden. Det var meget nedslidende og jeg måtte så stoppe. I andre sociale sammenhænge kan jeg også få angst, hvor jeg nærmest går ind i hovedet på folk omkring mig og analysere mig selv ud fra deres perspektiv, og det ender tit med negative tanker omkring mig selv. Det medfører den her hjertebanken som er meget ubehagelig. Lidt ligesom sommerfugle fornemmelsen inden man skal op til eksamen.
Fedt at høre at din angst blev nedsat efter brug af svampe, håber det vil have samme virkning på mig selv. :)

Medlem
Brugeravatar

@Doctorjohn

Du skriver at mange sælger growkit til sindsyge priser. Der er growkits til omkring de 300 kr pr kit. Man kan forvente en 700 gr (70gr) tørret på sådan et.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Du skal dog vide, at det er forbundet med en risiko. Psykedeliske stoffer kan sikkert sagtens være gavnlige for din sygdom, men de kan altså også have den modsatte effekt. Hvis jeg led af angst, ville jeg i hvert fald læse virkelig godt op på stoffet og forberede mit trip grundigt. F.eks. tror jeg det er gavnligt, at have en god ven med dig som er æddru og kan tale dig til ro. Hvis nu et angstanfald bliver trigget af svampene. Helst en der selv har prøvet at trippe, det gør altså en verden til forskel. Man kan ikke rigtig leve sig ind i den psykedeliske verden, før man har prøvet den. Derfor er det også svært for en der ikke har prøvet det, at guide dig igennem et badtrip.

Personligt vil jeg altid udenfor, når jeg tripper svampe (f.eks. var jeg ude i det snestorms lignende vejr der var for et par uger siden i København). Derfor tænker jeg, at det kan være en god idé, i forhold til din sociale angst. At trippe et sted ude på bøhlandet, hvor der er mindre risiko for at støde ind i mennesker.

Det kan selvfølgelig også være at svampene vil trigge en aha-oplevelse i dig, hvis du møder nye mennesker. Det er bare sådan nogle ting, der er vigtige for dig at overveje.

Hvor skal jeg trippe henne? Hvem skal jeg være sammen med? Skal jeg have forberedt nogle aktiviteter?

Læs en helveds masse triprapporter, så du har en idé om hvad du går ind til.

Junior medlem

LazyDazy skrev:
Hej John. Jeg ville undersøge mulighederne for darknet og bitcoins. Er det en ''sikker'' måde at handle på?
Og skal nok huske at opdatere fremskridt om det har hjulpet og den slags. :)

Ja hvis du læser op omkring hvordan din torbrowsers setting skal være på. Det er også vigtigt at købe fra vendors som gør en kunst ud af deres stealth-metode til at kamuflere brevene på. Nogle pakker bare ind i sølvpapir andre syr det ind i ting eller laver dobbeltsidet papir til at gemme det indeni. Du kan benægte hvis din pakke bliver stoppet og sige at du ikke kender til det og de ikke kan bevise det ud fra dit kontoudtog eftersom du købte med bitcoins. Der er også højrisiko lande såsom at købe kokain fra Sydamerika, andre stoffer fra Holland, Piller fra Indien og nogle gange også England bliver targetet meget. Ellers findes der uendeligt mange forummer og videoer som beskriver hvordan man bedst handler over darknet, bruger PGP-kryptering og håndterer bitcoins. Tager lige en time eller to at få under huden men efterfølgende er det ligesom at handle på Ebay eller Amazon

Junior medlem

Jeg vil også sige du skal være varsom med brugen af svampe. Jeg er overbevist om det kan hjælpe mange, men det kan også gøre det lige modsatte, ligesom det gjorde for mig. Det fik angsten frem i mig, og det blev hængende i længe. Så er enig med Hector at det kræver meget grundigt forarbejde.

Junior medlem

Interesant, er på 22'ende år på antidepressiva, har prøvet det meste, er i øjeblikket, endnu engang, ved at prøve at stoppe. De første gange kom min angst tilbage på 2-3 dagen, nu griber jeg det lidt anderledes an og kan gå 5-7 dage, inden angsten slår kloen i mig igen. Desværre kan jeg kun strække tiden, ved at være hurtigt ude med mine angstdæmpende præparater. Håber på sigt at komme helt af med det antidepressive medicin meeen, så skal det rigtig lange seje træk i gang, når benzodiasepinerne skal udfases og her kunne det være interessant at høre om andres erfaringer med svampe. Det er længe siden jeg har prøvet svampe-35 år næsten. Har til gengæld tit tænkt svampe, de sidste 7-8 år,men dels har jeg haft sværere ved at komme ud og jeg ville ikke ane hvor jeg skulle finde dem. Så input af både den ene og den anden slags vil blive modtaget med stor glæde og interesse :D

Junior medlem

Jeg har endnu ikke forsøgt mig med svampe eller andre psykedeliske midler.
Ryger dog regelmæssigt pot, ikke noget som giver sygt meget stener, men jeg kommer mere i sådan en stemning af at ville suge ny viden til mig og gerne diskuterer det med andre samtidigt. Her i går kom jeg også virkelig i en fase, hvor jeg lagde mærke til mine sanser i en ret høj grad, kunne forstille mig at det svarer til et meget mildt svampe trip, hvis de overhovedet kan sammenlignes. Men jeg har tit følt sådan efter en joint eller to, og det er også i stor grad gået med over til den almindelige hverdag, hvor jeg bare går over tænker over livet, på Gud, og alt muligt andet. Der er kommet flere nuancer i livet.
Jeg vil stadigt gerne prøve svampe, men tror jeg er kommet mere eller mindre ud af min depressive/angst tilstand igennem pot og reflektering efterfølgende.

Sysser skrev:
Interesant, er på 22'ende år på antidepressiva, har prøvet det meste, er i øjeblikket, endnu engang, ved at prøve at stoppe. De første gange kom min angst tilbage på 2-3 dagen, nu griber jeg det lidt anderledes an og kan gå 5-7 dage, inden angsten slår kloen i mig igen. Desværre kan jeg kun strække tiden, ved at være hurtigt ude med mine angstdæmpende præparater. Håber på sigt at komme helt af med det antidepressive medicin meeen, så skal det rigtig lange seje træk i gang, når benzodiasepinerne skal udfases og her kunne det være interessant at høre om andres erfaringer med svampe. Det er længe siden jeg har prøvet svampe-35 år næsten. Har til gengæld tit tænkt svampe, de sidste 7-8 år,men dels har jeg haft sværere ved at komme ud og jeg ville ikke ane hvor jeg skulle finde dem. Så input af både den ene og den anden slags vil blive modtaget med stor glæde og interesse :D

Jeg har for mit eget vedkommende, fundet ud af at det i stor grad afhænger af at finde frem til hvad der udløser angsten i ens liv. Jeg fik det tit psykisk dårligt når jeg var blandt for mange mennesker, hvilket gav en masse input tilbage jeg ikke kunne fordøje på engang.
Men jeg har også gået med en masse fortrængte ønsker og planer for hvad jeg vil. Har altid gerne vil ud at rejse, samt opleve en masse ting. Men havde bare isoleret mig i samme by i over 13 år, uden at gøre noget ved disse ønsker. Og det er der jeg tror angsten træder ind, og påvirker ens sociale liv blandt andet. Her for en måned siden valgte jeg at opsige min lejelighed, hvorefter jeg er flyttet op til Aalborg, som ligesom er startskuddet på at gøre det jeg altid gerne har ville. Jeg blev også nødt til at gå fra min kæreste, som nok var det sværeste. Men jeg gjorde op med mig selv, at det vores forhold begrænsede mig, og at det slet ikke var det jeg ville. Jeg tror alle med angst lever et liv de egenligt ikke ønsker, men er fanget i en slags ond cirkel der gør det svært at komme ud igen. Mit råd vil være, at trække stikket ud, trykke på reset knappen, og så gøre noget helt nyt. Har fået sparet penge op til en rejse til Israel og så tager jeg den derefter. Men min angst for at være sammen med andre er mere eller mindre udryddet. Jeg har dog før følt det sådan, eftersom angsten kan komme i perioder. Men det er et godt tegn at den har været væk i over 1 måned :)

Mvh LazyDazy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]