Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 03:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hey allesammen

FOAF har spurgt mig om jeg kendte nogen der har erfaring med at dyrke mycelium i flydende medium for derefter at ekstrahere psilocybin + psilocin...
Håber der er nogen af jer, der kan hjælpe ham... Han er nemlig en god ven, og gode venner vil man jo gerne hjælpe :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
jeg har en smule erfaring, hvad er det præcist du vil vide?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er jo som sagt ik mig der vil vide noget, det er min ven...

Men det er vist noget med metoden, han har overvejet at lade en liter mineralvand med en par spsk glucosesirup og så drøne et sporeprint derned i.
Neb hvor lang tid skal han lade det stå inden han kan begynde at ekstrahere? Og skal han filtrere myceliet fra og så bruge det eller skal han bruge hele vandflasken? Og hvor meget kan han ca forvente at få ud af sådan en portion...

Btw har du så brugt methanol, ethanol, methanol/ethanol eller eddikesyreopløsning til at lave ekstraktet med?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du skal bruge sterilt vand med Dextrose opløst i.

Det kan godt betale sig at bruge levende Mycelia istedet for spore da de nogle gange abortere.

Men lån/køb eller andet "psilocybin production" af Adam Gotlieb.

her er det hele beskrevet meget nøje

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Sten Larris skriver følgende recepter på flydende medier:
Citat:
Standardmedium næsten alle svampe vil gro på: A1
Gødningssvampe bl.a. psilocybe cubensis: A1, A3, A4, A5
Svampe fra græsgange med sur jord: A1, A2
Psilocybe cyanescens: A1, A2, A3,

Pr. en liter væske bruges:

A1: 15 g glucose
5 g gærnæringssalt

A2: 15 g glucose
3 g gærnæringssalt
4 g ascorbinsyre

A3: Som A1; som væske bruges afkoget fra ½ kg kartofler eller gulerødder (koges med skræld og uden salt).

A4: 300 g dåse-hundemad

Fast medium:

A5: 15 g glucose
5 g gærnæringssalt
10 g kalk
20 g agar-agar

Jeg fandt engang en opskrift på nettet om hvordan man kunne isolerer psilocybin/psilocin ud fra myceliet(jeg kan ikke finde den igen!).
Men altså, man opdyrker masser af mycelie i flydende medie, derefter sier man det hele fra mediet, hvorefter man hælder methanol over myceliet, lader det trække nogle dage, sier myceliet fra, og damper methanolen af (f.eks. i en ovn, med max. 70 grader). Så skulle man få noget tilbage som var psilocybin/psilocin + nogle andre stoffer. Der er ingen grund til at isolerer stoffet fuldstændigt, da psilocybin indholdet er meget højt i udbyttet. Dette kan man så hælde på kapsler. :D
Myceliet vokser hurtigt i flydende medie, så man kan i løbet af relativ kort tid få store mængder psilocybin. Fordelen er også, at man ikke behøver at vente på at myceliet laver svampe.

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hmm, hvad er gærnæringssalt? Og mht. sporer/mycelie så kan han vel bare starte et lille glas med sukker/vand og vente til der er lidt mycelium deri og så inokulere det i det store glas, så skulle den vel være sikret.

Jeg ved han har snakket om at købe både Gottliebs og Oss/Oerics bøger men han studerer og har kun en luset SU at gøre med...

Og btw så lyder det seriøst klamt at have en liter vand med 300g opløst hundemad stående for til sidste at ekstrahere mycelie derfra, kunne forestille mig det kommer til at lugte RIGTIGT grimt iløbet af meget kort tid!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, den med hundemaden ville jeg vist heller ikke vælge! :shock:

Gærnæringssalt er noget du kan få i en forretning hvor de forhandler vinartikler (altså remedier til hjemmelavet vin). :roll: plejede at have det i de fleste butikker, ind til for nogle år siden. Så indskrænkede de det pludseligt til kun at blive forhandlet i nogle få butikker, fordi der åbenbart ikke var nok af os hjemme-vinproducenter! (snøft! :cry: ). Men hvis du bor i københavn og omegn, kan jeg fortælle dig, at den :roll: som ligger i Vangede, på Vangedebygade i gentofte helt precist, er den eneste vin-artikkel-forhandler i hele storkøbenhavn.

Hvad angår glucose, så køber du bare druesukker.

Hilsen Fanny

Ps: Jeg har lige set at du bor i Århus, så der er jo lidt langt til Vangede! Men du finder sikkert en forhandler i Århus også!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hehe, ja Kbh er nok lige langt nok væk for mig... Men mon ik det er til at finde et andet sted!

Ellers har der vist været snak om at han ville prøve at lave et rug eller kartoffelafkog, det skulle jo være ganske godt...

Men tak for tips! Tror han bliver glad for dem... :D :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]