Jordforbindelse skrev:
Jeg havde samme problem, fandt ud af at man skal faste inden man indtager giftstoffer, kroppen reagere jo på psylocybin som et stof den ikke vil have i maven, så hvis i spiser en masse mad og drikker vand også spiser svampene oveni så kan kroppen jo vælge at kaste det hele op for at undgå yderligere forgiftning, prøv næste gang og undlade at spise hvertfald 4-5 timer før i tager svampedosis, jeg plejede kun at spise morgenmad også en banan til middag også omkring kl 21-22 så spise svampene, derved undgik jeg opkast og ubehag

[...]
Undgå mad inden i tripper, et rigtigt trip kræver gerne en uges forberedelse, hvor 2 dage inden trippet skal man undgå kød og tunge fødevarer, gerne bare frugt og grønt og vand, hvis man ar hardcore faster man fra om aftenen før sit trip og indtil man indtager svampene, når man så tripper kan man spise lidt hvis sulten er altoverskyggende, men det plejer det aldrig at være for mig, tværtimod så det bodyload og energi svampene giver er nok for mig, også når man ikke tripper kan man lave et kæmpe festmåltid med joints og fejre den gode rejse man har været på.
Jeg citere dig, ikke fordi hvad du skriver er forfærdeligt forkert, men fordi det var min indgangsvinkel til min kommentar, da der er flere misforståelser.
"Giftstof" er et ret vilkårligt ord, egentlig er det nærmere polysaccharider i savmpene, som giver ubehaget i maven. Det er derfor forskellige ekstrakter som the kan hjælpe folk der døjer med ubehaget. I meget ringe grad er det selve stoffet der er skyld i ubehaget.
Det her med faste er et meget almindeligt råd, men også meget individuelt. Jeg har endnu aldrig kastet op af svampe, ligemeget hvor stor eller lille en dosis og hvor vidt jeg har haft fastet eller spist et tungt måltid få timer inden. Det er altså langt fra almengældende og det her med at undgå f.eks. kød er vidst mere rituelt end egentligt en faktor.
Summeret, handler det om at minimere indtaget af svampe væv. Prøv derfor at lave en the og filtrer svampekødet fra. Der er en smule tab i denne proces, men jeg finder selv at oplevelsen bliver mere jævn og come-upet hurtigere bliver overstået (specielt hvis theen forsures lidt med fx citron)
Kan opkast eller ubehag ikke undgås, er den lavpraktiske metode naturligvis at holde maven så tom som muligt. Det er dog ikke så meget en løsning som symptom behandling.