BaskerSvampen skrev:
Desværre, ingen sn. Kig evt. på de billeder af svampe der er blevet bekræftet som SN til at sammenligne med. Hold øje med de forskellige tegn og ikke bare det generelle udseende

Op på hesten igen, du skal nok finde de rigtige

Diamond: Når hatten er knas tør og stokken kan knække, så er de der

Jeg har lagt mærke til at de ikke bliver 100% tørre så de knækker, selv efter 14 dages tørretid.
Men hvis du smider dem mellem 2 aviser i ca. 5 dage, gerne med mulighed for god lufttilførsel så skulle det være nok.
Selv bruger jeg en usb ventilator fra 10 krones butikken og fungerer ganske udmærket. Så er de tørre efter et par dage. Brug et stykke plastik til at lægge dem på hvis du bruger en blæser. Et godt tip jeg fik af en erfarren ven.
Den du holder mellem fingrene ser ret fin ud efterhånden. Hvor længe har den tørret? 2-3 dage?
Mht. søndag, så kommer det meget an på vind og vejr, samt hvor stort et mycelie netværk der er på dit spot, hvor mange der plukker og hvor ofte. Hvis du ikke finder særligt mange på søndag, så lad dit spot hvile 1-2 uger. Husk at holde øje med temperaturene i det pågældende område. Hvis der i næste uge kommer 4 dage med frost i træk, så vær opmærksom. Enten dør de, ellers skulle der komme flere inden for et par uger.
Og du er da ved at have godt styr på dem. Og fint du smed den svamp ud. Som du siger, better safe than sorry.
Held og lykke fremover. Og skulle der være noget, så holder jeg dagligt øje med svampetrådene. Lidt for meget måske, men det er såååå spændende