Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 02:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

undoit skrev:
med at holde dem under kogt vand i 12-16 timer (over 16 timer er der stor chance for at drukne din kage) mener jeg at putte kagen i en beholder med sterilt vand så kagen kan suge væske så det andet flush bliver støre (kagen skal tilbage i sin grobox) http://www.nansnook.com/archives/5.html her kan du læse om nogle forskælige dunkings teknikker

Ok, jeg skal lige vaere sikker paa jeg forstaar det. :)

Efter foerste yield (hvor mange fjernede alle svampene) tager man sin "kage" op fra growboxen og ligger den i dH2O i ca. 6 timer. Derefter ligger man "kagen" tilbage i dens growbox og nye svampe er paa vej, korrekt?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
daffy duck skrev:
Ok, jeg skal lige vaere sikker paa jeg forstaar det. :)

Efter foerste yield (hvor mange fjernede alle svampene) tager man sin "kage" op fra growboxen og ligger den i dH2O i ca. 6 timer. Derefter ligger man "kagen" tilbage i dens growbox og nye svampe er paa vej, korrekt?

Det spørger jeg også om. Men sådan har jeg også forstået det + en lille ting: At der skal være et hul i kagen/growkittet eller sådan noget, så vandet kan rende ud:

LarZfraMarZ skrev:
Hvis man vælger at dykke kittet ned under koldt sterilt vand mellem 6 og 24 timer skal der være huller i bunden på kittet så vandet kan rende af. Mycheliet tåler op til 24 timers neddykning i vand, hvorefter det dør.

Men ja.. jeg trænger vist også en lillesmule mere uddybning... det lyder stadig lidt som en vild omgang for kittet... hvorfor er det lige at det gavner at gøre det? :?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kbh
der skal hverken være hul i kagen eller bøtten med vand kagen skal være helt under vand og det skader ikke kagen den er faktisk stadig ret hård når man tar den op af vandet igen

det det gavner at gøre det er at efter første flush har kagen brugt næsten alt den væske som var i den men der er stadig masser af næring så ved at tilføre ny væske bliver det andet flush altså støre end hvis du ikke havde tilført væske

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@undoit: Dvs at man skal gøre følgende:

1. Høst første gang
2. Smid i steriliseret vand, som er koldt, i 12 timer
3. Tag kagen op og undgå at tage noget vand med
4. Smid kagen tilbage til beholderen
5. Svampene vil vokse op efter en uge til to

Har jeg forstået det rigtigt?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kbh
helt rigtigt

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Undoit har du ikke fået min PM?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Nad>Hvis du har fået prøvet dem, hvordan virker de så, altså hvor kraftige er de, hvor meget skal der til for at få et trip.
Jeg har selv købt en growbox, og dyrker faktisk i samme kasse som dig :D

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at tage billeder af dem endnu men skal nok få det gjort...

Med hensyn til at gro flere gange dryppede jeg bare lidt vand ud over lige efter jeg havde høstet, og så vidt jeg kan se er det klar til at blive høstet igen om en dag eller to. Dog kun med halvt så mange svampe. Hvis ikke færre...

I lørdags fik jeg så også "prøvekørt" dem og må sige jeg er lidt skuffet. Jeg har ingen vægt så jeg har ikke kunne veje dem men spiste vel komkring 10 tørrede svampe, måske 13-15 stykker.

Der skal ingen tvivl være om at de virkede og jeg havde en skidesjov aften med en af mine venner som vi afsluttede med en fed samtale om livet og div ting. Men mexikanske er og bliver min favorit. De minder om det 2-3 oplevelser jeg har haft med hawaii fra staden. De påvirkede mit syn mere end de mexikanske plejer men jeg kom aldrig derud hvor jeg ikke vidste hvad jeg selv lavede. (og det er der jeg personligt gerne vil hen) Så jeg glæder mig da lidt til at høre hvad i andre syntes om dem!!

Konklusionen er at de 100% er pengene og det minimale besvær værd, og jeg kommer til at hygge mig mange gange på dem. Men jeg betaler gerne det dobbelte en gang imellem for at få de mexikanske da altid bringer mig lige derhen hvor jeg vil!!!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Nad: Glæder mig at høre :) Jeg sidder bare og venter på at de sender growkittet afsted til mig.

Mine eneste krav til svampene er, at sætte min hjerne i gang med tanker, og hvis det er muligt, så også vise farver og andre sjove halluer... men alle tre ting er der, kan jeg høre ;)

Mht. det med mexicanske - hvorfor dog betale dobbelt så meget, når du med lidt søgning kan finde et growkit til samme pris, som kan give dig præcist de svampe du gerne vil have? Så får du da en langt større fornøjelse af dem end dem du viser her :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]