Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

De var ikke lækre at få ned.. Spiste det der svarede til nok 1 stor paddehat, men ingen effekt hverken positiv eller negativ..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
nå, jamen så må vi se om du udvikler nyresvigt om et par dage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
AnotherGanjaFarmer skrev:
De var ikke lækre at få ned.. Spiste det der svarede til nok 1 stor paddehat, men ingen effekt hverken positiv eller negativ..

Lever du stadig? Stadig ingen effekt?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
For fanden, hvor er det hjernedødt at kaste sig ud i sådan noget, uden at tjekke op på det 100%!

Jeg håber der ikke sker noget, men vis for fanden da lidt respekt for din krop! Nyresvigt er nok ikke den mindst smertefulde måde at forlade denne jord på.

Held og lykke, og vær nu opmærksom på signaler fra din krop.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
Halugenlampe skrev:
alexander,
en håndfuld siger du? min første indskydelse er at du er fuld af lort. så dum kan man ikke være.

Word!

Junior medlem

Hmm ja, var nok dumt bare at æde dem, men er rimelig sikker på det er Rød Fluesvamp, jeg lod nogle små hatte stå tilbage der var helt kugle formet, knald rød og med små hvide dots.. Det lød i mine ører som et fint signalement, og jeg spiste en i rå form for en uges tid siden bare med trælse resultater, så ville forsøge mig med tørrede, men fuckede det vist op..

Men skal nok skrive hvis jeg går hen og dør af nyresvigt en af de følgende dage.. :D :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå
Jeg har også set de der svampe, som AnotherGanjaFarmer har høstet. Jeg syntes også de så meget røde-fluesvampede ud, men hvis en rød-fluesvamp er kugle formet, så er det nok ikke.
Men den er god nok, de der hatte får også hvide pletter.

Junior medlem

De er ikke kugleformet, kun når de er små, jo større de bliver jo mere vandret bliver hatten :)

Junior medlem
Brugeravatar

"hatten kan spænde fra lidt dybere rød end postkasserød til næsten orange, og skælden fra hatten kan være fåtallige eller mangle helt. Disse to ting kan skyldes, at kraftige regneskyld har vasket farven/skældende væk, eller skællene kan være fjernet af berøring.

Ringen kan være meget lille eller mangle, det sker især hos ældre eksemplarer
."

Ovenstående kommer fra -> http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrive ... rtsID=2066 , denne artikel, som jeg vælger at tro mere på, end folk som har givet råd fra sig. Så jeg vil da ikke sige din nyrer er i fare, men det er jo altid godt at tjekke om der er chance for det, hvis du tog alt for store mængder ;)

Og apropos rød fluesvamp, så har jeg sgu lige fundet ud af jeg bor i et paradis. Tæt på en granskov, og har allerede fundet en del uden de hvide skæl. Men tog dog kun én lille kugleformet hat med skæl, med hjem. :)

EDIT: Farven

Junior medlem

Hehe nej, jeg lever hvert fald i bedste velgående, så kan dårligt forstille mig der skulle være en giftig padde, med samme udseende som resten af de 5-6 fluesvampe jeg fandt, men ja, man kan sgu ikke være for, forsigtig..

Hellere undvære et trip og så leve til dagen efter hvor man så kan købe lidt røg istedet :D :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
imo burde du læse MEGET mere end du bare kaster dig ud i det, lyder lidt som om du bare læste at man ka bive "høj" på dem, lyder ikke helt som om du har styr på alle karakteristikkerne ved rød fluesvamp. Hvis jeg var dig ville jeg passe MEGET mere på og læse meget mere inden de bør indtages.

jeg har læst rigtig meget om dem her på det sidste, os fordi jeg tænke jeg bare ville kaste mig ud i det, men med større eftertanke (efter dårlige oplevelser med at eksperimentere med ting jeg ikke anede hvad var) så ville jeg vente, det bedre at være helt sikker og så have set og settings på plads inden, så slipper du os for en hæftig tur på hospitalet, ELLER en kiste ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Der er ikke nogen hatte der ligner en rød fluesvamp, overhovedet. Den er meget karakteristisk, og MEGET svær at tage fejl af. Hvis man endelig skulle tage fejl, så var det, hvis det var en grøn flue svamp, men det er først når de er langt henne de begynder at blive brunlig/røde.

I kan altid kende det på stokken (er det ikke det, det hedder?), hvor der er en ekstra nærmest. Og så selvfølgelig den røde farve. Men farven kan godt blive skyllet af.
Jeg fandt forleden et pragteksemplar, hvor hatten cirka var 13-15cm i øjemål. Den var ganske vist ikke så rød mere, nærmere orange, men flot var den :) Plukkede den selvfølgelig ikke, da jeg synes sådan et flot stykke natur skulle blive stående.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Det ligner godt nok ikke Muscaria. Den er altså ikke svær at genkende medmindre du er farveblind, og du skal indtage rimelig mange gram rød fluesvamp før den går hen og bliver dødelig :)

Junior medlem
Brugeravatar

etcetera, har du set de røde fluesvampe når de har stået i noget tid. Evt. i et bart stykke, hvor den kan få meget regn? :) Så mister den prikker og farve.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]