Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 aug 2022 19:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 jan 2022 03:14
Indlæg: 1
Hejsa, jeg skulle spørge for en ven.

Min ven har fået en besked om at personen skulle have forsøgt at importere 80 gr. trøfler indeholdende psilocybin.
Hvad gør han? er der nogen der kender strafferammen. Han har betalt med en bank overførelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2022 22:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Din ven har mulighed for at benægte og håbe på at sagen frafalder. Ofte frafalder sagerne. 80 g svampe er dog en mængde jeg regner med at politiet ser som en lidt større mængde (selvom det er svage svampe). Hvis sagen frafalder er alt godt. Hvis ikke vil din ven kunne bekende inden en evt. retssag og betale den relativt lave bøde for denne overtrædelse af loven. Eller forsøge sig i retten. Retsagen vil dog formentlig falde ud til anklagers fordel når der er en bankoverførsel tilstede.

Jeg kan ikke finde strafferammen på svampe, hvis de gør det op i mængde tørret svampe materiale og sammenligner med samme mængde hvis det f.eks. var cubensis eller SN ville jeg kontakte en advokat. F.eks. kan gadejuristen finde på at tage sådan en principiel sag op. Trøfler er trods alt omkring 5-10 gange så svage som cubensis.

Held og lykke, og kryds fingre for at benægtelse er vejen frem. Din ven skal forsøge at spille så dum som muligt og virkelig undre sig over hvad det overhovedet er der bliver påstået.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team