Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 334 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flotte svampe tykke svampe Smurf, hvilken strain er det? Prøv at se om du ikke kan få dig et spore aftryk eller to så du har dem hvis den dag du bestemmer dig for at dyrke helt fra bunden. Det vil være en skam ikke at have generene fra de skønheder!
Man plejer at sige at det bedste tidspunkt at høste er lige før sløret brækker. Det kan være svært at se, det bedste eksempel jeg har ser er dette biled, vil lige nævne at dette billede er tyv stjålen fra nettet!
Billede
Jeg plejer at tage mine når de er som i min post, et par indlæg oppe. Grunden til at plukke på dette tidspunkt er både at de ikke bliver stærkere per gram og for ikke at få spore over det hele.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Mange tak. De hedder psilocybe cubensis cambodian :) I hvert fald hvad der stod i ordren :)

Jeg tror jeg er nogenlunde med nu. Tricket er bare de er vokset hamrende forskelligt op. Lige nu er de fleste gode, nogen er blevet sorte på toppen af hatten og lidt flere har stadig ikke foldet hatten ud.

Men jeg kan godt æde svampen selvom hatten ikk er foldet ud?

Mht sporer så købte jeg nogle sporer da jeg var i Holland. Det var meningen mig og en ven skulle dyrke fra sporer af, men som rookies fandt vi det meget indviklet. Så vi prøver de her growkits først og så tager vi den derfra :)

Mange tak for alle svar - på trods af en glimrende søgefunktion er det fantastisk lækkert folk gider svare på de samme spørgsmål om og om igen så skæve noobs også kan være med :)

Smurf

Høster i øvrigt nu. Smider lige et billede op når jeg har lagt dem på avispapir.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis du ser på "bindegal"s pragt eksemplar, så kan du se på den øverste svampe, at den er begyndt at folde sig bag over. Helst inden det stadie, skal du have høstet.
Gå mere efter dem som er forneden og stadig har den runde svampehat, men stadig har smit slørret.

Edit: der kan ikke ske noget ved at høste nu, andet end dit yield bliver mindre :wink:

Thanks ! Bindegals billede er faktisk en pisse god illustration. Det ligner der er svampe i alle stadier :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

http://billedeupload.dk/images/08WRN.jpg

http://billedeupload.dk/images/eB9XG.jpg

Så er de høstet - Vil meget gerne have kommentarer på dem :) Den der ligger på en lighter til højre i billedet, er den dårlig? Den er sort på 1/5 af hatten or so.

Hvor meget af stilken kan jeg tage af? Lige nu sidder der stadig rester fra kittet fast i bunden af dem. Kan jeg bare gå amok med en lille kniv?
Det sidste billede her er af overskydende materiale fra høst - det skal vel bare i skralderen eller hvad?

http://billedeupload.dk/images/SMYVU.jpg

Poserne mine kits står i (de poser der fulgte med) er ikke i nærheden af at være ligeså våde og fugtige som mange af billederne illustrerer tidligere i tråden her. Skal jeg fyre mere op for varmen eller noget?

På forhånd tak - Smurf

P.s - Hvis vi holder PSY møde på Roskilde i år så gir jeg en svamp ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det sorte er bare spore, det kan du snildt spise. En enkel hat kan affyre 40 millioner spore per time når de først går i gang. Det er endnu en god grund til at plukke dem inden de kommer for godt i gang, ellers har du spore over det hele og for mange spore på myceliet kan godt hæmme kagens lyst til at lave et nyt flush.
Der er ellers nogle flotte sunde svampe du har på billederne, plukket lige op det optimale tidspunkt for potens! Har du prøvet at skære en stængel over tværs for at se hvor blå den bliver i løbet at de næste timer? De svampe hvor der er noget vermiculite (tror jeg det er) kan du bare skylle under den kolde hane og få så meget af som muligt, resten kan du skære, børste, skrubbe af
Og for at gentage mig selv så se om du ikke kan lave dig et par sporaftryk, om ikke andet så for at lære det. Men det er vist noget med du stadig har et par kits du skal i gemmen, så du kan nå at blive sporeprint mester med alle de svampe du kan øve dig på :wink:

Nu vi/jeg snakker spore så kan jeg ikke lade være med at henvise til denne video der viser en svampe virkeligt affyre spore:

Og så denne, der er knapt så dramatisk ind til man tænker på hvor små spore er.
http://www.youtube.com/watch?v=cymRslzI ... D90B8F1837

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Den første video havde jeg set :) Men jeg har et sporeprint i forvejen, fra amsterdam. Men vil nok forsøge mig ud i at lave et på det sidste kit.

Tusind tak for hjælpen so far !

Smurf

Junior medlem
Brugeravatar

SÅ blev det min tur til at vise min svamp ; )

Strain: Golden Teacher Grow Kit/ 2. Flush igang. Ved sq ikke helt hvad de gror på, men det virker.

Første flush er høstet, og det gav ca. 20g tørret. De blev nok høstet lidt tidligt, men mon ikke det fungerer alligevel.

Dag 2. 4-5 små pins er på vej allerede.
Billede
Dag 3. Morgen
Billede
Dag 3. Aften
Billede
Dag 4.
Billede
Dag 5.
Billede
Dag 6.
Billede
Dag 7.
Billede
Dag 7. Høst.
Billede

Senest rettet af WasteX 21 apr 2013 08:13, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Dit sidste billede ser vildt fedt ud! Der er næsten noget 3 D over det :) Flotte svampe btw - har du også problemer med at få dem til at gro jævnt over hele kittet?

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det ser ret syret ud ; ) Det første flush kom sådan rimeligt jævnt fordelt, men det her er meget pletvist, det kan måske være at de basser her var undervejs allerede da jeg dunkede, fordi de begyndte at komme frem allerede dagen efter.
Der var også en hel del flere i første flush.

De ser ufattelig lækre ud ; )

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Dette er resultatet af et 2. flush på alm growkit. Er ret vild med den her tvillingesvamp - og ideen om den skal deles med et skønt væsen en solrig sommerdag :)

http://www.billedeupload.dk/images/vih43.jpg

http://www.billedeupload.dk/images/uOfla.jpg

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Lær i det mindste at tage sporeprint korrekt, send dem så ind til en fri nonprofit sporebank. Man kan også gemme sporeprintet selv, hvis man senere vil lære at dyrke svampe. Et svampe grow kit kan en blind abe jo gro.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er med på holdet med folk burde tage sporeaftryk selv fra deres kits og ikke andet for øvelsen skyld og jeg siger det så ofte at folk der begyndt at springe den del af mine skriblerier fordi jeg gentager mig selv. Jeg ved godt det lyder underligt at folk kan have problemer med at dyrke deres kits, men det er jo tydeligt fra alle de spørgsmål vi får om dem at folk ikke finder det så nemt. Og jeg nægter at falde for dem med "ungdommen nu tildags..." Jeg har en jævnaldrende ven der købte en "San Pedro" Trichocereus ting og en Peyote. Han smed Peyoten ud efter et par år fordi den ikke voksede så meget som SP'en :roll:
Men som KK siger, tag nogle sporeprints/sporeaftryk, ikke kun for jeres egen skyld men også for at få spred psilocybin svampe så meget som muligt og gøre verden et bedre sted.

Medlem
Brugeravatar

Sjovt, Golden Teachers er ret populære! Jeg vil også vise mine.

Billede

Det er ca. 2 uger siden jeg dunkede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lækkere store krabater! Og jeg kan se der en masse nye på vej, det bliver er god høst. Pas på med ikke at skade de små nye når du plukker de første i morgen eller overmorgen. Lækker -lækker!
Jeg ved godt vi gamle lyder som en risset plade/CD der er gået i hank. Men prøv at få lavet nogle sporaftryk/sporeprints, der er mange forskellige teks der ude på nettet og vel også her på Py., ellers spørg her i forumet. Du er også velkommen til PM'e mig hvis der er noget i er i tvivl om, med dine spore. Det ser ud til du har fundet ud af hvordan kits fungere, så det er måske på tide at tage næste skridt og starte fra begyndelsen. Der er mere spændene og langt billigere, og du har tydeligvis evnerne for det :wink:
Men som sagt, super smukke svamp. Dem kan de godt være stolt af :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg skal lave mig et hold kager inden sommerferien, så har i ikke en stensikker guide i at tage sporeprint? Sidst fik jeg kun en bunke trichoderma ud af det. Jeg har kun glovebox at arbejde i.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal lave mig et hold kager inden sommerferien, så har i ikke en stensikker guide i at tage sporeprint? Sidst fik jeg kun en bunke trichoderma ud af det. Jeg har kun glovebox at arbejde i.

Jeg fandt denne side hvis du vil prøve at gemme et print http://mushplanet.com/cultivation_manual/making-spore-print.html Det eneste jeg ville gøre anderledes er at jeg ville bruge sølvpapir, direkte fra rullen, er det sterilt ellers kan du tørrer det af med husholdnings sprit på køkkenrulle inde i kassen hvis du er nervøs for forurening. Lad printet stå uden hat på men glas over så du er sikker på det er tørt. Jeg har dug brugt næsten samme tek uden glowbox uden cotam Og så ville jeg folde sammen det inden jeg kom det i en pose.
F.... jeg er sku for skæv til at skrive mere, har fået penge er blæst
Jeg forbeholder mig retten i rette dette indlæg i morgen,nu forsvinder bogstaverne også!!! :shock:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tak. Jeg brugte også sølvpapir sidst. Det er det mest fustrerende ved at lave svampene helt fra bunden hver gang. Der er dælme meget potentielt spildt arbejde med at lave kager og trykkoge dem, gøre rent og gøre klar, inokulere glassene og så bare se lortet mugne.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Lækkere store krabater! Og jeg kan se der en masse nye på vej, det bliver er god høst. Pas på med ikke at skade de små nye når du plukker de første i morgen eller overmorgen. Lækker -lækker!
Jeg ved godt vi gamle lyder som en risset plade/CD der er gået i hank. Men prøv at få lavet nogle sporaftryk/sporeprints, der er mange forskellige teks der ude på nettet og vel også her på Py., ellers spørg her i forumet. Du er også velkommen til PM'e mig hvis der er noget i er i tvivl om, med dine spore. Det ser ud til du har fundet ud af hvordan kits fungere, så det er måske på tide at tage næste skridt og starte fra begyndelsen. Der er mere spændene og langt billigere, og du har tydeligvis evnerne for det :wink:
Men som sagt, super smukke svamp. Dem kan de godt være stolt af :D

Mange tak for responsen og de pæne ord! Det er mit 3. growkit og klart det bedste - jeg har erfaret at 25 grader celsius virker som den mest optimale temperatur for vækst og så ellers masser af vandforstøvning. Mit næste grow bliver helt sikkert fra bunden! Sporeprints lyder som en spændende idé, det vil jeg lige sætte mig lidt ind i og give mig i kast med! Så skal jeg nok smide billeder op af resultatet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja, synes da du skal gå igang med at gøre det fra bunden! Får næsten lyst til at uploade lidt af dem der skal høstes idag - tror jeg sku jeg gør!

Billede

Bom! De her kager var der lidt mere gang i, end dem jeg fik lavet sidst.
Jeg har pt 6 kager til at stå, hvor jeg har brugt sporer kanyle jeg selv har lavet, er lidt spændt hvad der sker med dem, det så ret sjovt ud i starten, men det ser faktisk rimelig normalt ud nu? dog spreder det sig lidt sjovt.

Medlem
Brugeravatar

Har netop sat seks kager over. De står pt. og hygger sig i skabet i et køkken med store vinduer, så det vil forhåbentligt give lidt ekstra drivhuseffekt de kan hygge sig på. *vente vente*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 334 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]