Jordforbindelse skrev:
Du har fuldstændig ret, min sammenligning var sku lidt ved siden af, var egentlig bare pointen i at indtage noget psykedelisk som kan have en dødelig effekt, mener ikke hverken meskalin eller psilocybin er dødelig, selv i ekstreme doser, hvor Amanita kan være dødelig, 15 hatte er ikke meget hvis man nu troede den ikke var dødelig og spiste 15 hatte, nogle svampe kan så indholde lidt mere giftstof end andre, og selvom dødelig dosis ligger på de 15 caps, jamen hvad gør den mængde som er i 5 caps f.eks ved ens lever og nyre ? mener at man kan ophobe giftstoffer i lever og nyre, så hvis man hygger sig lidt for meget med Amanita over en længere periode, kan man så få ophobet en høj koncentration ?? og vil man på længere sigt skade sin lever og nyre hvis man bruger Amanita, alle disse spørgsmål kommer op i mit hoved når jeg beskæftiger mig med den slags, har googlet lidt, men jeg har ikke planer om at tage Amanita oralt nogensinde, så måske nogle der vil undersøge det for mig som alligevel har tænkt sig at prøve Amanita oralt ? eller så må vi lade det være lidt i det uvisse

Rød fluesvamp er altså en pænt stor svamp, og jeg tvivler stærkt på at man kan indtage 15, om så man kogte te på dem (efter at have bagt dem), ville man ikke kunne drikke det hele. Og skulle man pludselig stå i den situation hvor man står med 15 fluesvampe, vær det i skoven eller i stuen, så har man da vel formentlig læst bare et eller andet om dem, og da særligt hvis man har i sinde at skulle indtage dem?
På erowid er en høj dosis angivet til 10 - 30 g, som igen er angivet som 2-6 mellemstørrelses hatte.
30 g tørrede svampe - det er altså meget. Det tror jeg ikke bare lige sådan at man klemmer ned. Hvis vi estimerer gennemsnitsvægten af de 2-6 svampe, får vi 20/4=5 g/svamp ganger vi det med 15 får vi 75 g tørrede svampe. God appetit

Hvor skadeligt det er ved jeg ikke, men mon ikke det er ligeså skadeligt som bilos og alkohol? Den er jo blevet anvendt i flere tusinder år, så noget må den kunne.
Buttkraken kom mig i forkøbet