Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psych'ere

Har fulgt med på forummet on/off i længere tid, men dette må blive mit første indlæg. Det bliver måske lidt af en newbie tråd, men håber stadig I kan hjælpe mig med at kaste lidt lys over sagen.

I går havde jeg besluttet mig for at tage mit første "egentlige" trip. Det vil sige, jeg har prøvet en del forskellige stoffer efterhånden, men fortrinsvist MDMA, og det ikke mere end 5-6 gange i alt. Coke, amfetamin og lignende siger mig ikke en skid. Jeg har altid været fascineret af den psykedeliske rejse, men vidste også, at jeg ville vente til mit "ego" og min hjerne var helt klar til det. Og det føler jeg er nu. :)

Men til sagen: valget er altså faldet på svampe. Nærmere bestemt hjemmedyrkede P.Cubensis (cambodian). Egentlig var planen at jeg først skulle tage dem med et par venner i starten af det nye år, men jeg besluttede altså at tage en lille smagsprøve i går, for at teste styrken på mit strain samt min krops reaktion på stoffet. Og "reaktion" er måske så meget sagt. Jovist, jeg fik en rar, lettere euforisk fornemmelse i kroppen efter ca. 10 minutter, men ellers bestod trippet mest af en lidt nagende angst følelse og til tider lettere paranoia. Samtidig virkede alting bare en smule mærkeligt, men efter ca 3 timer var jeg helt mig selv igen.

Spørgsmålet er så bare, hvad kan det skyldes? Er det bare så simpelt, at jeg har taget en for lille dosis? (jeg bryggede the på 1,5 gram tørrede svampe, som jeg drak temmelig hurtigt) Hvis det er tilfældet, hvor meget vil I så råde mig til at tage næste gang, for at få en ordentlig effekt? Og burde jeg indtage dem på en anden måde? Er ikke ude efter det dybe, egonedbrydende trip, men et rigtig godt førstegangstrip, hvor man har det rart og trygt, samtidig med at man får et ordentligt indblik i svampenes verden.

Jeg har nok en rimelig høj tolerance normalt. Kan tit håndtere lidt mere end mine kammerater, både mht euforiserende stoffer og alkohol.

Jeg har styr på alt det med set, setting og psykologien bag, men del gladeligt alle jeres tanker med mig. Er som sagt rimelig uerfaren inden for netop hallucinogener, så tager meget gerne imod visdom fra erfarne brugere. :)

Undskyld, det blev sgu en rimelig lang smøre for et rimeligt simpelt spørgsmål! Men hvad fanden, det er jo også mit første indlæg... Så go'daw! :)

-deadman

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor lang tid stod vandet og trak inden du puttede svampene i? Hvor lang tid trak det med svampene i? Var du alene da du trippede. Hvor gammel er du?

Bare lige for at få en fornemmelse af situationen. :)
Og velkommen til ;) Du er kommet til det rigtige sted

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
go'daw!

Ja du tog nok for lidt... Prøv med 2,0 g næste gang... Hvis du nu stadig ikke er helt tilfreds med effekten efter 1 time - halvanden, så prøv med 1 g mere oveni. Svampe skal man ligesom "bryde igennem" på, ellers får man bare den der nagende angst-agtige fornemmelse i maven som ingen steder fører... Det er lidt ligesom at hoppe på hovedet i svømmehallen, man skal ramme ordentligt, ellers bliver det ikke godt ;)

Held og lykke med det...

Junior medlem

Hvor lang tid stod vandet og trak inden du puttede svampene i? Hvor lang tid trak det med svampene i? Var du alene da du trippede. Hvor gammel er du?

Bare lige for at få en fornemmelse af situationen. :)
Og velkommen til ;) Du er kommet til det rigtige sted

Vandet stod ca. 5 minutter inden jeg puttede svampe (samt mint the + lidt ingefær) i, hvorefter det hele stod og trak sammen i 20 minutter med omrøring. Jeg glemte at skrive i første indlæg, at jeg IKKE indtog svamperesterne, men siede dem fra til sidst. Det er fra en opskrift på shroomery, som skulle være mest skånsom mod maven, selvom man mister lidt psilocybin på den måde. Kan det måske være der, kæden er hoppet af? Nogle erfaringer med det? Måske burde jeg bare spise dem rå, og så tage den eventuelle kvalme og opkast med i oplevelsen. :D

Jeg var alene dag jeg trippede, hvilket jeg egentlig har det fint med, og jeg er 24. :)

go'daw!

Ja du tog nok for lidt... Prøv med 2,0 g næste gang... Hvis du nu stadig ikke er helt tilfreds med effekten efter 1 time - halvanden, så prøv med 1 g mere oveni. Svampe skal man ligesom "bryde igennem" på, ellers får man bare den der nagende angst-agtige fornemmelse i maven som ingen steder fører... Det er lidt ligesom at hoppe på hovedet i svømmehallen, man skal ramme ordentligt, ellers bliver det ikke godt ;)

Held og lykke med det...

Ok, tak for rådet Snoezel! Beroligende at høre, at det er en normal reaktion, hvis man ikke har fået tilstrækkeligt. Tænkte også nok, at den skulle lidt højere op, da jeg mener at have læst - som du siger - at der er en slags "gennembrudsdosis", som selvfølgelig er meget individuel. Det gode ved det er - og derfor kalder jeg det kun en delvis fiasko - at jeg ikke tog for meget, og nu kan begynde at stige op ad, til jeg rammer den rigtige dose! :) Og det er jo meget fedt HR-wise.

Og mange tak for velkomsten begge to!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Når man ikke spiser resterne går der en del til spilde, hvor meget, ved jeg ikke præcis, da det kun er fornemmelser jeg bygger det på. For at undgå at der går for meget til spilde, kan du enten spise svampen, eller sørge for at hakke/blende den i mange, meget små stykker. Dette giver et større overfladeareal som gør at vandet får lettere ved at trække psilocybinen ud. Jeg fået nogle relativt kraftige trips på denne her måde, også uden at spise svamperesterne - men pas på, det er yderst effektivt ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der er også forskel på sorter og hvordan de er blevet opbevarede.

Ang. Sorter synes jeg at nogen typer af cubensis virker mere psychdeliske, mens andre giver mere bodyhigh. Sidste nævnte som virker mindre psychdelisk, skal man efter min overbevisningen ha en en større dosis af (Det siger jo lidt sig selv) hvis man vil trippe, men samtidigt kan trippet også blive en mindre behageligt, fordi de går mere i kroppen, ens mave bliver underlig osv.

Så prøv, hvis muligt at få fat i en bedre mere psychedelisk sort

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er også forskel på sorter og hvordan de er blevet opbevarede.

Ang. Sorter synes jeg at nogen typer af cubensis virker mere psychdeliske, mens andre giver mere bodyhigh. Sidste nævnte som virker mindre psychdelisk, skal man efter min overbevisningen ha en en større dosis af (Det siger jo lidt sig selv) hvis man vil trippe, men samtidigt kan trippet også blive en mindre behageligt, fordi de går mere i kroppen, ens mave bliver underlig osv.

Så prøv, hvis muligt at få fat i en bedre mere psychedelisk sort

Kan du være lidt mere specifik med hensyn til hvilker sorter, som du mener er mere eller mindre psykedeliske.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg kan godt finde ud af det, men jeg kan ikke huske de specifikke navne på de sorter lige pt.. Det er noget dem jeg kender som dyrker ved, og da det efterhånden er lang tid siden, række mine hukommelse desværre ikke så langt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Helt i orden, det var bare af ren nysgerrighed.

Junior medlem

Helt sikkert Snoezel!! Tror sgu også bare jeg spiser dem næste gang, det er trods alt bare svampe, og så går der intet til spilde. Og så prøver jeg 2,0g, nu hvor jeg ved at jeg sandsynligvis godt kan klare en noget større dose.

Lyder spændende Snufkin, kan du finde ud af hvilke sorter det tæller? Som sagt ved jeg bare at det er P.Cubensis Cambodian, og som jeg har forstået, bliver de ofte slået sammen under een, når man taler effekt... Men vil som sagt meget gerne høre, hvis du mener, det kan differentieres yderligere! :)

-

Dedikeret medlem

Helt sikkert Snoezel!! Tror sgu også bare jeg spiser dem næste gang, det er trods alt bare svampe, og så går der intet til spilde. Og så prøver jeg 2,0g, nu hvor jeg ved at jeg sandsynligvis godt kan klare en noget større dose.

Lyder spændende Snufkin, kan du finde ud af hvilke sorter det tæller? Som sagt ved jeg bare at det er P.Cubensis Cambodian, og som jeg har forstået, bliver de ofte slået sammen under een, når man taler effekt... Men vil som sagt meget gerne høre, hvis du mener, det kan differentieres yderligere! :)

-

Hm mon ikke du skal nøjes med samme mængde igen du ved jo ikke hvor meget virkning du får ved at spise dem?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Jeg har også dyrket cambodian, og mine var fint psychedeliske med flotte visuals og alt der hører dertil :)

Jeg tog også 1.5 gram første gang, spiste dem tørrede. Fin startdosis til mig, ikke super intenst, men stadig overvældende og spændende. Super trip.

Junior medlem

-

Hm mon ikke du skal nøjes med samme mængde igen du ved jo ikke hvor meget virkning du får ved at spise dem?

Tjo, du har sikkert ret! Er nok bare lidt bange for ikke at få tilstrækkeligt, efter det første utilfredsstillende trip. :) Men er self farligt at tænke sådan, så jeg må hellere skrue den ned på en 1,7 ca oralt.

Lyder godt Nilalph, så fejler sorten da i hvert fald ingenting! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg vil vove påstanden, at der ikke er nogen kvalitativ forskel på trippet om du spiser den ene eller den anden strain. Cubensis virker som Cubensis, selvom der kan være forskel på hvor meget psilocybin de indeholder. Jeg har spist en del forskellige og trips kan variere enormt, uanset strain, eller mængde for den sags skyld.

Jeg har selv oplevet trips som det du beskriver, men kun på høje doser. Enkelte gange har højdosis trips udviklet sig virkelig mystisk, meget som det du beskriver. Det er hver gang startet som "alm" høj dosis trips, men kort tid inde i trippet er virkeligheden ligesom vendt tilbage, blot er jeg fanget i vanvittig knugende angst og paranoia. Alt forekommer fuldstændig meningsløst og tomt og alle visuals og eufori er fuldstændig forsvundet. Efter nogle timer vender jeg som regel meget pludseligt "tilbage" og verden er sig selv igen og angsten i timerne før virker lidt pinlig. Det er for mig sket på doser omkring 7-12 gram tørrede, og jeg vil, efter en del svampe trips påstå, at den slags sker. Der er ingen garanti med psykedeliske stoffer som svampe, man kan aldrig forudsige sit trip og bør som udgangspunkt være forberedt på det værste.

Junior medlem

Tak for svar Bull Lee!

bare for at varme tråden op igen: NU skal jeg love for at de virker!!! 1,7g........ det er ikke for meget vel??

red: jeg er ret meget på svampe nu - nogle gode råd? råd?????? måske lukke computeren!

Senest rettet af deadman 18 dec 2012 23:13, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
1,7g er en ganske fin dosis :) Nyd det!

Junior medlem

Tak Philip, måske bare lige det jeg skulle høre! Sorry hvis det er meget newbie dette...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak Philip, måske bare lige det jeg skulle høre! Sorry hvis det er meget newbie dette...

Man skal jo starte et sted. Jeg har selv haft et ganske glimerende trip på 1,7g cubensis engang. Men fokuser på trippet i stedet for computeren :) Man kan hurtigt kanalisere opmærksomheden væk fra trippet, hvis man sidder foran en skærm. Hav en god rejse!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
ja, god ide at slukke computeren... eller gå væk fra den :)

god tur ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Havde du en god tur, deadman? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]