Hej Psych'ere
Har fulgt med på forummet on/off i længere tid, men dette må blive mit første indlæg. Det bliver måske lidt af en newbie tråd, men håber stadig I kan hjælpe mig med at kaste lidt lys over sagen.
I går havde jeg besluttet mig for at tage mit første "egentlige" trip. Det vil sige, jeg har prøvet en del forskellige stoffer efterhånden, men fortrinsvist MDMA, og det ikke mere end 5-6 gange i alt. Coke, amfetamin og lignende siger mig ikke en skid. Jeg har altid været fascineret af den psykedeliske rejse, men vidste også, at jeg ville vente til mit "ego" og min hjerne var helt klar til det. Og det føler jeg er nu.

Men til sagen: valget er altså faldet på svampe. Nærmere bestemt hjemmedyrkede P.Cubensis (cambodian). Egentlig var planen at jeg først skulle tage dem med et par venner i starten af det nye år, men jeg besluttede altså at tage en lille smagsprøve i går, for at teste styrken på mit strain samt min krops reaktion på stoffet. Og "reaktion" er måske så meget sagt. Jovist, jeg fik en rar, lettere euforisk fornemmelse i kroppen efter ca. 10 minutter, men ellers bestod trippet mest af en lidt nagende angst følelse og til tider lettere paranoia. Samtidig virkede alting bare en smule mærkeligt, men efter ca 3 timer var jeg helt mig selv igen.
Spørgsmålet er så bare, hvad kan det skyldes? Er det bare så simpelt, at jeg har taget en for lille dosis? (jeg bryggede the på 1,5 gram tørrede svampe, som jeg drak temmelig hurtigt) Hvis det er tilfældet, hvor meget vil I så råde mig til at tage næste gang, for at få en ordentlig effekt? Og burde jeg indtage dem på en anden måde? Er ikke ude efter det dybe, egonedbrydende trip, men et rigtig godt førstegangstrip, hvor man har det rart og trygt, samtidig med at man får et ordentligt indblik i svampenes verden.
Jeg har nok en rimelig høj tolerance normalt. Kan tit håndtere lidt mere end mine kammerater, både mht euforiserende stoffer og alkohol.
Jeg har styr på alt det med set, setting og psykologien bag, men del gladeligt alle jeres tanker med mig. Er som sagt rimelig uerfaren inden for netop hallucinogener, så tager meget gerne imod visdom fra erfarne brugere.

Undskyld, det blev sgu en rimelig lang smøre for et rimeligt simpelt spørgsmål! Men hvad fanden, det er jo også mit første indlæg... Så go'daw!

-deadman