Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg er en 15-årig dreng.
Jeg har her det sidste halve år spekuleret over, om jeg skal trippe på svampe.
Jeg mener selv, at jeg har en stærk psyke. Jeg er bare bange for, om jeg alligevel kan få nogle af de dårlige, psykiske skavanker, og om det vil påvirke mig negativt senere i livet.
Derfor beder jeg jer om at give mig nogle argumenter for, hvorfor det kunne være en god ide, og hvorfor det kunne være en dårlig ide. Helst alders-relaterede.
Tak på forhånd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg vil mene, at det er en dårlig ide at trippe svampe i så ung en alder. Psilocybin/psilocin er bestemt ikke et stof, man skal tage let på. Din hjerne er langt fra færdigudviklet, og du står lige midt i de allermest kaotiske år af dit liv. Jeg vil råde dig til at vente i hvert fald 3-4 år endnu. Selvom det kan virke som lang tid lige nu, tror jeg ikke du vil fortryde det, når den tid kommer.

Junior medlem

Okay, tak for det hurtige svar.
Ville en lav dosis gøre en betydelig forbedring i forhold til de psykiske skader, som du nævner?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Du vil nok bare komme til at få er mærkelig tankegang, hvor du finder underlige forklaringer på alting eller ser meningen med noget ellers meningsløst. Kan du ikke bearbejde de data du får ind, er det en meget dum idé.

Bestemmer du dig nu alligevel, så se det som en rutschebane og husk oplevelsen som en.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Husk på at svampe ligeså vel kan blive en rigtig ubehagelig oplevelse som en rigtig positiv oplevelse. Du kan være nok så moden af din alder, men det er altså svært at håndtere et bad trip i din alder. Svampe kan være bevidsthedsudvidende hvis man bruger dem rigtigt. Men din bevidsthed er overhovedet ikke færdigudviklet og derfor bliver det svært at få noget godt ud af sådan et trip. Som de andre siger burde du nok lade være.

Hvis du ikke gider lytte til det råd, vil du gøre dig selv en kæmpe tjeneste ved at læse en hulens masse om HR (Harm Reduction, Skadesreduktion), Set & Settings og selve stoffet psylocybin. Det er nemmere at stå imod et badtrip hvis du ved at du ikke kan dø af at tage svampe. Læs også nogle triprapporter her: viewforum.php?f=54

Så kan du få en lille forsmag på om det er noget du vil kunne håndtere. Der er stor forskel på at se dæmoner og uhyggelige ting i film også i et svampetrip.

Siden du overvejer svampe har du vel allerede prøvet hash? Selvom jeg heller ikke vil anbefale hash til 15 årige så synes jeg det er mere ansvarligt at lege med i den alder end svampe. Den paranoia hash kan give er efter hvad jeg har læst mig til, langt mindre voldsom.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, tak for det hurtige svar.
Ville en lav dosis gøre en betydelig forbedring i forhold til de psykiske skader, som du nævner?

Ja, selvfølgelig. Svampe giver som sådan ikke psykiske skader af sig selv, men som Brød siger: Hvis man ikke kan acceptere og bearbejde sin oplevelse, kan det gå meget galt.
Der vil efter min mening ikke være nogen pointe i at tage en lav dosis. Det giver i bedste fald en god griner og er ellers rimelig uinteressant og et spild af svampe. Hvis du gerne vil opleve at være påvirket så drik nogle øl. Gem stofferne (og særligt de psykedeliske) til du er ældre, mere moden og har fundet ud af, hvem du selv er. Der sker tusind ting i din hjerne i lige præcis disse år, hvor du forsøger at finde din plads i verden. Som jeg sagde før, er teenageårene de mest tumultariske i dit liv. Du har bestemt ikke brug for at få vendt din verden på hovedet endnu.

Husk nu: Du er kun 15. Du har hele livet foran dig til at trippe, og svampene går ikke nogen steder :) De skal nok være der, når du er klar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg er bare bange for, om jeg alligevel kan få nogle af de dårlige, psykiske skavanker, og om det vil påvirke mig negativt senere i livet.

Hvis du ikke føler dig klar til et svampetrip, skal du bestemt ikke gøre det. Jeg var selv 19 år da jeg første gang prøvede psykedeliske stoffer, og jeg var slet ikke i tvivl at det var en god idé jeg ventede til "den tid". Gør dig selv en tjeneste og vent. Scor nogle damer, drik dig stiv og lad hvertfald de psykedeliske stoffer vente til du er mindst 18 år. Du har hele livet foran dig, du har masser af tid til at tage et svampetrip, hvis du føler for det :)

God dag :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vent. Se om ikke du kan. Find på noget andet indtil.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Hvis du er i tvivl så lad være, man skal føle sig klar for man kaster sig ud i et trip.

Junior medlem

Mange tak for alle rådene!
Ja, jeg har prøvet alkohol, hash, skunk og lign. Men føler ikke rigtigt, at jeg opnår noget specielt ved det, som jeg derimod tror, at jeg ville gøre med svampe. Håber på at få en større indsigt og få en god oplevelse. Der er mange, herinde på psychedelia, der fortæller, at deres svampetrip har været en af deres bedste oplevelser i deres liv, og at de er blevet en bedre person af trippet, hvilket frister mig meget.
Jeg føler mig klar, men hvis det virkelig kan påvirke min identitet så meget, som i fortæller mig, er jeg ikke 100% på, at det er det værd :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil helt klart mene, at det er det værd... Bare ikke endnu! :) Jeg synes, du skal bruge nogle år på at finde ud af, hvem du egentlig er. Det er ting, som godt kan være svære at forholde sig til i den alder. Man tror man har styr på det hele (og nogle har også), men i virkeligheden har man faktisk ikke. Sådan kan jeg selv huske mine teenageår var. Jeg er glad for, at jeg først for alvor prøvede svampe, da jeg var tæt på de 20. Jeg havde dog en enkelt oplevelse, da jeg var yngre, men den kunne jeg vitterligt ikke bruge til ret meget.
Hvis du har tænkt dig at føre det ud i livet en dag, så sørg for at læse så meget du kan. Viden er virkelig uvurderlig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En større indsigt kan altså også opnås ved filosofi og viden!
Jeg synes du skal gennemføre hvad en dreng på din alder nu skal gennemføre først.
STX/HTX, læs nogle gode bøger og udvikl dig lidt socialt. Bol nogle damer etc.
Du har hele livet til at trippe i, og jeg gjorde det selv da jeg var 15 med svampe - vil ikke sige jeg fortyder det, men det var fanme heller ikke en fed oplevelse. Så ventede jeg til jeg blev 20½, og det har bare 100% været ventetiden værd. :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Håber på at få en større indsigt og få en god oplevelse.
Det er lige netop denne større indsigt du sandsynligvis ikke kan håndtere. Det er derfor jeg siger at du skal se det som en rutschebane, som man går fra og tænker: "det var fedt". Hvis indsigt er formålet, vil jeg på det kraftigste fraråde dig at bevæge dig ud i syre.

Junior medlem

Det er oplevelsen, der klart er det vigtigste.
Men det kan sgu godt være, at jeg bare skal bolle nogle damer, holde mig til hash og alkohol og vente lidt med svampene, som i siger.
Ved bare ikke, om jeg har tålmodighed til det.. :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo jo mayn, selvfølgelig har du det. Udvikl dig som person, få lavet nogle ting, stå på skateboard og bliv god til det etc.
Det alle de unge gør nu til dage, vær med på det. Du har jo som sagt hele livet foran dig, og det kan altså VIRKELIG anbefales at vente - trippsne bliver både sjovere, mere kontrolleret og dybere af det - ventetiden værd!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Junior medlem

Tjaaa, prøver. Tak for rådet :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjek din PM.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Svampene vil altid være der, også når du er 20 eller 25.
jeg lavede en fejl og trippe da jeg var 17, og fik et badtrip, som har givet mig den største respekt, som jeg stadig har. jeg fucker IKKE med svampe, eller stoffer i det hele taget.

Jeg mente selv jeg var 100% klar, havde læst og læst, men alligevel gik det helt galt.
Set i bakspejlet var det også utrolig dårlig gennemtænkt.

Medlem

Dont!!

Jeg tog svampe for et par år siden, og det kostede mig en tur på den lukkede, svampetrippet/psykosen fortsatte i en periode over 3 måneder, men er dog blevet markant bedre med tiden. Jeg hallucinere dog stadig den dag i dag KONSTANT, selv med lukkede øjne.
Så med mindre har lyst til en periode med døgnbehandling efterfulgt af ugentlige samtaler med psykiater og piller hver dag, så ville jeg holde mig langt væk fra det.

-Siger naturligvis ikke at det behøver at ske for dig, men hvis jeg var dig ville jeg vente til jeg MINDST var 18, hvis ikke du har toldmodighed til at vente, bør du sætte dig rigtigt godt ind i hvad det er, hvor du gør det og hvem du tager det sammen med. Derudover så find en tripsetter du stoler på, der selv har oplevet rusen.
Det kan være enormt skræmmende, og folk har hoppet ud foran toge, hoppet ud fra 5. sal, og gjort enormt mange dumme ting mens de har været på det.
Det er ikke ligesom et amfetamin eller hash trip man selv har kontrol over, tag det kun sammen med folk du føler dig tryg ved.

Held og lykke. :)

Junior medlem

Det er præcis, det du har oplevet, jeg frygter Ano.
Hvor gammel var du?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]