Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 sep 2020 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6043 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 299, 300, 301, 302, 303
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at tage fat om stokken, og så forsigtigt trække svampen op med "rod", så knipser jeg lige det nederste af :)

Det er en gammel skrøne at svampeproduktionen skulle tage skade at at hele svampen kommer op, myceliet er nede i jorden.
Det er vigtere at lade de ældste eksemplarer stå og sprede spore, og lade de yngste vokse sig store til den næste plukker ;)

Junior medlem

GimpSuit skrev:
Jeg plejer at tage fat om stokken, og så forsigtigt trække svampen op med "rod", så knipser jeg lige det nederste af :)

Det er en gammel skrøne at svampeproduktionen skulle tage skade at at hele svampen kommer op, myceliet er nede i jorden.
Det er vigtere at lade de ældste eksemplarer stå og sprede spore, og lade de yngste vokse sig store til den næste plukker ;)

Tak for svaret, Jeg lod rimelig mange stå også synes jeg, fordi de var for små :) Undrer mig dog stadig lidt over det med vejret.

Insane psychedelia user!

Kulde er ikke så vigtigt det handler om fugt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6043 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 299, 300, 301, 302, 303

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]