Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 16:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Halløj folkens. Nu må jeg lige hører jeres mening efter jeg har læst flere steder at svampe ikke er for sjov men mere en "spirtuel" oplevelse.
Hvad er jeres egen personlige grund til at trippe på svampe? :)

:cheers:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Svampe er ikke noget party-stof det er en livsoplevelse - ikke noget for børn.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Kunne bare ikke dy mig

det er for børn.

Grunden engang til at tage svampe for mig var bare at have det sjovt,
men jeg blev klogere, jeg havde det skam sjovt men fik et lille rap over nallerne
nu respektere jeg svampe meget, så meget at jeg
ved der skal gå en smugle tid før jeg prøver det igen.
3 gang var bestemt ikke lykkens gang for mig :D

Næste gang jeg skal tage svampe skal det være med et formål
men jeg ved indu ikke hvad for et, en af mine venner sagde svampe
var gode til at kæmpe indre demoner med, men den tror jeg vist
ikke lige passer, måske for meget erfarende brugere, men jeg
tror personligt jeg ville gå psykisk ned hvis et trip skulle omhandle
ens livs nederlag og problemer, damn

Medlem
Brugeravatar

Fed flaming i en anden mands post!! Thumbs up.

Ja, jeg mener der bør være et formål med det. Men man kan vel også bare udforske, og have det sjovt?
Prøve nogle sjove ting mens man er på svampe.
Jeg synes det er alt for nice at chill i sin seng, og nyde CEV's på svampe, og bare se hvor de fører en hen.
Men igen, er det også fedt at have en mening med det, hvis man kan holde fat i den røde tråd.

Junior medlem

Jeg mener ikke man kan finde en "spirituel sandhed" på svampe, LSD og andet psykedelia. Det er jo fuldstændig latterligt, fra min side af. Siden mennesker næppe kan vide hvad der er sandt, hvorfor skulle så et eller andet tilfældigt menneske under en kraftig rus af meskalin kunne finde en endegyldig sandhed? Nej, nogen gange tror jeg ikke man skal tage det helt alvorligt, som folk går rundt og siger. Jeg er bare typen, der holder af at udforske i livet og bare springe ud i det.. Svampe? Hvorfor ikke? Af en eller anden uvist grund, har jeg altid været fascineret af psykedeliske stoffer og deres virkninger siden jeg var barn, nok mest pga. de visuals, som folk fablede om. Og siden det længe har været min interesse, ville jeg tage chancen når det endelig kom, og inden jeg var parat til, fik jeg læst meget op på stoffet.
Ind til videre har jeg ikke haft, eller har en "livsfilosofisk grund" til at ta' svampe. Jeg prøvede den første gang, udelukkende fordi jeg ville se hvad det var. Bare for at prøve det, siger man. Anden gang var med venner, så det var mest for sjov. Tredje gang virkede det ikke.. Og jeg kan heller ikke huske hvorfor jeg tog dem, men jeg var også meget skæv på det tidspunkt.. Sidste gang var noget helt særligt, siden det var et solotrip. Jeg planlægger endnu et solotrip, men det bliver nok mere seriøst. :)

Junior medlem
Brugeravatar

jeg står og er igang med at finde fags til dosis og tilberedning(tørre, rå osv.). Jeg har tænkt længe over om jeg ville prøve, og har længe undret mig over hvordån verden ser ud gennem et par "psycedelisker briller" :) vil så gerne se hvordan det hele lyder og ser ud på svampe eller anden psy-drug. Håber jeg kan få nogetvejledning,tips og råd her inde :)
Første trip :) Helst svampe (SN). Sætter pris på alt info :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jamen du er kommet til det rette sted! Her er tons af info - endda skrevet på dansk - du skal blot søge efter det.

Et godt sted at starte er:
Den Psykedeliske Oplevelse: Brugbare førstegangsråd
Psykedelika-begynder

Herefter kan du søge mere specifikt på det stof du ønsker mere viden om. I dit tilfælde er det psilocybin, som er en af de mest markante alkaloider i Spids Nøgenhat og en del andre psychedeliske svampe.

Så burde du efterhånden være gearet til at kunne beslutte om et sådan trip kunne være noget for dig :)

Junior medlem
Brugeravatar

jo mange tak :) det har det været i lang tid :) Man kan på en måde sige at jeg er fasineret af at det har den virkning det har og med hvordan lyd, farver og tid ændres(noget jeg har læst). :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er meget fascineret over den plads psykedeliske stoffer skaber i hjernen til virkelig at tænke tingene igennem. Det kræver dog en del erfaren og seriøsitet omkring emnet hvis man rent faktisk vil bruge disse tanker til noget efter trippet. Det er meget svært, synes jeg, at bruge hvad man får foræret, hvilket også er en af grundene til at det kræver man er lidt oppe i årene før man giver sig i kast med rusmidler i denne kaliber. Jeg har efter 17 svampetrip stadig ikke medbragt noget virkelig stort efter et trip, udover gode minder med sjov og ballade. Men der er jo heldigvis massere af tid endnu til at udforske de psykedeliske effekter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg er helt enig i Arthur Spooner's indlæg.

Inden jeg prøvede det, havde jeg den idé om at jeg skulle trippe for at have det sjovt og opleve noget nyt, og det kom jeg da også til. Nu er mine grunde nogle helt andre, nemlig at åbne op for mit sind så at sige. Starte ud med at få den psykedeliske effekt og også at få lidt at tænke over.

Det har så også taget mig et års tid med meget læsning om stoffet (og andre psy drugs) for aat finde ud af hvad jeg kan forvente at opleve, ikke fordi man nødvendigvis oplever det samme som andre.

Og som det tit er sagt, og det kan ikke siges nok. Man skal være 100% klar mentalt til at dykke længere ind i sin ubevidsthed og være forberedt på hvad der kan komme, da svampe og andre psykoaktive stoffer ikke er legetøj (ikke i mine øjne).

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor kan man ikke være på svampe for sjov?
når jeg har været på svampe har det da været for sjov?
hvis man ikke ville have det sjovt hvorfor så gøre det? (ja det er en livsoplevelse men) det skal da være sjovt? ellers er der da ingen mening med det.

Dedikeret medlem

Citat:
det skal da være sjovt? ellers er der da ingen mening med det.

Selvfølgelig kan en oplevelse godt være meningsfuld og lærerig, uden at være sjov. Faktisk er der mange der mener, at det oftest er de svære trips der kommer mest godt ud af.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
^^ Den må jeg også slutte mig til.

Det er uden tvivl mine mest ubehagelige trips jeg har kunne bruge til mest. Synes man kan sammenligne det lidt med terapi, det er først når du tør se det ubehagelige i øjnene at du kan komme over det. psychedeliske stoffer er også utroligt effektive til at hive det som ligger i krogende og gemmer sig frem. Ikke altid sjovt men giver ofte en god indsigt. Dog skal du ikke regne med at du under trippet kan løse noget som helst. For mig er det først kommet bagefter.

Dog vil jeg mene at det ville være lyv at sige man ikke kan have det sjovt på f.eks. svampe, har da uden tvivl haft det latterligt morsomt!

Junior medlem
Brugeravatar

great stuff :) nu må jeg så se om jeg overhovedet kan finde nogle(SN), til at starte med :)
Er solo trip noget man så skal vente med til efter et par gange ?? :)

Admin
Brugeravatar

Jeg må erklære mig enig med Bolck. Synes langt henad vejen det er helt okay at bruge psykedeliske stoffer for sjov. Man kan så sige, at det alligevel er noget man skal respektere meget. Hvis man ikke bruger dem med stor omtanke, kan man sgu komme galt afsted. Jeg synes ikke nødvendigvis, man skal søge en eller anden vild spirituel oplevelse. Man skal bare være forberedt på, at den godt kan komme lige pludselig. Det er lidt hagen ved at feste på psykedeliske stoffer (og flere andre stoffer). Man skal være beredt på at skulle igennem et langt og svært trip. Men det kan man ofte undgå ved at forberede sig ordentligt og tænke sig lidt om inden man tager trippet.

@Darkpsytra: Jeg synes du burde vente med solotrip, til du har haft et par trips i forvejen. Det kommer selvf an på, hvem man er. Men jeg synes selv solotrips tit er mere alvorlige og tænksomme end trips sammen med andre. Man kan virkelig komme dybt ind i sig selv. Det kan godt være voldsomt, hvis man ikke lige har nogen at holde i hånden så at sige :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Citat:
Jeg må erklære mig enig med Bolck. Synes langt henad vejen det er helt okay at bruge psykedeliske stoffer for sjov.
Det tror jeg også at langt de fleste vil erklære sig enige i - jeg reagerede bare på Bolcks udtalelse om, at det "skal være for sjov, for ellers er der da ingen mening med det".

Junior medlem
Brugeravatar

thx Imp :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@DarkPsyTra: Hvis du vælger forumet "Psilocybin Svampe" så ligger følgende tråd på den første side og hedder så oplysende: Solotrip?

Til de andre har jeg at tilføje, at hvad jeg har hørt fra andre brugere af svampe og hvad jeg har læst herinde så er trippet sjovt før eller senere inden det tager af. Er denne skefuld sjov, blandet med en knivspids seriøsitet, ikke nok? :) Det vil jeg i hvert fald mene :P

Men vores ord er ikke lov, vi er alle forskellige og vi har forskellig smag ;)

Uanset hvad, så er svampe et spøjst psykedelika :)

Junior medlem
Brugeravatar

Svampe er sjove, men det sjove ligger i erkendelsen af du opdager verden anderledes. Det er i sig selv (for mit vedkommende) en spirituel oplevelse. Jeg har mange trips i rygsækken, solo og sammen med andre. Når man tripper selv kan man oftest finde tanker der ikke umiddelbart virker sjove, men dybe, interessante og inspirerende. Svømme hen i underbevidshedens fantastiske verden og mærke at man er i nuet. Det er sjov for mig. Jeg kender folk som har set Jesus i deres svampe trip, og folk der har snakket med Gud . Personligt finder jeg naturen meget spirituel og spændende når jeg tripper, og har flere gange konkluderet at den (naturen) er for kompleks til bare sådan at have opstået ved et stor brag/big bang.

Sagt med andre ord. Jeg tror svampene bidrager til en øget forståelse af dig og dine omgivelser......... Og jeg takker Gud for dem.... Og for weed :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig og er helt vild med hvad du lige skrev, fyrmesteren. Har det på nøjagtig samme måde, men du formåede at forklare det ret godt, hvilket jeg ikke kan :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]