Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 22:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Det tror jeg at jeg kan svare på.
Da jeg trippede på SN første gang og skulle afsted fra mit trip-starter sted, så jeg SN overalt hvor der lå blade, de var bare lige så store som tennisbolde. Jeg tror dog ikke det er det bedste at gøre mens du leder efter svampe, for din evne til at holde fokus på det samme hele tiden bliver meget svær.
Jeg har ikke hørt om at folk har gjort det og tvivler stærkt på, at det er en god idé. Især ikke hvis man ikke kender til svampetrips.

Selv har jeg overvejet at spise svampene mens jeg var ude og lede, men kommer nok ikke til det.
Mht. antal så er det svært at sige da de står på markerne i alle mulige størrelser. Derfor er det igen godt med en vægt så man har en idé om hvor meget man fylder i halsen.

Det med haven lyder som en god idé, bare find et sted de aldrig kigger. Hvis de skal begraves, så pak dem ekstra godt ind og grav dem ned langs husmuren, hvis det er muligt, da jorden nok ikke vil fryse helt til.
Som sagt så har jeg ingen erfarring med udendørs opbevarring, men er ret sikker på det kan lade sig gøre.

Hvis der er mere så tager vi den i Spørgsmål og svar. :)

Junior medlem

Er dette SN ???

http://img841.imageshack.us/content_rou ... ia=mupload

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kunne det meget godt ligne med den lille spids på toppen af hatten.

Junior medlem

Her kommer lige 2 billeder mere - Er det SN ?

http://img28.imageshack.us/gal.php?g=svampebob011.jpg

Medlem

Den helt ude til højre er en SN. det er svært at se på de sidste tre.

Medlem

Dagens fangst, på 40 minutter.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Er meget i tvivl om den sidste? nogen der har et bud på om det er en Sn?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg tror den er god nok :wink:

snim skrev:
Her kommer lige 2 billeder mere - Er det SN ?

http://img28.imageshack.us/gal.php?g=svampebob011.jpg

jeg er ikke sikker på nogen af de der er sn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede
De 2 til højre ville jeg æde :D de 2 andre til venstre ser ikke så gode ud.
Billede
Den ser også ret god ud, men farven på hatten samt stokken er ikke helt rigtig. Desuden er spidsen mere vorte/bumse formet end den er spids. Hvordan ser lammelerne ud?

Diamond: Flot fundet :D den du er i tvivl om er vist en snyder. Du kan se hvordan stokken ligesom er lidt transparent og skinner lidt i modsætning til stokken på SN som er mere markant i den hvide farve og så er de ikke transparente i det. Men ellers ser den nu meget god ud. Hvordan ser lammelerne ud? hvis de er magen til de andre så er det 99,9% sikkert det er SN.

Junior medlem

Kunne de her være SN?

http://img266.imageshack.us/gal.php?g=rimg0376.jpg

Medlem

Jeg var ude på mit spot igen, denne gang i en times tid, fandt kun små 10 stk. tager derud igen søndag, så er der vel forhåbentligt groet nogle flere ud?
Visual Mind: Men den som var lidt usikker, ligner slet ikke de andre nu efter den er blevet tør. Lamellerne er mørke. men jeg smider den bare ud, for at være på din sikre side. :)

Her er et billede af hvad jeg formåede at finde på en times tid, for anden gang på samme dag:
Billede
De første der er ved at blive godt tøre, hvordan kan se om de er tøre nok?
Billede
Billede
Og til sidst et billede af dem alle sammen:
Billede
Billede

Go' ryger alle sammen. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BaskerSvampen skrev:

Desværre, ingen sn. Kig evt. på de billeder af svampe der er blevet bekræftet som SN til at sammenligne med. Hold øje med de forskellige tegn og ikke bare det generelle udseende :D Op på hesten igen, du skal nok finde de rigtige ;)

Diamond: Når hatten er knas tør og stokken kan knække, så er de der ;)
Jeg har lagt mærke til at de ikke bliver 100% tørre så de knækker, selv efter 14 dages tørretid.
Men hvis du smider dem mellem 2 aviser i ca. 5 dage, gerne med mulighed for god lufttilførsel så skulle det være nok.
Selv bruger jeg en usb ventilator fra 10 krones butikken og fungerer ganske udmærket. Så er de tørre efter et par dage. Brug et stykke plastik til at lægge dem på hvis du bruger en blæser. Et godt tip jeg fik af en erfarren ven.

Den du holder mellem fingrene ser ret fin ud efterhånden. Hvor længe har den tørret? 2-3 dage?

Mht. søndag, så kommer det meget an på vind og vejr, samt hvor stort et mycelie netværk der er på dit spot, hvor mange der plukker og hvor ofte. Hvis du ikke finder særligt mange på søndag, så lad dit spot hvile 1-2 uger. Husk at holde øje med temperaturene i det pågældende område. Hvis der i næste uge kommer 4 dage med frost i træk, så vær opmærksom. Enten dør de, ellers skulle der komme flere inden for et par uger.

Og du er da ved at have godt styr på dem. Og fint du smed den svamp ud. Som du siger, better safe than sorry.

Held og lykke fremover. Og skulle der være noget, så holder jeg dagligt øje med svampetrådene. Lidt for meget måske, men det er såååå spændende :D

Medlem

Okay super duper.
Men jeg har lige lagt et lag avis udover dem, så nu ligger de imellem 2 lav avis-sider.
Men den på billedet blev lagt til tøre igår. Har ikke mulighed for bedre ventilation, jo så må jeg åbne vinduet hen af dagen, så der kommer lidt gennemtræk, det må hjælpe lidt på det.
- Men ja du har fuldstændigt ret, mht til vejret etc.
Ha' det godt :)

Junior medlem

Visual Mind skrev:
BaskerSvampen skrev:

Desværre, ingen sn. Kig evt. på de billeder af svampe der er blevet bekræftet som SN til at sammenligne med. Hold øje med de forskellige tegn og ikke bare det generelle udseende :D Op på hesten igen, du skal nok finde de rigtige ;)

Jeg leder og jeg leder, men jeg finder ikke rigtigt noget. Jeg giver selvfølgelig ikke op, men jeg ville få styrket min selvtillid en hel del, hvis jeg fandt bare ét pragteksemplar! :)

Jeg leder selv i Dyrehaven. Har du nogle gode tips og tricks? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indlæg flyttet til Svampe Jagt anno 2010 aug-dec pga. post-fejl.

Mvh. Visual

Senest rettet af Den Rolige 15 okt 2010 13:10, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BaskerSvampen: Jeg har besvaret dit spørgsmål nederst på side 59 i følgende tråd: Spørgsmål til svampefund - post her!

Så er det mere topic og nemmere at finde ;)

Junior medlem

Visual Mind skrev:
Dette er et svar til BaskerSvampen i tråden Spørgsmål til svampefund - post her!
Det er placeret her da det ville være mere "on topic" herinde :)

Der er tilsynladende mange der leder i dyrehaven. Nok pga dens tilgængelighed for alle og de flotte omgivelser.

Prøv at smut ud på landet og find en god komark i stedet for. Og hold øje med græstuerne. Det er nemlig lige op og ned af hvor dyrene skider, så der æder de ikke = højere græs = bedre ly og levevilkår. Kig evt. også hvor der er kløver eller græs plantager, hvor det er ca. lige så højst som en øldåse, og så ellers ned på alle 4 og kigge. Hvis du på afstand ser 1 eller flere, så hold øje med stykket i mellem dig og dem og så ned og kravle. :)

Tak for svaret! :)

Junior medlem

Hey

Finder så mange svampe på nettet og tør simplelthen ikke vove mig ud i noget som helst uden at de er tjekket først.
Her er en masse svampe som vokser på min græsmark. Er der nogle af disse som er SN?
[hsimg]http://img704.imageshack.us/img704/2208/svampe.jpg[/hsimg]

Synes ikke helt de ligner mange af de bekræftede her, og kan se at der er nogle snydere, som jeg bestemt ikke har lyst til at prøve ;O))

Håber jeres skarpe øjne kan spotte en for mig, så jeg kan se en live ;O))

Medlem

Brimi, jeg ser desværre igen Sn'er. nr 7 LIGNER en smule. men jeg er 99 % sikker på det ikke er.
Du må ud og lede igen. :)

Junior medlem

Hehe - ja, jeg må ned på fire igen. Synes ellers der var et fedt udvalg, men synes godt nok også at det gik lidt for let med at finde dem ;O)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nope, kan sku ikke få øje på nogen der. Læg dem evt på noget papir når du tager et billede. Så kan man lidt bedre se om de har en spids ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]