Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Tjek denne tråd http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=41380

Jeg synes syreperlen kommer med nogle fornuftige forslag til når man tager svampe for første gang.

Syreperlen skriver
Citat:
[..]Nogle mennesker er overordentlige sensitive mht svampe. Det er derfor en god idé at sigte lavt første gang.

Jeg vil sige, at 0,5 g til 1 g er en fin førstegangsdosis,[...]

og

Citat:
Til sidst, så efterlev moralen: Hellere blive skuffet over en svag virkning end en stærk virkning. Sigt lavt.

Det er vist Spids Nøgenhat der er tale om i dette tilfælde, og cubensis er ikke nær så stærke som dem. Men hellere sigt for lavt end for højt. Du kan jo altid tage et svampetrip til en dag.

Medlem

cool, tak. Til sidst vil jeg lige høre angående indtagelsesmetode, der er nemlig også delte meninger... The virker dejlig nemt, og det ville jo være lækkert hvis man kunne slippe for at sidde og tygge tørrede svampe til mos.. til gengæld skulle det være en del mere intenst, samt hurtigere onset, det kan jeg nok sagtens undvære første gang. Hvad hvis man bare spiser svampene, f.eks. på en pizza eller i en sandwich? Går der meget til spilde hvis ikke jeg tygger dem godt igennem først?

Hvordan foretrækker I at indtage? Er der nogle metoder hvor man bør tage højde for spild, eller kan det være det samme?

Medlem

Ja, som du selv skriver, hvis man laver the på svampene, skal man være opmærksom på at virkningen kommer meget hurtigere og pludseligt, og er mere intens (dog varer trippet ikke nær så længe, som hvis du spiser svampene)

Jeg vil også råde dig til at spise svampene, frem for at lave the på dem, nu det er første gang du skal prøve svampe. Når du spiser svampene kommer virkningen langsommere, og dette kan være godt første gang man indtager dem, da man nemmere kan bevare overblikket på den måde og ikke risikere at blive overrumplet af trippet.

Der er vist delte meninger om hvordan man bør spise svampene. Nogle indtager dem på tom mave, hvorimod andre spiser dem sammen med noget mad.

Jeg ved ikke om der går meget til spilde hvis man ikke tygger dem godt igennem først. Man kan jo evt. også skære svampene i mindre stykker, så man er fri for at gennemtygge dem alt for meget. Men så slemt smager de nu heller ikke, synes jeg :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Svampe te er ikke nødvendigvis kraftigere end at spise svampene. Det kræver en del øvelse at lave teen ordenligt, så den ikke går hen og bliver mere eller mindre impotent :lol: Det aktive stof oxidere når det kommer i kontakt med ilt. Hvis din svampe te begynder at blive blå har du fucket op :P

Jeg blender mine svampe med appelsinjuice, det giver IMO den hurtigste og stærkeste virkning, (ca. en halv gang stærkere kontra at spise svampene) det mindste bodyload samt minimal kvalme, og en fantastisk smag - all time favorite :)

Hvis du vælger at blende svampene så lad vær med at tage mere end 1 gram tørret cubensis første gang!!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

wow, tak for tippet med appelsinjuice, kunne være man skulle kigge på det frem for at spise. Hvorfor giver det en stærkere virkning end at spise svampene?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi at du (antaget at du drikker svampesmoothien lige efter den er blendet) får et maximalt overflade areal, og derved kan optage alt det aktive stof mere eller mindre samtidig, kontra at de halv tyggede svampe ligger og fordøjer i maven og derved langsommere bliver optager i tarmkanalen.. :D
Og så er det vidst noget med at syren i appelsinjuicen gør stoffet mere stabilt da det kommer på saltform -men er ikke 100% sikker på det. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

ok, det kunne jeg egentlig have sagt mig selv. Bliver man ikke ramt meget hårdt og pludselig med denne metode?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du drikker det på tom mave (ca. 6 times faste) skal du regne med at mærke effekten inden for ca 20 minutter, måske hurtigere. Jo det rammer ganske hårdt, det er også derfor at du skal dosere lavere med den her metode end normalt. Til gengæld så virker det også, hver gang. Har prøvet en del gange hvor theen ikke virker fordi man enten har kogt svampene, eller de har trukket for længe eller noget helt tredje.

Mvh.

Medlem

super. Nu har jeg jo ikke rigtig noget begreb om hvad det vil sige at blive ramt hårdt af svampe - kan du prøve at beskrive det, eller er det svært? For når jeg ellers har fået svampetrip beskrevet, er de bare blevet tygget, og så forklarer de fleste at de langsomt bliver lidt opstemt og så kommer effekterne gradvist i løbet af en times tid

Medlem

Jeg har læst trip rapporter om svampe i 2 år og jeg har godt forstået at det ikke rigtig kan beskrives :) Jeg ved godt at virkningen vil komme ret hurtigt og pludseligt ved hypnos metode, og det er præcis dét, jeg spørger indtil: hvordan bliver man "pludsellig ramt" af svampe? Er det forvirrende, eller er det bare lidt mindre snigende end hvis man spiser dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er stadig snigende, til en vis grad. Fra du begynder at kunne mærke det, vil intensiteten stige i godt og vel en time før rusen stabilisere sig. Men de første 20 minutter fra man kan mærke det, kan godt være ret hårde på de høje doser :)

Mvh.

Medlem

Ned mes lortet det værste der kan ske er du opdager der findes 4 mil andre chicks på jorden og 0.50% er din gennemsnitsalder og ligeså tiltrækkende som hende.. Måske opdager du enda flere kvinder end dem på jorden vi Kan jo kun håbe.

Medlem

Læst svampe repporter i 2 år uden at prøve det... Med den holdning til tingene fatter jeg godt kæresten skred

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Læst svampe repporter i 2 år uden at prøve det... Med den holdning til tingene fatter jeg godt kæresten skred

Du har da bare absolut ingen situations fornemmelse.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Chicks er ikke tiltrukket af folk uden drive.. at udsætte tinegene til ubestemt tid.. er ikke ligefrem drive.. Stop med er værd en pussy, det kan ikke blive værre end din nuværende situation haha!

Held og lykke ! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Chicks er ikke tiltrukket af folk uden drive.. at udsætte tinegene til ubestemt tid.. er ikke ligefrem drive.. Stop med er værd en pussy, det kan ikke blive værre end din nuværende situation haha!

Held og lykke ! :D

Du er da en klaphat. Desuden er tråden to måneder gammel.

Medlem

Så lad os håbe han ikke stadigvæk kun læser trip reports

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]