I teorien, ja. 5g svampe burde svare til 5g svampe, uanset om de er tykke eller tynde.
Dog kan man kan godt få svampe der er mere potente end andre, også i samme kage/kit. Det er genetikken der spiller ind der og der kan være hundredvis af forskellige sammensætninger i et 1200ml growkit. Den eneste måde man kan være sikker på at ens svampe har den samme potens hele vejen igennem, er at lave en mono-kultur.
Men det er nu ikke nødvendigt da man sagtens kan få en masse gode potente svampe ud af et multi-spore grow. Jeg kan desværre ikke sige noget om hvorfor I ikke blev ramt af de 7g, det kan være flere faktorer der har gjort det.
Det bedste råd jeg kan give dig, er at lave dit eget grow og give dem masser af kærlighed. Det virker måske som en stor mundfuld i forhold til bare at dunke sit kit og smide det i en pose, men i den sidste ende er det helt klart det værd. På den måde er du selvforsynende og kan være det indtil den dag du ikke gider længere.
Du kan ende med en kage ligesom denne, det var hans første kage og den gav 9 flush: