Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 dec 2018 23:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2012 19:05
Indlæg: 8
Hej folkens.

Jeg er en semi-erfaren bruger af psykedeliske svampe, der er forundret over de doseringer, som generelt anbefales til førstegangsbrugere af spids nøgenhat. Der lader til at være en generel konsensus om, at 1-1,5g tørrede SN er tilstrækkeligt til en start, hvilket i min optik er en ret stor dosis.

Jeg startede selv med en dosis på 0,6 gram, hvilket var intenst nok til at give mig bemærkelsesværdige visuals og en ret intens kropslig fornemmelse.
Da jeg næste gang øgede min dosis til 1,2 gram, resulterede det i, at jeg blev meget konfus, panisk og handlingslammet. Sidenhen har jeg holdt mig til ca. 0,8 for en sjov og overkommelig oplevelse.

Derfor mener jeg i sagens natur, at 1,5 er en alt for høj dosis for nybegyndere.
Hvad synes I? Er det måske bare mig, der er meget følsom over for psilocybin?

Lidt baggrundsinfo:
Jeg er i starten af 20'erne og vejer omkring 70kg
Jeg tripper sjældent på tom mave
Jeg plukker og tørrer selv mine svampe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2018 12:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Hej Jellex900
Ummidelbart vil jeg sige; at du ikke er psilocybin sensitiv.

Du starter med en dose på 0,6 gram, som er en effektiv dose dernæst øger du dosen til det dobbelte 1,2 G. man skal huske på at med psilocybin er en fordobling af dosen i vægt meget mere intennsiv i effekt. Kurven er med andre ord ikke linear, men nærmere ekspotentiel logiritmisk.
Svampene kan være sjove og finurlige i de lavere doser men kan rummer også meget mere når dosen øges.

Jeg er enig i at 1,5 g kan være for høj en begynder dose, specielt hvis set and setting ikke er overholdt. Harm reduction rådet vil være begynder dose 0,6-0,8 g som du også skriver.

tjek evt. dette link for mere information: https://www.shroomery.org/12510/Psilocybe-semilanceata
Schrooms


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2019 16:35 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Jeg vil sige at 1 g cubensis er en passende begynderdosis, men jeg synes også at 1 g SN svarer til omkring 1,5 g cubensis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 14:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Min første gang på svampe var 1,5 gram Cubensis. Det var ikke overvældende(og udelukkende en god oplevelse), så samme uge tog jeg så dosis på 3,5 gram(det har jeg skrevet en triprapport om).

Der var (meget naturligt) en KÆMPE forskel mellem de to doser, men igen var det en positiv oplevelse.

Svampe i de doser er for mig spændende, og brugbart - men ikke skræmmende.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team