Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen

Jeg er ganske ny, og har nogle sprøgsmål med hensyn til magic mushrooms. jeg har et growkit på vej hjem fra Holland fordi jeg har læst at det ikke er ulovligt at være i besidlse af svampe spore, så det er mit første forsøg på selv at dyrke dem der hjemme, når det er sagt er jeg begynd at tænke og tænke over nye koncepter som jeg gerne vil prøve at føre ud i livet som omhandler svampe.

Er der nogle der kan fortælle mig om hvordan jeg skal forholde mig og gerne kilde hvis nogle kan fremskaffe dette?

Det jeg ønsker at at lave en komplet side over hvor man kan købe svampe/svampe spore og andet gøjl men er lidt i trivel om det er lovligt at fortælle om hvor andre kan købe deres svampe spore, heat-plate og andet inden for EU's grænser, min tanke er at jeg vil lade bruger bedømme disse butikker lidt i stil med trustpilot bare inden for svampe.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse denne gåde?

Stodder
Brugeravatar

Mr.Psilocybin skrev:
jeg har læst at det ikke er ulovligt at være i besidlse af svampe spore

Det er desværre forkert.
Citat:
208.
Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=137169

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jeg kan umiddelbart ikke se det ulovlige i at sætte en 'review site' op, som er det du har i tankerne, hvis jeg opfatter dit indlæg korrekt. Det har jo ikke noget med decideret salg at gøre. Men hvis nogen har mere styr på juraen end mig, må de gerne chime in.

Stodder
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
"sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin"
@leaf ved du om der rent faktisk er psilocybin/cin i svampenes sporer?

Det er der ikke. Det er en lidt underlig formulering, men jeg går ud fra at det første "/sporer" er en fejl. Det giver i hvert fald mere mening når man fjerner det:
Citat:
Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.

Junior medlem
Brugeravatar

leaf skrev:
Mr.Psilocybin skrev:
jeg har læst at det ikke er ulovligt at være i besidlse af svampe spore

Det er desværre forkert.
Citat:
208.
Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=137169

leaf: ja den del har jeg bemærket men hvad jeg kan læse mig frem til indholder svampe spore netop ikke psilocin og psilocybin men ret mig gerne hvis jeg tager fejl slf, har brug et pr uger på at søge og kunne ikke umilbart finde nået der peget mod at der skulle være det stof i spore, men er nået der kommer i processen når man på begynder at dryke sporene til svampe.

Plejadestjerne skrev:
Jeg kan umiddelbart ikke se det ulovlige i at sætte en 'review site' op, som er det du har i tankerne, hvis jeg opfatter dit indlæg korrekt. Det har jo ikke noget med decideret salg at gøre. Men hvis nogen har mere styr på juraen end mig, må de gerne chime in.

Jeg er helt enig, men der er nået med hvis du har et torrent site så henviser du til ulovligheder og derfor kan dømmes ud fra den del, men efter den EU lov jeg kunne finde, så er svampe jo lovligt i eks. Holland og på den baggrund må du som dansker godt bestille via Holland til Danmark eks. og det er jeg er er i trivel om man vil få problemer ed at lave et review site om de forskellige svampe forhandler i bla. Holland som man henviser til som naturligvis har ders forrenting helt iorden :)

Stodder
Brugeravatar

Mr.Psilocybin skrev:
leaf: ja den del har jeg bemærket men hvad jeg kan læse mig frem til indholder svampe spore netop ikke psilocin og psilocybin men ret mig gerne hvis jeg tager fejl slf, har brug et pr uger på at søge og kunne ikke umilbart finde nået der peget mod at der skulle være det stof i spore, men er nået der kommer i processen når man på begynder at dryke sporene til svampe.

Læs min post nr. 2

Mr.Psilocybin skrev:
så er svampe jo lovligt i eks. Holland og på den baggrund må du som dansker godt bestille via Holland til Danmark eks.

Svampe er ikke lovlige i Holland. Det er kun trøfler (som teknisk set er mycelium og ikke et svampelegeme) og sporer der er lovlige dernede. Og nej du må ikke bestille ting hjem der er ulovlige i Danmark, selvom de er lovlige i andre EU lande.

Junior medlem
Brugeravatar

leaf: Hmmm syndes bare bestemt jeg læste her inde der var en henvisnings til en eu lovgining der netop gjore det ok at bestille fra Holland til Danmark fordi der ikke er officelt lavet en repport over at svampe er skadeligt og fordi at spore ikke indeholder stoffet i svampe faktisk derfor jeg har haft den opfattelse af det er helt okay at bestille fra Holland :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Mr.Psilocybin skrev:
leaf: Hmmm syndes bare bestemt jeg læste her inde der var en henvisnings til en eu lovgining der netop gjore det ok at bestille fra Holland til Danmark fordi der ikke er officelt lavet en repport over at svampe er skadeligt og fordi at spore ikke indeholder stoffet i svampe faktisk derfor jeg har haft den opfattelse af det er helt okay at bestille fra Holland :)

Nope, det er ulovligt. Men det skal selvfølgelig ikke hindre dig i at lave en oversigtsside, hvis det er en idé, du brænder for. Information wants to be free :)

Junior medlem
Brugeravatar

Andrusha skrev:
Mr.Psilocybin skrev:

Nope, det er ulovligt. Men det skal selvfølgelig ikke hindre dig i at lave en oversigtsside, hvis det er en idé, du brænder for. Information wants to be free :)

Mange tak, :) man ska jo blive kloger hele tiden, så blev jeg da så klog ^^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]