Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Det er jeg fuldt indforstået med. Håber på en fredelig løsning, hvis dagen skulle vise sig, at de finder dem.

Har gjort det, du anbefalede, og jeg er dig evigt taknemmelig. Temperaturen i kassen med kits'ene ligger nu på 25,5, og jeg kan både gøre den højere og lavere nu, hvilket jeg dog ikke ser nogen grund til. Det var lige præcis et sådan tip, jeg har ledt efter! Er ikke så praktisk anlagt, så var aldrig selv kommet på det. Tak!

Medlem

Er blevet en anelse nervøs mht. mine growkits.

Som sagt før, så var de begge beskadiget ved ankomst. Reparerede dem med husholdningsfilm og tape, så godt jeg kunne, men de holdt ikke 100% tæt. Mediet har uden tvivl optaget vand, og der er da også godt med fugt i poserne, men er nu stadig i tvivl, hvor vidt dunkningen har været tilstrækkelig (+12 timer for begge kasser).

Det er nu 3 uger siden, at den første box blev dunket, og der er småt med mycelie. Mit tidligere varmeproblem kan sikkert have forsinket væksten, men kunne godt bruge lidt ekspertviden.

Er som sagt lidt nervøs, da jeg også 'mistede' mit sidste growkit. Hvad der gik galt der, er jeg stadig ikke helt sikker på, men det gør mig ikke mere tryg at tænke på..

Dedikeret medlem

Username skrev:
Det er nu 3 uger siden, at den første box blev dunket, og der er småt med mycelie.
Hvad er det for en slags growkit du har? Jeg regnede med, at det var et af den gængse type, som kommer koloniseret med mycelium.

Medlem

Det er det også. Fandt lige et tilfældigt billede af et, som er 100% magen til:

Billede

Myceliet er faktisk også i midten af boxen, men så vidt jeg husker fra tidligere erfaringer, breder det sig så ikke op til overfladen for herefter at begynde at pinne?

EDIT:

Kom lige til at se, at der faktisk har ligget ca. ½dl vand i bunden af begge poser, hvilket da nok har hævet fugtigheden en del. Det er helt sikkert overskydende vand fra selve growkitsene, der som sagt ikke er helt tætte.

Utroligt at de forskellige postvæsener bare SKAL smadre mine pakke gang på gang..

Medlem

Begge kits pinnede med et par "tørre" svampe, som ikke så helt sunde ud. Akkurat som sidst, hvor jeg havde et kit, der ikke kom ordentlig fra start. Efterhånden er jeg begyndt at tvivle på, at jeg gør noget forkert. Har trodsalt haft 4 kits, der gik godt, og herefter (4 yderligere kits) er det gået skævt.

Sidst fik jeg at vide fra leverandøren, at grunden til det dårlige udbytte var, at myceliet ikke blev 'aktiveret' ved første dunk, og at jeg ikke fik dunket i tide anden gang, så mediet blev kontamineret.

For at dette ikke sker igen, har jeg i dag sat begge kits i gang med dunk nr. 2. Som tidligere nævnt er begge kasser ødelagte i plastikken, så en ordentlig dunkning er problematisk. Denne gang har jeg smidt begge, med vand i og låg på, i hver sin 8L frysepose fyldt med vand og tømt for luft. På denne måde er jeg sikker på, at de får lov at optage den mængde vækse de kan, på 12 timer. Umiddelbart kan jeg ikke se nogle problemer i dette, men må hellere høre jer erfarne svampe connoisseurer: Er dette er dårlig idé?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Der kan være virkelig mange grunde til at de ikke pinner ordentligt, luftfugtighed og temperatur er nok de største.
Har du ændret noget fra den måde du startede med at gro på?
Dugger det på indersiden af posen som myceliet er i?

Medlem

LarmerFyr skrev:
Der kan være virkelig mange grunde til at de ikke pinner ordentligt, luftfugtighed og temperatur er nok de største.
Har du ændret noget fra den måde du startede med at gro på?
Dugger det på indersiden af posen som myceliet er i?

Har skiftet placering, men det er kun til det bedre - vil jeg tro. Det gamle sted var alt for koldt på denne tid, så har rykket dem ind i et skab, hvilket folk jo kun har gode erfaringer med. Temp ligger stabilt på 23,5gc nu, dog gjorde den jo ikke det i starten.

Nu prøver jeg som sagt at dunke igen, og ser hvordan det kommer til at gå.

De dugger på indersiden, ja.

Medlem

Der er kommet godt gang i det ene kit. De ser rigtig frodige og flotte ud ind til videre.

De er også startet i det andet kit, men de ser meget tørre og kedelige ud, og gror meget langsomt. Bliver forhåbentligt bedre v. 2./3. dunk.

Medlem

Har nu høstet det 1. reelle flush, og damn hvor ser det godt ud. Desuden er der kommet gang i den anden growbox, som jeg egentlig havde givet lidt op på.

Dejligt når det lykkedes efter så lang tid med fiaskoer!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]